K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-11-2013, 11:28   #11
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg synes at Enhedslisten har taklet denne forhandling til UG, og at de gjorde ret i at stå fast.

Det er klart reageringen der har truffet valget at føre blå politik, og dermed deres ansvar.

At det skulle falde på et retskrav omkring bad 2Xugentligt, er alene reageringens skyld.

At det var nødvendigt med at inskrive rettigheden i loven, viser reageringen jo med alt tydelighed, i sin valg, om at lave aftale med blå blok.

Hvis forskellen på om det blev indskrevet eller ej for reageringen, ingen betydning ville have, hvorfor så IKKE INDSKRIVE DET?

Som jeg ser det, ville det netop ikke blive overholdt, men blive udlagt til kommunerne, med en hensigt.
Med dette kunne kommunerne fortsat spare på området, for de ældre og svage, og intet var dermed opnået.

Bjarne får det til at se ud, som om, Enhedslisten har hele ansvaret for velfærden, men hvor er deres eget ansvar overfor de vælgere, der har stemt på S, som de troede også forsvarede vores vældfærdssamfund?


VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2013, 15:58   #12
steine
Hvor skulle jeg ellers være
 
steines avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: Holbæk Kommune, Vestsjælland
Alder: 54
Indlæg: 138
Styrke: 15
steine er ny på vejen
Hvis det udelukkende er på det retskrav forliget mellem regeringen og EL faldt.

Så kan man jo spørge sig selv om det var det værd, ikke at slække på det ene krav og tilgengæld får en finanslov igennem der måske tilgodeså flere af de svage grupper end "kun" de ældre ?
__________________
"Sikrest er når spares skal,
et spark til nedslidtes tryghed og fred"
Carl Scharnberg
steine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2013, 17:49   #13
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Problemet er, at EL turde ikke løbe an på en aftale om 2 bad ugentligt, uden det blev lovfæstet.

Sidste gang blev de jo snydt så det driver.

Og dermed også vælgerne.

Og den der latterlige lobbyvirksomhed der foregår, om at "de ældre siger 1 bad er nok-crap", den holder bare ikke!

Det kan gå for ældre der har førlighed og til dels er selvkørende.

Men den holder altså ikke, hvis det er en meget plejetung borger, der fx har lammelser, er blebruger og sidder i kørestol.

Oveni er den ældre måske dement eller hjerneskadet.

Jeg skal hilse og sige, at der strækker 1 bad ugentligt sig altså ikke!
De lugter efter få dage, bliver fedtede, usoignerede og nussede at se på.

For når man skider i bukserne 6-8 gange i døgnet, konsekvent hælder mad og kaffe ud over sig selv og hvad der ellers er indenfor rækkevidde, så skulle der faktisk 2 bad i DØGNET,
hvis man bare skulle holde en nogenlunde hygiejnisk standard.

Det er simpelthen uværdigt. Tænk på den velvære det må give et ældre, svækket menneske, at blive badet og nusset om?

Menneskekontakten alene skulle nok kompensere for de længe savnede besøg fra pårørende, der aldrig kommer.....

Vi vender lige billedet:

Hvad hvis det var børn i ble-alderen man valgte at behandle sådan?

Hvordan var det så med argumenterne og intentionerne.

Når man er ny i livet har man krav på al fod mad, hvile, omsorg, bad, bleskift, hjælp til spisning, og rene, sunde omgivelser.

Hvem vil sige en baby skulle undvære et af ovenstående basale behov?

Ingen!

Hvordan er det så lige, at det bliver fuldstændig iorden, at fratage det samme menneske ALLE basale menneskerettigheder, når det selvsamme menneske når sin sidste tid i livet, og igen får sammen behov, som det havde i starten af livet?

Jeg forstår det ikke

Frida

Sidst redigeret af frida; 27-11-2013 kl. 17:53.
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2013, 22:07   #14
EndnuEngang
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2013
Indlæg: 18
Styrke: 11
EndnuEngang er ny på vejen
Jeg erger mig godt og grundigt, ^mit tastatur er godt i stykker^. Tenk engang at
finansloven bliver lavet med bl[ blok. Enhedslisten har kvajet sig, de skulle have lavet finansloven med regeringen og droppet deres retskrav. Enhedslisten kunne have fortalt til medierne og befolkningen bagefter at de var utilfredse med at deres retskrav ikke blev indskrevet men at de havde g[et med til finansloven alligevel for ikke at blu blok skulle have indflydelse pu den. Enhedslisten er til ingen verdens nytte n[r det virkelig gelder, det er spild af tid at stemme pu dem desverre..

Jeg syntes at det er noget su ergeligt!!!!!Nu kan blu blok gnide sig i henderne!!!

Sidst redigeret af EndnuEngang; 27-11-2013 kl. 22:09.
EndnuEngang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2013, 00:36   #15
frubipolar
Hvor skulle jeg ellers være
 
frubipolars avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2013
Indlæg: 176
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
frubipolar er ny på vejen
Den ligger lige til Løkkes højre fod.... På en eller anden måde skal han jo bevise, at han stadig er troværdig, efter alle hans "ups'er"....
Hvis han kan trumfe sig til en finanslov med de røde, kan han vel også få stemmer nok til næste valg!!
LORT!!!!
Her ville jeg gerne kunne trykke på en "syntes IKKE godt om" knap!!
__________________
Citat:
Life is short so... Kiss slowly - laugh insanely - love truly.

Førtidspensionist siden 1/9-2018.
frubipolar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2013, 00:56   #16
EndnuEngang
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2013
Indlæg: 18
Styrke: 11
EndnuEngang er ny på vejen
Nu virker mit tastatur igen



Ja, lige præcis!!! Det ligger til Lars Løkkes og Venstres Højreben.
Nu har de borgerlige partier igen, fået en fordel til næste valg.
Pga Enhedslistens fumleri, før var det SF der fumlede rundt, og nu er det Enhedslisten meget meget Ærgeligt!!!!
EndnuEngang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2013, 02:46   #17
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Enhedslisten fumler da ikke rundt...lad nu være....

Hvis man ikke kan stole på at de penge som bliver lovet til et bestemt formål når ud til det de er beregnet til....fordi regeringen IKKE er til at stole på....og fordi kommunerne bruger pengene til alt muligt andet....som de har gjort flere gange...

Hvad kan man så gøre andet end at stå fast på at man vil have et retskrav på det...ikke en skid...

Det er den eneste måde at sikre sig at de penge går til de bade....

Jeg forstår til fulde at de ikke hoppede med på det fusk som S R SF de render rundt og laver....

Jeg ville lige frem været blevet sur hvis de var hoppet med på det fusk....

Ja der er nogle ting som så ikke bliver til noget.....

Men fis da hen til S R og SF og være sure på dem....

Det er jo dem som ikke ville indgå det forlig....

Det er da en mærkelig måde at vende det hele om på....at sige at de skal "bide til bolle".....forresten et totalt latterligt udtryk.....men selvfølgelig skal de ikke det....

Det er stadig regeringen der skal have en finanslov igennem og ikke EL....

Så bebrejd regeringen at de hellere vil lave en aftale med storforbrugeren Lars Løkke...

Det er regeringen S R og SF der har taget et politisk valg.....eller skal vi fortælle sandheden....så er de små dumme nyttige idioter der følger dronning Margrethe Vestager lige i røven og går med på alt det hun siger de skal...

For uha...de kunne jo risikere at miste deres taburetter...

Så fint at EL stod fast....jeg ville bare ønske at de tog bladet fra munden og fortalte ligeud at man ikke kan stole på den regering der sidder der nu...

Er der ikke nogen der undre sig bare lidt over at man kan lave en aftale med de blå på 6 timer....

Nææ det har hele tiden været planen at gøre det så vanskeligt at få lavet en aftale med EL at de kunne komme med en dårlig undskyldning og så gå over til de blå som de egentlig hellere ville lave en aftale med...

Det at en ting skal skrives ind i serviceloven.....som mange andre ting er gjort....tror i virkelig på at det er det som har væltet det hele for regeringen....næppe....not....

Der står i forvejen en masse rettigheder deri....mon der ville være sket noget hvis der skulle indskrives et mere....tror det næppe...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2013, 06:48   #18
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Webmaster:

Det var også det der var min pointe.

Jeg blev bare lige grebet af det andet store spin i denne skandaløse finanslovsforhandling; historien om hvor latterlige EL var med deres "2 bad-krav", som man påstod de ældre, efter eget udsagn ikke havde behov for.

Hvordan kan man lave det her medie-spin hver gang?

Som du skriver; totalt kalkuleret og beregnende taktik fra Magrethe, Helle og Bjarne.

Det er utroligt man vil basere en finanslov på finansministerens indædte had til deres eget støtte-parti.

EL vil have et krav i aftalen lovfæstet for at sikre borgerne, at den aftale der blev lavet også blev ført ud i livet.

Jeg er så hamrende træt af denne her match-fixing og spil for galleriet der foregår konstant og hele tiden. Alt er aftalt på forhånd, så skal vi bare lige greje den med pressen, så vi kan få de der møgirriterende vælgere til at hoppe på limpinden, uden de når at opdage hvad der sker.

De er fuldkommen en farce, og jeg synes de skulle skamme sig inde på Christiansborg.

Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2013, 07:58   #19
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Nææ det har hele tiden været planen at gøre det så vanskeligt at få lavet en aftale med EL at de kunne komme med en dårlig undskyldning og så gå over til de blå som de egentlig hellere ville lave en aftale med...
Det tror jeg du har fuldkommen ret i. Og det er ikke kun Margrethe Vestager der foretrækker forlig med de borgerlige. Også langt ind i Socialdemokratiet er dette holdningen.

PS.

Jeg var iøvrigt også blevet en smule negativ hvis de havde accepteret at stemme ja til finansloven som den forelå.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2013, 10:41   #20
frubipolar
Hvor skulle jeg ellers være
 
frubipolars avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2013
Indlæg: 176
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
frubipolar er ny på vejen
EL er blevet røvrendt før og ville sikkert også været blevet det igen, hvis de var gået med til finansloven, uden at det var skrevet i loven.... Altså de 2X bad om ugen!!!

Jeg syntes et det er fair, at EL sagde NEJ! De har en holdning og den står de sgu ved.... Modsat andre partier...
__________________
Citat:
Life is short so... Kiss slowly - laugh insanely - love truly.

Førtidspensionist siden 1/9-2018.
frubipolar er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension