K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-05-2010, 18:02   #1
Artillery
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2010
Indlæg: 5
Styrke: 0
Artillery er ny på vejen
Boligsikring til udlandet

Sagen er at jeg gerne flytte tilbage til mit hjemmeland, Storbritannien. Jeg ved at jeg kan få min førtidspension med, men kan jeg mon få boligsikringen med?
Artillery er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2010, 19:41   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej, det kan man ikke, da boligsikringen er udregnet præcist efter den bolig du bor i. Selv hvis du flytter til et andet lejemål i Danmark, kan boligsikringen forandre sig....
For at få boligsikring, kræver det også at man står i folkeregistret på pågældende adresse der søges boligsikring til.

Eller måske forstår jeg dig ikke rigtigt

Men du kan måske søge boligsikring i hjemlandet under rette lovgivning for førtidspensionister i Storbritanien??

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2010, 20:59   #3
Artillery
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2010
Indlæg: 5
Styrke: 0
Artillery er ny på vejen
Jeg mente mere om det er overhovedet muligt at få noget som helst boligsikring i andre lande end Danmark. Hvis jeg får bopæl i Skotland for eksempel, er det så muligt at sende lejekontrakten til kommunen i Danmark og få boligsikring udbetalt?
Artillery er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2010, 21:17   #4
Hammershus
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2006
Indlæg: 98
Styrke: 19
Hammershus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Artillery Se meddelelser
Jeg mente mere om det er overhovedet muligt at få noget som helst boligsikring i andre lande end Danmark. Hvis jeg får bopæl i Skotland for eksempel, er det så muligt at sende lejekontrakten til kommunen i Danmark og få boligsikring udbetalt?
Hvis du overvejer at flytte til f.eks. Skotland, må du vel undersøge om du der kan søge boligsikring.
Du mener vel ikke i ramme alvor, at en dansk kommune skal betale boligsikring til dig, når du flytter til udlandet?
Hammershus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2010, 21:25   #5
Artillery
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2010
Indlæg: 5
Styrke: 0
Artillery er ny på vejen
Hammershus - Nu kender jeg ikke reglerne, det er derfor jeg spørger

Er der nogen der ved hvad boligsikring ville hedde på engelsk? Jeg er ikke overbevidst om at der er noget som boligsikring i Storbritannien
Artillery er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2010, 22:00   #6
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
aner intet om det, men umiddelbart vil jeg mene at det kommer an på hvilke aftaler man landende indbyrdes har lavet.

Gir dig lige linket til den engelske ambasade: http://ukindenmark.fco.gov.uk/da/

-måske de der kan hjælpe dig?

Iøvrigt så jeg i TV at man netop i England har den "modsatte" service i forhold til DK, dvs, når en borger blev fx ftp, ja, OPSØGTE kommunen/staten borgeren og gjorde opmærksom på HVILKE rettigheder/tilbud man havde til denne borger!

Vildt at forestille sig, syns jeg, når nu vi kender det danske system ikk´

PS: boligsikring på engelsk hedder: housing benefits
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2010, 22:07   #7
Artillery
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2010
Indlæg: 5
Styrke: 0
Artillery er ny på vejen
Mange tak Buster, jeg går igang med at lede nu. Jeg kommer til at savne Danmark meget, men jeg prøver at blive forfatter og skriver kun på engelsk, og har derfor største chancer for at opnå min drøm i England
Artillery er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2010, 22:08   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej man kan ikke feks bosætte sig i Tyskland og så få boligsikring fra Danmark.
Man kan kun få boligsikring hvis man bor i Danmark, og har folkeregisteradresse i Danmark.

Ellers ville folk jo tage masseflugten til Spanien, Italien, Tyrkiet ect hvis de vidste de kunne tage boligsikringen med..

Iøvrigt ville hele Rerssikkerhedsloven, som man underskriver når man modtager boligsikring blive sat ud af spil..

Retssikkerhedsloven og § 40 i den tilhørende bekendtgørelse nr. 1305 af 15. dec. 2009
skal kommunen gøre Dem opmærksom på følgende:
• Kommunen kan indhente oplysninger fra offentlige myndigheder, arbejdsløshedskasser og arbejdssteder, der er
nødvendige for sagens afgørelse, jf. retssikkerhedslovens § 11a, stk. 2 og 3, og i visse tilfælde kontrollere lønudbetalinger,
jf. retssikkerhedslovens § 12a.
• Kommunen registrerer de modtagne oplysninger og videregiver oplysningerne til offentlige myndigheder m.fl ., der har
lovmæssigt krav på oplysningerne eller samarbejder med kommunen.
• Alle oplysninger kan indhentes og videregives i elektronisk form.
• De har ret til at få at vide, hvilke oplysninger kommunen registrerer om Dem.
• De kan kræve forkerte oplysninger rettet.

- alt dette kan de jo slet ikke tjekke hvis man bor i udlandet.

Og man skriver under på at

Jeg/vi erklærer, at samtlige foranstående oplysninger er korrekte, og at jeg/vi er bekendt med følgende:

Ifølge boligstøtteloven har jeg/vi pligt til at medvirke til sagens oplysning og pligt til straks at underrette boligstøtteadministrationen
om ændringer i de oplyste forhold, jf. retssikkerhedslovens § 11, stk. 2. Alle forkerte eller manglende
oplysninger om formue og husstandens øvrige forhold, der indgår i beregning af boligstøtte, kan medføre krav om
tilbagebetaling af boligstøtten, jf. boligstøttelovens § 47, stk. 7. Boligstøtteadministrationen indhenter årligt oplysning om
husstandsmedlemmernes slutlignede indkomst fra Skat med henblik på kontrol af den udbetalte boligstøtte. Hvis det
ved kontrollen konstateres, at der er udbetalt for meget i boligstøtte, vil det for meget udbetalte blive krævet tilbage, jf.
boligstøttelovens § 47. Hvis De ved grov uagtsomhed afgiver urigtige eller vildledende oplysninger, kan De idømmes
bøde efter retssikkerhedslovens § 12b eller tiltales efter straffelovens § 289a.

Og man kan jo ikke skrive under på en lov, og så bosætte sig i et land uden den pågældende lov....tænk på socialtbedrageri. Så kunne man huse hvem man ville og aldrig være i risikozonen for at blive opdaget.

Men som skrevet tidligere, så skal du nok undersøge om du kan få hjælp til din bolig via de almindelige love der er i pågældende land.

Men hvor ville det dog være skønt om man kunne tage boligsikringen med, så ville jeg leje en skøn villa i Tyrkiet og få kommunen til at betale halvdelen af lejen via boligsikring. SÅ ville der sgu være noget ved at være førtidspensionist!!!!


Sidst redigeret af Ninja; 07-05-2010 kl. 22:11.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2010, 22:13   #9
Artillery
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2010
Indlæg: 5
Styrke: 0
Artillery er ny på vejen
Mange tak allesammen, jeg har fundet frem til at jeg kan få boligsikring der hvor jeg gerne vil bo
Artillery er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2010, 07:32   #10
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Artillery Se meddelelser
Mange tak Buster, jeg går igang med at lede nu. Jeg kommer til at savne Danmark meget, men jeg prøver at blive forfatter og skriver kun på engelsk, og har derfor største chancer for at opnå min drøm i England
held og lykke med det. Jeg har tit tænkt på at skrive også og også på Engelsk. Det ligger mere naturligt for mig, da jeg har boet i USA. Men jeg antog det kunne være ligeså let her i DK.
Nu kan det være ligemeget, da jeg har mistet mit samsyn og ikke kan læse det jeg skriver;-)
Men Pøj Pøj med det
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Udlandet MissMurphey Alt det andet 4 11-03-2013 09:19
udlandet philippiens Alt det andet 19 13-02-2013 12:39
FTP med til udlandet musmor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 06-10-2009 19:17
Til FTP'ere i Udlandet MrBurns Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 23-07-2009 10:46
FP fra udlandet LUM At søge førtidspension 2 12-11-2008 17:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension