K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-12-2010, 10:26   #11
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 18
gittedl er rigtig godt på vej
Jeg blev noget målløs da jeg sad og så udsendelsen, og Støjberg kom med den udtalelse. Sad bare med den der følelse af at nu lyver man lidt, for bedre at kan "sælge ideeen". Jeg er bare ked af, at Dorte Fals ikke fangede den, så hun kunne have kørt hende på klingen med den

Hvor er det bare godt skrevet Hejdien, håber der kommer en respons på det
__________________
Gitte

gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 15:31   #12
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af empowerment Se meddelelser
Sørme om ikke Inger Støjsender står og lyver for åben skærm
http://www.inger.dk/
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 16:31   #13
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Når man går ind på den hjemmeside, så kan man se

"2001-: Freelancejournalist, Støjberg Kommunikation"

Ja hun ved noget om kommunikation, sagt på den måde at hun ved hvordan man lyver.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 16:42   #14
Falkes
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2008
Indlæg: 118
Styrke: 16
Falkes er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af adbib Se meddelelser
Når man går ind på den hjemmeside, så kan man se

"2001-: Freelancejournalist, Støjberg Kommunikation"

Ja hun ved noget om kommunikation, sagt på den måde at hun ved hvordan man lyver.
og det endda med et stort smørret smil på læben
Falkes er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 17:01   #15
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
dear empowerment....

jeg har snart skrevet til de første 5 "borg-krigere"..... på deres respektive mailadresser...

der er bare en stor BOLLE i respons... nada niente... nothing..... de svarer hverken på ?mål...... heller ikke så meget som en automatisk, mailsvarer gider de og bekoste...

det hele er regnet meget nøje ud, set ud fra et politisk synspunkt drejer det sig , som i hvert godt købmandsskab om ..... hvor sidder man mindst til .... og lad os dog erkende, at vi er dem der berører deres karierer mindst......

så punk endelig videre på dem på overførselsindkomster.... de KOSTER mindst (i stemmer) ved næste valg.......

mvh eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 17:40   #16
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ace dk Se meddelelser
dear empowerment....

jeg har snart skrevet til de første 5 "borg-krigere"..... på deres respektive mailadresser...

der er bare en stor BOLLE i respons... nada niente... nothing..... de svarer hverken på ?mål...... heller ikke så meget som en automatisk, mailsvarer gider de og bekoste...

det hele er regnet meget nøje ud, set ud fra et politisk synspunkt drejer det sig , som i hvert godt købmandsskab om ..... hvor sidder man mindst til .... og lad os dog erkende, at vi er dem der berører deres karierer mindst......

så punk endelig videre på dem på overførselsindkomster.... de KOSTER mindst (i stemmer) ved næste valg.......

mvh eders ace dk
Altså, hvornår har du skrevet til dem.

De sidder jo nok ikke ved puteren hele tiden, så tag det lige roligt.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 18:13   #17
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Det kan sagtens tage 14 dage før man får svar og som regel er det kun sekretæren der skriver tilbage. Tror ikke det er meget post de gider at læse, tror det havner i en stor bunke
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 19:47   #18
Engel
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2010
Indlæg: 137
Styrke: 14
Engel er ny på vejen
Kommenterer lige på overskriften, ikke andet !

Jeg tror ikke hun lyver, jeg tror derimod hun er dum som en dør !
Engel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 20:21   #19
5dia
Elsker at være her på K10
 
5dias avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2010
Indlæg: 86
Styrke: 14
5dia er ny på vejen
@hejdien

Når man læser hele regerings forslag (http://www.bm.dk/Aktuelt/Nyheder/Pre..._Flex_web.ashx)

Så kan ma se at det økonomisk for arbejdsgiver kun kan betale sig at ansætte flexjobber såfremt de kan arbejde mere end 12 timer - Så her er vi ude i en tolkning fra Støjbergs side.. hun sørger for sine interesser.

Jeg syntes og lige I skal se en anden.

Citat:
Citat: En undersøgelse fra DISCUS viser, at hver femte fleksjobansatte
vurderer, at de har fået det bedre, siden de blev
visiteret til et fleksjob. Det gælder særligt personer med
psykiske lidelser, hvor hver tredje vurderer, at de har fået
det bedre. Mellem 10 og 15 procent af arbejdsgiverne
oplever også, at deres fleksjobansatte har fået det bedre.
.... og der tænker jeg at det nærmer har noget at gøre med at fleksjobberne endelig har fået jobs der passer til de resourcer de har, og derfor finder ro med sig selv.
5dia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2010, 02:22   #20
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
jeg har gået og kogt over den udsendelse siden i går , jeg mener helt bestemt at DR med vores licens kroner har et ansvar at leve op til , det er en public service kanal og det er bestemt ikke service at sluge alt råt hvad en minister siger..

Nu er det jo sådan at vi efterhånden er mange herinde der har gjort regering og forligskreds opmærksom på (også før 06) at der mangler nogle nedre timeantal og man bliver så inderligt træt af at diskuttere det her område med alle man møder , de fleste som ikke selv er i systemet tror det er som de høre i tv , ergo man "får" bare en førtidspension .. der findes ikke flekser på kontanthjælp man får ledighedsydelse, man kan tjene op til 700.000 med tilskud osv osv ...

Alt sammen udtalt af ministre for at gøre lov ændringer mere spiselige for befolkningen ...

Men hvem har ansvaret for at få støjsen til at sige sandheden .. nemmelig journalisten og hvorfor formår denne ikke det ?? nemlig fordi de ikke sætter sig ind i stoffet inden de går i gang .. og det er et stort område det ved jeg godt, men de gider såmænd ikke engang komme med de korrekte oplysninger når det bliver gjort opmærksom på det.. og hvor kan vi brokke os over det ??

hmmm presselogen måske . ha ha .. de tager det sgi nok heller ikke særlig seriøst men ikke desmindre har jeg lige skrevet følgende og sendt det til [email protected] [email protected] og [email protected]

Måske nogen der har energi til det skulle følge mit eksempel der er vel grænser for hvor længe vi skal finde os i at en minister står og lyver befolkningen op i ansigtet ... når jeg giver jo selvfølgelig besked hvis og så frem jeg høre fra nogen




Citat:
Den 1 december viste Dr 1 pengemagasinet og havde her Inger Støjberg i studiet .

Jeg må indrømme at jeg tit og ofte undre mig over at man når mn interviewer en minister åbenbart mener at man ikke behøver at lave researche for det må jeg formode er det er det der sker når man lader en minister komme med decideret usandheder i en udsendelse som ses af så mange mennesker og som er med til at få mange i det her land til at danne deres meninger om div mennesker ..

I programmet pengemagasinet siger Inger Støjberg at det er alment kendt at man ikke visiteres til fleks hvis man har en arbejdsevne på under 12 timer,(20 min inde i udsendelsen) dette er ikke bare uvidenhed men direkte løgn og det er ikke sådan at Inger Støjberg ikke er gjort opmærksom på det, der er ingen steder i loven indført noget om at der er et mindste tal for timer tværtimod er det noget mange mennesker har gjort opmærksom på der mangler noget lovgivning om, når de er blevet parket på kontanthjælp (som rigtig mange flekser er på men som man også udelader helt af debatten) eller på ledighedsydelse.
Der ønskes at der lov gives om et mindste antal timer da rigtig mange er visiteret til under ti timer og aldrig opnår at komme i job

Lige sådan ynder Inger Støjberg og journalister at fortælle om hvordan de flekserne kan tjene op til 700.000 med tilskud, dette er også usandt da det er sådan at der er en øvre grænse på hvor meget man kan få tilskud til og det er

For fleksjob oprettet efter 1. juli 2006 kan løntilskuddet højst beregnes ud fra en løn på 429.112 kr. (2009) på årsbasis eller 223,03 kr. (2009) på timebasis. Det betyder i praksis, at man som lønmodtager i fleksjob godt kan aftale sig frem til en løn, der ligger over 429,112 kr. på årsbasis, men virksomheden vil maksimalt få et løntilskud fra kommunen på 286.075 kr., hvis der gives et løntilskud på 2/3.

Ergo er det totalt vildene når man i div nyhedsudsendelser omtaler de 700.000 kr. Det er fra før 2006 så loven er lavet om på dette område .

Derfor er man ved at nå kvalme grænsen når man i presselogen høre om vigtigheden af researche for hvor vigtigt er det når det kommer til stykket ?

Vi er en hjemmeside for flekser ,førtidspensionister og folk på vej dertil , i øjeblikket eksplodere medlems tallet og alle med folk der er hunderædde for hvad der skal ske med dem og som ikke kan forstå at der siges en ting i tv og står en anden ting i loven ..

Samtidig høre man fra de raske gode samfundsborgere hvor stor en belastning de syge er og hvor meget de bare skal tage sig sammen, og dagene efter vildene udsendelser er bestemt ikke nemme at komme igennem for de mennesker det drejer sig om..

Desværre er det endnu ikke lykkedes at piske nogen til et godt helbred , men at tv stationer bare står og lader en minister fyre ukorrekte ting af giver i hvert fald ikke den baggrundsvidden til de mennesker der følger debatten..

Undersøger man ikke tingene når det er en minister det drejer sig om , bed Inger Støjberg om at fortælle hvor i loven der står at man ikke kan visiteres til fleks på under 12 timer eller må man ikke spørge om det ??
Spørg hende om maks tilskuddet efter den sidste reform i 2006 og spørg ind til de 700.000 eller må man ikke spørge om det.??

Er en public service kanal ikke beregnet på at finde frem til sandheden og oplyse på et dokumenteret grundlag ?
.
Når en minister siger noget i tv så regner folk med at det er sandheden for ellers ville ministeren jo blive spurgt ind til det, i min verden hjælper dr 1 og tv 2 i form af deres nyhedsudsendelers med til at stigmatisere en stor gruppe mennesker ene og alene fordi man åbenbart ikke vil høre hvordan loven er sat sammen eller fordi man ikke bruger tid på at researche vi kan ikke vide om det er det ene eller det andet, men det kunne være interessant om presselogen tog det emne op der hedder , skal vi få de folkevalgt til at sige sandheden eller skal de bare fortælle deres sandhed for vores licenskroner ...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Åben uddannelse PiaL Nyttigt at vide for Førtidspensionister 2 24-07-2011 08:48
Støjsenderen udstiller sig selv/regeringen på DR L.S. Politik og Samfund 11 16-02-2011 15:59
Støjsenderen har løsningen på alt sushjer 1 Politik og Samfund 6 06-01-2011 11:23
Åben skrivelse til folketingets mdl. @PerChr Det er da strengt ! 7 26-04-2009 19:40
Skal du have renset din skærm Webmaster Et godt link! 1 23-11-2007 18:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension