K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Et godt link!

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Et godt link! Har du et godt link som du mener at andre kan have nytte af kan du lægge det her. Denne kategori er ikke beregnet til debat.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-12-2009, 14:27   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Thumbs up Sjældne diagnoser og sagsbehandleren

Der er kommet en ny hjemmeside om mødet mellem en borger med en sjælden diagnose og sagsbehandler.

Så må vi håbe, sagsbehandlerne læser den.


Citat:
Gør en sjælden dialog bedre

På denne side finder du dialogværktøjet Sociale profiler, der kan bruges til mødet mellem sagsbehandler og borgeren med en sjælden sygdom eller handicap. De sociale profiler er udarbejdet af paraplyorganisationen Sjældne Diagnoser.



De sociale profiler er udviklet specielt til hver enkelt sjældne diagnose og kan bruges af både sagsbehandlere og borgere.



Her kan du finde og downloade de sociale profiler og læse om baggrunden for at udvikle dem.
http://www.sjaeldenborger.dk/

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2009, 18:10   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.748
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kan I huske Eva Kjer Hansens debatside for handicappede?

Kære Zuza.

Nu har vi jo, som en del andre, fulgt hianden en årrække her på k10. Så jeg fanger hurtigt din lille bemærkning "Så må vi håbe sagsbehandlerne læser den"

Dit henviste link er sikkert udarbejdet i en god tro og vi skal ikke kaste smuds over det, før der findes erfaringer. Men.........man/jeg bliver så uendelig træt af alle de nye tiltag....projekter.....skåltaler og som resultatet af vores første mødested, Eva Kjer Hansens "Det kan gøre nemmere"....kan i huske det?

Men ud af dette har vi også fået dette link: http://koordinerende.servicestyrelsen.dk/wm149927 som omhandler "Den koordnerende sagsbehandling" også netop til de familier der er ramt af "Sjældne diagnoser"

Så jeg repeterer dig Zuza: Så må vi håbe at sagsbehandlerne læser og bruger al den viden der findes. Især lovgivningen om vores retssikkerhed.

Mange hilsner
Peter skeptisk
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 08-12-2009, 18:18   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, suk, Peter.

Jeg er enig.

Alle de penge, mennesker osv. osv., der sidder og beskriver, hvordan det burde være, og så sker der ikke en s*** alligevel.

Men mit håb er, at nogle læser linket her - og selvfølgelig mange andre ting - og så bliver klogere på, hvordan en sag BURDE køre. Og med den viden kan man så bedre stille krav - og stemme på den "rigtige" næste gang, som har mennesket i centrum, og ikke skattenedsættelser/kroner/dollartegn i øjnene.

Vi har jo www.dukh.dk, VISO, www.Ijobnu.dk og et hav af jobkonsulenter, private aktører. Det er sgu dem, der tjener penge på syge og handicappede.

Men gøre noget, der virker.... næ!

Finde et job til en flekser.....næ!

Sørge for hjælpemidler, så arbejde/livet bliver nemmere... næ!

Så formålet er oplysning, oplysning, oplysning... og håbet om, at det nytter.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sjældne roser fra Venstre til Socialdemokraterne. Ninja Politik og Samfund 5 05-04-2013 23:59
Sjældne diagnoser - sjaeldenborger.dk PiaL Et godt link! 0 16-06-2011 10:30
Sagsbehandleren forstår ikke! Tina1983 At søge førtidspension 29 29-06-2010 08:48
Overholder sagsbehandleren loven? zuza Skal kommuner ikke overholde loven? 4 11-11-2009 11:46
Patienter med sjældne sygdomme mangler kvalificeret hjælp lena Politik og Samfund 2 29-02-2008 14:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension