K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-05-2015, 08:37   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, jeg havde også en psykolog til ''terapi'' - en jeg selv måtte betale, da jeg var for gammel til at komme ind under deres psykologordninger...

Allerede dengang i 2007 - 2009 var han TRÆT af kommunen, selvom alt var lettere den gang. I dag kan man jo ikke få fx pension på baggrund af noget psykisk - med mindre man virkelig er ramt og har været tilknyttet div afdelinger i årevis - (det kunne man den gang), så jeg kan godt forestille mig, at det er endnu værre i dag
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2015, 10:19   #12
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ja, jeg havde også en psykolog til ''terapi'' - en jeg selv måtte betale, da jeg var for gammel til at komme ind under deres psykologordninger...

Allerede dengang i 2007 - 2009 var han TRÆT af kommunen, selvom alt var lettere den gang. I dag kan man jo ikke få fx pension på baggrund af noget psykisk - med mindre man virkelig er ramt og har været tilknyttet div afdelinger i årevis - (det kunne man den gang), så jeg kan godt forestille mig, at det er endnu værre i dag
Nej, der er mange ting man ikke kan få når det er noget psykisk og tror det er blevet endnu værre i dag. Mange mister desværre deres sygedagpenge med begrundelsen at det er psykisk og man ikke kan sætte en helt pæcis tidsfrist for raskmeldning, som hvis det var et brækket ben

Vældigt sympatisk og troværdigt, når en læge giver udtryk, for at værre træt af kommunen overfor sine patienter. Men de går vel også ind og forværrer hans patienter/behandlingen et langt stykke hen af vejen.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2015, 07:51   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Præcis, de kommer jo nok tilbage og har fået det endnu værre, og det forværre jo behandlingen - specielt hvis en del af behandlingen er ro, og kommunen så fortsætter klapjagten med aktivitet.

Uanset hvordan man ellers vender og drejer det, så må det være rædselsfuldt på begge sider af bordet......særligt for patienten/klienten. Der er ikke noget værre end at være syg, og ikke kunne få lov til at være det pga besparelser og latterlige regler

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2015, 12:44   #14
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Præcis, de kommer jo nok tilbage og har fået det endnu værre, og det forværre jo behandlingen - specielt hvis en del af behandlingen er ro, og kommunen så fortsætter klapjagten med aktivitet.

Uanset hvordan man ellers vender og drejer det, så må det være rædselsfuldt på begge sider af bordet......særligt for patienten/klienten. Der er ikke noget værre end at være syg, og ikke kunne få lov til at være det pga besparelser og latterlige regler

Enig. Tror faktisk der er mange der har det rigtigt svært. Også vores sagsbehandlere mv. sådan som systemet er skruet sammen.


de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2015, 19:00   #15
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Er der nogen der ved hvorfor han står på listen over " Term-læger"?
Hader det koncept
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2015, 22:01   #16
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af de7smådværge Se meddelelser
Er der nogen der ved hvorfor han står på listen over " Term-læger"?
Hader det koncept
Så hold dig fra ham! Jeg så et af de klip hvor ham interviewes på TV og der anbefaler han også elektrochok til alvorligt depressive patienter. Så han er en fuldstændig konventionel psykiater.

Hvilken liste over "Term-læger" er det egentlig han står på? Har du et link til en liste over læger der anvender TERM eller vejleder ikke-psykiatriske læger i at anvende TERM?

Sidst redigeret af Akvamarin; 12-05-2015 kl. 22:04.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2015, 03:03   #17
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Så hold dig fra ham! Jeg så et af de klip hvor ham interviewes på TV og der anbefaler han også elektrochok til alvorligt depressive patienter. Så han er en fuldstændig konventionel psykiater.

Hvilken liste over "Term-læger" er det egentlig han står på? Har du et link til en liste over læger der anvender TERM eller vejleder ikke-psykiatriske læger i at anvende TERM?
https://www.facebook.com/eurylis/pos...52482656269887

Og der er sikkert mange flere.

Sidst redigeret af de7smådværge; 13-05-2015 kl. 06:26.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2015, 12:54   #18
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af de7smådværge Se meddelelser
TAK skal du have
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2015, 15:45   #19
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Så har jeg haft fornøjelsen af Jes Gerlach. Tror det er den mest sympatiske behandler jeg nogensinde har mødt. Stor ros til ham!

Nu til det andet...min sagsbehandler har henvist mig til en psykolog, der skal hjælpe mig med min angst ( hos anden aktør ) og hun skal skrive min progressionsrapport. WHAT? Tænker jeg...skal en nyuddannet psykolog rippe op i alt muligt og forværre min tilstand samtidig med at jeg går hos en af landets førende psykiatere?

Hvad ville i gøre i denne situation?
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2015, 16:38   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Så hold dig fra ham! Jeg så et af de klip hvor ham interviewes på TV og der anbefaler han også elektrochok til alvorligt depressive patienter. Så han er en fuldstændig konventionel psykiater.
Jeg er selv en af de deprimeret, der har gavn af fx elektrochok, da det er det eneste der virker

Jeg har sågar fået indført i mine journaler, at jeg VIL tilbydes elektrochok hvis jeg bliver så deprimeret (som jeg plejer!), hvor jeg ikke kan tage vare på mig selv

Citat:
Oprindeligt indsendt af de7smådværge Se meddelelser
Så har jeg haft fornøjelsen af Jes Gerlach. Tror det er den mest sympatiske behandler jeg nogensinde har mødt. Stor ros til ham!

Nu til det andet...min sagsbehandler har henvist mig til en psykolog, der skal hjælpe mig med min angst ( hos anden aktør ) og hun skal skrive min progressionsrapport. WHAT? Tænker jeg...skal en nyuddannet psykolog rippe op i alt muligt og forværre min tilstand samtidig med at jeg går hos en af landets førende psykiatere?

Hvad ville i gøre i denne situation?
Det var nu også en psykolog der skrev min progressionsrapport, men det var fuldstændig udramatisk - hun skulle hverken ribbe op i noget, eller gennemgå ''barndommen'' - hun var kun interesseret i hvorfor jeg ikke kunne komme i arbejdsprøvning.

Og hun kom her hjem sammen med en sagsbehandler, og vi klarede det hele over to gange (1 time pr gang).

På det tidspunkt hvad jeg så fået papirene fra Jes Gerlach, så jeg havde lavet en kopi til dem hver. Så progressionsrapporten var nærmest en kopi af det Jes havde skrevet.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension