K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-11-2009, 23:35   #41
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
kan ikke lige lade være...

Jeg HAR været på Fjorden.
I gruppeterapi - endda flere slags grupper!! - i et 1/2 år!! og før jeg helt og aldeles forlod etablissimentet, gik der næsten et helt år.
Jeg valgte det selv og det var 100% medvirkende til den pension, som jeg ønskede og havde brug for.

Gruppeterapi kan faktisk lære en hel masse om samspil ml. og til andre mennesker og man kan lære rigtig meget om sig selv
Jeg tror ikke, du skal være nervøs for at komme der, for hvis man har en så negativ indstilling, ville det ødelægge gruppen og derfor tror jeg slet ikke, at du bliver tvunget ind på Fjorden.
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 23:38   #42
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Ja, mon ikke nok hun mener du har misfortolket det hele?

Sådan plejer de at komme ud af deres problemer, nu er du forberedt!!
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 23:54   #43
frklarsen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2008
Lokation: Greve
Alder: 55
Indlæg: 215
Styrke: 16
frklarsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tanja Se meddelelser
Ja, mon ikke nok hun mener du har misfortolket det hele?

Sådan plejer de at komme ud af deres problemer, nu er du forberedt!!
Ja det har jeg allerede forberedt mig mentalt på :-) men heldigvis er jeg så stædig så jeg vil da blive ved med min påstand, hun skal altså ikke dø i synden den heks
frklarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2009, 00:04   #44
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg tror ofte mange klager ender i påstand mod påstand.

Jeg har læst at mange optager de samtaler de er til på mobilen, så
kan de ikke løbe fra deres ord, så måske skal du overveje det.

Jeg håber ihvertfald du får en sød og forstående sagsbehandler, og så
håber jeg alt løser sig til noget som er reaslistisk og positivt for dig.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2009, 00:10   #45
frklarsen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2008
Lokation: Greve
Alder: 55
Indlæg: 215
Styrke: 16
frklarsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tanja Se meddelelser
Jeg tror ofte mange klager ender i påstand mod påstand.

Jeg har læst at mange optager de samtaler de er til på mobilen, så
kan de ikke løbe fra deres ord, så måske skal du overveje det.

Jeg håber ihvertfald du får en sød og forstående sagsbehandler, og så
håber jeg alt løser sig til noget som er reaslistisk og positivt for dig.
Håber også det blir bedre med ny sagsbehandler, det kan dårligt blive værre så...
har skam overvejet at optage samtalerne fremover, kan godt ærge mig over jeg ikke har gjort det fra starten af for første gang jeg er deroppe og jeg skulle fortælle lidt om mit liv fra barn af hvor min far begik selvmord sagde hun: nå det var da måske meget godt han gjorde det når nu han drak og var voldelig til sidst !!! Mit svar var : det sagde du bare ikke til mig, det var min far for ******* !!!!
Nå bare endnu et eksempel på hendes inkompetance til at omgås mennesker . eller mangel på samme
frklarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2009, 10:47   #46
frklarsen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2008
Lokation: Greve
Alder: 55
Indlæg: 215
Styrke: 16
frklarsen er ny på vejen
Hej igen
Fik mine min sag sendt hjem som jeg havde bedt om, det kom allerede om torsdagen, så det var flot at de overholdt det.. Men men.. jeg sad og læste hvad deres lægekonsulent har skrevet ang min undersøgelse hos neruopsykologen og blev edder hidsig.
Hun skrev bla :erklæringen visr at hun er normalt begavet, dog i den lave ende.Dette studsede jeg meget over og prøvede at finde et sted hvor det stod, hvilket der selfølgelig ikke er. Jeg kontaktede hende der undersøgte mig og spurgte ind til det. Hun var meget overrasket over den konklusion da hun netop havde skrevet jeg var normalt begavet.
Udover det har konsulenten skrevet : man kunne ønske for hende at øget faglig vejledning kunne tilbydes således at hun kunne få afsluttet sin pædagogudd men det er nok ikke realistisk ?
Det er neurologen der skriver at det er en god ide at de hjælper, men konsulenten afslutter så heermed at komme med sit egen synspunkt, hvilket jo må være i strid med loven, er dette ikke korrekt ?
Har sendt en klage over de udsagn og vedlagt de 3 punkter i loven vedr lægekonsultens rolle (som nogen har været så venlige at sætte ind herinde) og ydermer bedt min sagsbehandler om at få slettet den linie med ordene I DEN LAVE ENDE...
Jeg er spændt på hvordan de forholder sig til den klage over deres lægekonsulént og hvordan deres svar vil være. Har selfølgelig sendt en kopi til teamchefen også..
vender tilbage når jeg hører nærmere fra mine klager :-)
lige et enkelt spørgsmål, hvor lang tid har de ifølge loven til at komme med en tilbagemelding ?
frklarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2009, 17:02   #47
frklarsen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2008
Lokation: Greve
Alder: 55
Indlæg: 215
Styrke: 16
frklarsen er ny på vejen
så kom svaret

Ja så kom der brev fra min sagsbehandler idag.

Jeg spørger : hvor i loven finder du belæg for at forlange at det skal være på fjorden ? Hun svarer : Kognitiv psyko terapi kan foregå i psykatrisk regi, som hører under psykatrisk hospital fjorden. det er egen læge der henviser dertil.
ad1) jeg finder ikke i loven belæg for at sige at din behandling skal foregå på fjorden.I fjordens regi kan man med lægens henvisning få behandling omkostningsfrit. Behandlingen hos psykolog derimod skal man som borger selv afholde udgiften til, såfremt man ikke kan opnå økonomisk støtti i henhold til til aktivlovens § 82.

Jeg spurgte om jeg skulle forstå det sådan at hun nægtede at tage stilling til de fysiske problemer der foreligger i min sag på skrift, såsom dårlig ryg og svær håndeksem.Har du og kommunen undersøgt om der er mulighed for flexjob udfra disse sygdomm som allerede er dokumenteret.
Jeg spørger : hvor i loven finder du belæg for at kan forlange en medicinsk behandling til mig ?
Hun svarer : Nej sådan skal det ikke forståes, min opfattelse er også at jeg til samtalen gjorde rede for, at en vurdering af flexjob bliver taget på baggrund af alle lidelser, og ikke kun enkelte.
ad2) jeg kan ikke forlange medicinsk behandling af dig. Det er lægens ansvar.

Jeg spurgte : vil du fastholde at du ikke vil gå videre med min flex ansøgning hvis jeg nægter at tage medicin for en diagnose der endnu ikke er stillet ?
hun svarer : Når din diagnose er endelig stillet, vil kommunen forholde sig til hvilken behandling lægen anbefaler. Der kan først indstillet til flexjob når alle behandlingsmuligheder er afprøvede.

Jeg spurgte : kan du oplyse mig om hvorvidt der er undersøgt om jeg kan være berettiget til flezjob udfra de fysiske diagnoser som allerede findes ?
Hun svarer : ad4) som tidligere nævnt skal alle lidelser tages i betragtning. Det er derfor ikke min vurdering at du kan søge flexjob udfra dine somatiske lidelser- Derfor skal det først afklarees om du lider af ADHD, og alle behandlingsmuligheder skal være dokumenterede og afprøvede inden indstilling til flexjob kan finde sted.

Nå syns nærmest der lugter af jeg skulle ha løjet om de udsagn hun rent faktisk kom med til det møde og efterfølgende i telefonen !!!!!!!!!!!
Det er måske nu jeg skal vidersende alle disse klager og svar til byråds medlemmerne ?
Nogen der kan vejlede mig
__________________
Hellere komme galt afsted end slet ikke at komme afsted
frklarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2009, 23:58   #48
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja det syntes jeg da at du skal , det er jo rigtigt at de skal tage alt med i betragtning når de indstiller til fleksjob .. nu kan jeg ikke lige huske er du på sygedagpenge ?

Men ja jeg ville skrive en klage og skrive at jeg følte mig forurettet over den måde hun fremstiller tingene på når hun taler og at det skal være nødvendigt at skrive til hende for at få forklaringer der holder, at jeg sidder tilbage og føler mig udråbt til løgner og jeg har mistet tiltroen til hende og bede om en ny sagsbehandler ...

Og så skal du holde godt fast i det brev du har fået , der er mange andre muligheder for en psykologisk udredning end fjorden tag brevet med til din læge og få en snak med ham ...

det er jo øjensynlig for at slippe for at punge ud af kommunen mener du skal på fjorden ...
  Besvar med citat
Gammel 15-11-2009, 11:23   #49
frklarsen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2008
Lokation: Greve
Alder: 55
Indlæg: 215
Styrke: 16
frklarsen er ny på vejen
Har idag lavet en aftale med vores bestyrelses formand her i ejendommen.. han sidder nemlig i byrådet, så skal hjem til ham og ha scannet alt ind og han vidersender det så til hele byrådet.. Rigtig dejligt at han lige gider ta hånd om det :-)
__________________
Hellere komme galt afsted end slet ikke at komme afsted
frklarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2009, 11:33   #50
Randerspigen73
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2006
Indlæg: 64
Styrke: 18
Randerspigen73 er ny på vejen
Åh, hvor er det dejligt at du har fundet en der kan hjælpe dig - jeg håber det bedste for dig

Man kan indimellem føle sig så lille og ubetydelig i det her system, hvor der desværre findes mange brodne kar, som tror at de bare kan sige og gøre som de vil med os, fordi de ved at ingen alligevel tror på os. Jeg håber at du får skovlen under hende, både for din egen skyld, men også for de mange andre som hun sikkert også sviner sådan til, hver eneste dag..

Pø-pøj med det
__________________
Uheld er også en slags held
Randerspigen73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Antidepressivt - tvang tigerbia Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 43 14-11-2012 17:49
lykkepille tvang kæmper Politik og Samfund 7 09-09-2012 12:54
Tvang Raadvild Alt det andet 41 23-07-2010 23:39
Tvang om pension? K.H Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 24 24-01-2009 00:53
Men tvang er ikke vejen frem. Maj-Britt Politik og Samfund 5 18-09-2008 17:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension