K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-11-2013, 23:47   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Præcis, lige som din Far også burde have et fleksjob bevis, hvor der står han er fleksjobber, hvor mange timer han kan klare og hvor i hans skånebehov ligger.

Jeg tror du blander noget arbejdsprøvning eller anden udredning ind i begrebet fleksjob.

Man skal tilkendes fleksjob, præcis som man tilkendes førtidspension.
Din Far skal have fået brev om at han er flekser med henvisning til love, paragraffer mm, og hvorfor de mener han falder ind under fleksreglerne.
Det er som Anette29 skriver, ikke noget man bare gennemgår.....lige som man ikke bare kan arbejde lidt i fleksjob, og så være fritstillet uden ledighedsydelse osv.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2013, 01:42   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Der står noget om fleksjob her: http://www.cabiweb.dk/lovstof/fleksjob-fra-2013/

Idet en person ikke længere kan klare et normalt fuldtidsjob, og ender i det kommunale system, så vil kommunen først undersøge, om personen kan omskoles/revalideres, så denne kan blive selvforsørgende igen, på det normale arb.marked.

Hvis dette ikke kan lade sig gøre, så vil man undersøge, om personen kan klare et fleksjob.
For at finde ud af dette kommer personen sædvanligvis i min. én arb.prøvning, hvor man vurderer hvad personen kan (og ikke kan), og hvor meget personen kan, d.v.s. man prøver at fastlægge timetal og skånebehov.
Hvis personen kan arbejde nogle timer om ugen (efter loven før 2013 skulle man være i stand til, at arbejde min. 12 timer pr. uger før det var rentabelt for en arb.giver, efter 2013 skal man blot kunne arbejde ganske få timer), så kan personen visiteres til fleksjob.

Hvis personen visiteres til fleksjob, og finder et fleksjob hos en arb.giver, så vil personen få løn fra arb.giveren, for de timer der arbejdes, og så vil der blive suppleret op fra kommunen.

Hvis en fleksjobber er ledig/arb.løs er denne ikke berettiget til arb.løshedsdagpenge fra en a-kasse, men vil få ledighedsydelse fra kommunen.

Som fleksjobber kan man ikke få efterløn, men kan være berettiget til fleksydelse fra kommunen.

Dette er meget groft ridset op, for at give et indtryk af systemets opbygning, for dem, som er på helt bar bund i dette.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension