K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-04-2010, 16:09   #1
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Kontanthjælp/ledighedsydelse

Der er et par indlæg herinde i øjeblikket der går på om man bliver på kontanthjælp når man bliver tilkendt fleks.... eller man kommer på ledighedsydelse.
Loven siger meget klart at man forbliver på kontanthjælp indtil man har haft sin første ansættelse, og denne skal så have haft en minimums varighed på 9mdr. før end man kan få ledighedsydelse som forsørgelse.
Nu kunne jeg så godt af ren og skær nysgerrighed tænke mig at vide hvor mange herinde der PERSONLIGT var på kontanthjælp under afslutningen af deres sag og i det øjeblik de fik tilkendt fleks overgik til ledighedsydelse.
Jeg synes nemlig at det lyder meget mærkeligt hvis det har været tilfældet med mindre der har været en speciel grund til det.
Det lyder jo heller ikke logisk når ledighedsydelse er dyrere end kontanthjælp.
Så HVEM af os herinde har PERSONLIGT oplevet dette??
Hilsen Susanne

Sidst redigeret af Susanne2412; 07-04-2010 kl. 16:12.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 17:33   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg mindes ikke at have set et eneste indlæg hvor nogen har oplevet det selv.

Det jeg tit har set herinde er folk der er ved at blive afklaret til fleks og som er på kontanthjælp "tror" at de vil overgår til ledighedydelse når de er kommet igennem men det er så ikke tilfældet ...

(og mine sygedagpenge stoppede og jeg kom på kontanthjælp blev visiteret til fleks og fortsatte på kontanthjælp , er siden kommet på ledighedsydelse da jeg fandt mig et fleksjob )
  Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 18:56   #3
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Jeg mindes ikke at have set et eneste indlæg hvor nogen har oplevet det selv.

Det jeg tit har set herinde er folk der er ved at blive afklaret til fleks og som er på kontanthjælp "tror" at de vil overgår til ledighedydelse når de er kommet igennem men det er så ikke tilfældet ...

(og mine sygedagpenge stoppede og jeg kom på kontanthjælp blev visiteret til fleks og fortsatte på kontanthjælp , er siden kommet på ledighedsydelse da jeg fandt mig et fleksjob )
Hejdien, det er nemlig også det jeg vil frem til, at man skal altså passe på med at komme med de svar hvis man ikke personligt har prøvet det... for loven er meget klar netop på det punkt, og en sagsbehandler kan IKKE selv bestemme hvad borgeren skal leve af.
Jeg var nemlig også på kontanthjælp og fortsatte med det indtil jeg fandt mit job, og så kommer jeg på ledighedsydelse når jeg bliver fyret, hvilket jeg netop nu går og venter på...
Hilsen Susanne
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 19:37   #4
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
jeg var på kontanthjælp da jeg bliv visiteret til flexjob og blev der intil jeg fandt flexjob og ledighed ydelse er først efter 9 md flexjob
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kontanthjælp vs ledighedsydelse Jassy Spørgsmål ang fleksjob 5 01-07-2013 20:13
Fra ledighedsydelse til kontanthjælp? Texas Spørgsmål ang fleksjob 11 10-06-2012 15:44
fleksjob/kontanthjælp/ledighedsydelse WILGOTTMINE Spørgsmål ang fleksjob 6 02-11-2011 11:52
ledighedsydelse til kontanthjælp??? kirsten01 Spørgsmål ang fleksjob 4 26-01-2010 18:39
kontanthjælp / ledighedsydelse Larzini Spørgsmål ang fleksjob 1 18-08-2008 16:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension