K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-01-2014, 13:12   #351
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Den ortopæd kirurg jeg var hos i mandags, som skulle lave en speciellægeerklæring til ask, han sagde at min sygdom ikke var stationær, fordi den er forværret...
Det har tidligere stået i min sag at den var, hvilke betydning har det for mig??
Det er godt nok ikke til kommunen, men alligevel, skal jeg være bekymret nu ???
Jeg endte med at få 2 nye diagnoser oveni...
Jeg har jo brokket mig over men graden, derfor denne undersøgelse..
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2014, 00:14   #352
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Siden sidst :)

Vil lige give en lille update på min kamp med kommunen

Pt har jeg 2½ mdr tilbage af min praktik og jeg er på mellem 8 og 10 timer om ugen og ikke 25 som jeg burde
Så min sagsbehandler sidder nok ikke og klapper i hænderne
Men hun har skam gjort hvad hun sagde hun ville, for jeg var på hospitalet i tirsdags og der sagde min læge at de ville have en statusattest og det havde hun jo sagt hun ville bede om ca 3 mdr før praktikken stopper
Han vil så skrive at der ingen ændring er, kun til det værre, sååå nu er det vel bare at afvente
Er lige sluppet af med min stressede konsulent, så det er jeg glad for, hun var på noget der fik hende helt op og køre, tror jeg
Så er det til Maj min TAE bliver kigget på igen, men der er jo heller ingen ændringer der endnu... øv
Så afventer jeg forhøjelse af Mén grad..
Det er hvad der er af nyt eller mangel på samme..
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2014, 19:57   #353
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Så sker der sgu noget i min sag
Efter møde med super sød sagsbehandler er det ved at være tid til møde rehabiliteringsteamet igen inden længe
Det skal åbenbart gå stærkt denne gang, mangler bare en status fra hospitalet og få lavet den nye lægeerklæring hos lægen igen
Fik opdateret rehabiliteringsplanen eller hvad den nu hedder i går og hun var meget positiv, så jeg er helt vildt nervøs, men håber på det kommer til at gå denne gang
Og så ville hun kun tage den speciellægeerklæring med som blev lavet til ASK hvis hun mente den talte for flex, så hun fik en kopi og ville gennemgå den
Endte på ca 10 effektive timer i det udviklingsforløb rehabiliteringsteamet indstillede mig til ved sidste afslag
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2014, 15:27   #354
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Jeg har meget brug for hjælp, har i dag modtaget 2 næsten identiske breve, meeen ikke helt..

De er partshøring vedrørende videre foranstaltning efter endt revalidering, det ene siger d 20/6-2014 og det andet 30/6-2014, det ene har jeg til d 17/5-2013 (ja der står 2013) det andet siger 27/5-2014.

Det ene har klagemuligheder, ikke det andet..

Der står at jeg efter endt revalidering kan søge kontanthjælp, øhhh skal jeg det d 20 eller 30 Juni???
Håber jo at blive godkendt til flex og ikke komme på kontanthjælp..

Jeg er enig i deres begrundelse, men er meget i tvivl om hvad jeg gør..

De skriver at de ikke vil forlænge min revalidering...

Begrundelse:
Du har oplyst at du kun kan arbejde svarende til 10 effektive timer.
Du kan nogle gange være i praktikken i 15 timer om ugen, men det er kun med mange pauser undervejs.
Du oplyser endvidere, at der nu er stødt endnu en diagnose til, nemlig gigt i venstre skulder, som ikke kan opereres bla pga en tidligere erhvervet nerveskade i armen.
Du vil meget gerne arbejde flere timer og blive selvforsørgende, men har måtte sande, at dit helbred ikke står mål med dine ønsker..

De skriver så at min sag skal for rehabiliteringsteamet, da revalidering ikke får mig tætter på arbejdsmarked..

Ved ikke om jeg skal grine eller græde, er meget forvirret om hvad alt det her betyder..
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2014, 16:19   #355
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg ville klart kontakte dem for at høre hvad der er op og ned på de breve du har modtaget...

Umiddelbart lyder det jo som om at de har tænkt sig at få din sag igennem rehabteamet...hvilket jo passer meget godt med hvad du selv ønsker...da det jo er den eneste måde du kan komme på fleksjob...

Nej de kan ikke forlænge din revalidering hvis det ikke sørge for at du kan komme tættere på arbejdsmarkedet..

Det eneste du rigtig kan gøre er at få skrevet i den parthøring og rettet evt fejl der måtte være og så håbe på at rehabteamet kan se at det er fleksjob der skal til...

Men kontakt dem for at høre hvad der lige er sket ang de breve du har modtaget og hvad der passer...

Stop af en revalidering kan man selvfølgelig klage over men det nytter jo ikke meget hvis du er enig i begrundelsen for at stoppe den...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2014, 17:23   #356
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jeg ville klart kontakte dem for at høre hvad der er op og ned på de breve du har modtaget...

Umiddelbart lyder det jo som om at de har tænkt sig at få din sag igennem rehabteamet...hvilket jo passer meget godt med hvad du selv ønsker...da det jo er den eneste måde du kan komme på fleksjob...

Nej de kan ikke forlænge din revalidering hvis det ikke sørge for at du kan komme tættere på arbejdsmarkedet..

Det eneste du rigtig kan gøre er at få skrevet i den parthøring og rettet evt fejl der måtte være og så håbe på at rehabteamet kan se at det er fleksjob der skal til...

Men kontakt dem for at høre hvad der lige er sket ang de breve du har modtaget og hvad der passer...

Stop af en revalidering kan man selvfølgelig klage over men det nytter jo ikke meget hvis du er enig i begrundelsen for at stoppe den...
Ja må vist ringe til Dem på Mandag, for de er meget forvirrende
Det vil også blive lidt svært at overholde tidsfristen, da den udløb for et år siden på det ene brev

Jeg har fået lavet den sidste attest til teamet i Torsdags, så jeg afventer "bare" at lægen sender den til jobcenteret og så indkaldelse til møde med teamet, og det må gerne være inden min reva udløber i Juni
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2014, 22:09   #357
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Hjææælp...

Den 22 Maj sendte jeg min partshøring til kommunen, da de vil stoppe min revalidering d 30 Juni og sende min sag til rehab teamet igen, fair nok..
Jeg har så skrevet at jeg mener at de først kan stoppe min reva når det videre forløb er afklaret, det er d 30 Juni på næste mandag og jeg har stadig intet hørt ej heller fra rehab teamet...
Så mit spørgsmål er kan de bare stoppe min ydelse d 30???
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2014, 09:48   #358
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Har du en fagforening, bør du få hjælp af disse?

Jeg mener at revalidering, IKKE kan stoppe, uden anden forsørgelsesgrundlag, men..

Du bør jo, efter loven kunne få et alm. fuldtidsjob, efter endt revalidering, da det jo er hensigten med denne.

Ve slet ikke hvordan du kan få revalidering, uden et egentlig uddannelsesmål, som skulle sikre fuldtidsjob i andet erhverv end din tidligere uddannelse.

Du kan vel blive sygemeldt igen, da revalidering er målrette ordinært arbejde, men det kan jeg se, du ikke har været i nærheden af. Men forstå heller ikke at du har været i praktik forløb på revalidering?

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 21-06-2014 kl. 09:52.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2014, 15:04   #359
Anngela
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
Anngela er ny på vejen
Tusind tak for jeres svar. Jeg anmelder sagen til politiet og så vil snakke med en advokat bagefter. Jeg stoler ikke på hvad forsikring siger, fordi de vil altid kæmpe sagen til deres fordel.
Det værste er når man lyve over i sin anmedelse til sin forsikring, men beviser på begge biler skade viser sig modsat. Hvordan skal man forvente at unge mennesker skal være ærlige, når vi som gammel oldinge er fyldt med løgn.!
Hun så bilen på højre side der var tæt på indkørslen til den parkeringsplads hvor hun kom fra. Da uheld skete kom hun til føreren og undskyldte sig ved " at hun var usikker om bilen kørte frem eller bakker. Derfor hun kørte bare ude på vejen og ramte den bagerste dæk og side væg af min bil + døre.

Jeg er elite billist,men har aldrig oplevet sådan noget. I 2008 bakkede jeg en bil der kørte frem bag ved mig. Jeg har anmeldt uheld til Gjensidig forsikring med ærlighed og tog skylden iforhold til det jeg lærte i teorien.
Jeg håber jeg kommer til at møde hende når sagen kommer i retten, for så kan jeg fortælle hende hvordan skal man opføre sig som voksent menneske.

Man har bl.a. ubetinget vigepligt

Man får et klip + 2000 kr bøde hvis man ikke overholde disse regel

Ved enhver udkørsel fra en vej, der sker over fortov, cykelsti eller rabat, som er hævet over kørebanen på den vej, der køres ind på. Overkørslen skal herudover være tydeliggjort ved, at overkørslens belægning er udført i en anden belægning end sidevejens (fx brosten, betonsten) eller, at fortovet og/eller cykelstien er gennemgående på den vigtigere vej.
Anngela er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2014, 22:57   #360
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
"Den 22 Maj sendte jeg min partshøring til kommunen, da de vil stoppe min revalidering d 30 Juni og sende min sag til rehab teamet igen, fair nok." citat.
Du blander tingene sammen ?

Ravalidering og et reva(-center) er 2 helt forskellige ting!

Så hvad mener du, eller er du i?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Revalidering Sanne76 Alt det andet 7 27-06-2012 20:54
revalidering mortilm Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 12-06-2012 18:11
Revalidering Soya Alt det andet 1 28-01-2011 14:45
Revalidering molbarron Alt det andet 11 19-10-2010 23:07
Revalidering Gunell Alt det andet 17 25-05-2010 21:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension