K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Et godt link!

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Et godt link! Har du et godt link som du mener at andre kan have nytte af kan du lægge det her. Denne kategori er ikke beregnet til debat.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-04-2008, 12:02   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Exclamation Arbejdsskade - forløb - forbedret sagsforløb

Citat:
Når en borger oplever tab af arbejdsevne vil det ofte være forårsaget af alvorlig sygdom eller ulykke. Borgeren er således i en svær situation – både helbredsmæssigt og tryghedsmæssigt.

Et konkret, tænkt eksempel kan illustrere problemstillingen:
En stilladsarbejder med en årsindkomst på godt 500.000 kr. og uden privattegnede forsikringer kommer til skade ved fald fra stillads. Ulykken kan anerkendes som en arbejdsskade. Han pådrager sig en alvorlig rygskade. Han bor i eget hus, er gift og har 3 mindreårige børn. Efter langvarig hospitalsbehandling med efterfølgende genoptræning viser det sig, at han på grund af følgerne efter rygskaden ikke kan genoptage sit tidligere arbejde som stilladsarbejder. Han modtager sygedagpenge fra kommunen og hans arbejdsskadesag er sendt til Arbejdsskadestyrelsen.

Den tidligere stilladsarbejder står nu med flere uafklarede spørgsmål: Vil han være i stand til at passe et andet arbejde? Skal han leve med rygsmerter resten af livet? Han oplever en voldsom indtægtsnedgang ved overgang fra løn til sygedagpenge. Kan han regne med, at han på sigt kan blive boende i eget hus?
Citat:
Det kan ikke afvises, at denne langvarige uvished påvirker hans helbredstilstand i negativ retning, og at uvisheden i værste fald medfører en stor psykisk belastning og eventuelt efterfølgende psykiske mén.
Citat:
borgeren bliver kastebold i systemet, hvilket kan være ekstra hårdt, når man har en alvorlig sygdom/skade og måske er psykisk påvirket af det.

http://modernisering.dk/da/projekter...f_arbejdsevne/
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2008, 00:47   #2
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
hej

Ja det er urimligt at der skal gå så lang tid før man får sin erstatning ,det tog 2 år før jeg fik min menerstatning venter nu på erhvervsevneerstatningen ,i den tid der er gået har jeg i mange måneder haft mange smerter og syntes at jeg bliver mere og mere stresset ,heldigvis har jeg haft en privat tegnet t,a,e forsikring ,så jeg har kunne forsørge familien vis det ikke have været for den have der også været et stort minus på bank kontoen.

jeg sender lige en tanke til søens folk ,og alle de arbejdsskadede som er gået fra hus og hjem pågrund af langsommelig sagsbehandling i danmark.

Sverig er et yndigt land

mvh baldur
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2016, 14:41   #3
Nol
Føler sig hjemme på K10
 
Nols avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2011
Lokation: Esbjerg
Alder: 52
Indlæg: 33
Styrke: 14
Nol er ny på vejen
Vil da gerne knytte en kommentar til denne her...
Ti år senere er der stadig ikke sket en sk.. Arbejdsskadestyrelsen tager om end endnu længere tid om at afgøre en sag, og arbejdssksaderamte bliver ofte ramt, ikke kun af arbejdsskaden, men af økonomiske øretæver, psykiske "klemmer" af ikke at være en del af et team som kollega og bare det at høre til et sted mere. Selv har jeg ventet siden 2009 og netop fået ny afgørelse på min menskade, afventer stadig afgørelse på erhvervsevnetab... Hvis folk overhovedet var klar over hvor hårdt og dybt hamrende frustrerende det er...
Nol er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2016, 15:04   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Der bliver ikke mindre ventetid, når de nedlægger arbejdsskadestyrelsen og laver en privat enhed med ret til at træffe offentlige afgørelser.

Ventede selv flere år på mine afgørelser og det er møg frusterende
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2016, 07:50   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ved mig gik der 10 år, har lige fået den genoptaget i 09,-15 og siden er der intet sket, de har meget længe ventetider
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Verdens værste sagsforløb Siv Alt det andet 4 14-12-2011 22:30
SDP - Forløb? HsH Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 07-07-2011 23:52
kort forløb JJC Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 05-05-2010 20:07
Forvired - sagsforløb forvired Alt det andet 85 27-02-2010 02:21
Mit forløb.. gh72 Hvordan forløb det da du søgte fleks? 1 26-04-2006 21:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension