K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-09-2013, 15:56   #1
Fib
Elsker at være her på K10
 
Fibs avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2012
Indlæg: 87
Styrke: 12
Fib er ny på vejen
Question Har nogen oplevet dette??? ang. møde i pensionsnævn

Ja, det er snart til at grine af... Jeg tror de har en skjult agenda om at se hvor langt jeg kan holde til

Nej spøg til side - for det er faktisk ikke ret sjovt. Jeg søgte FP på det forelæggende den 4/3-13 og var endelig til møde efter flere forviklinger i pensionsnævnet den 2/9-13 og idag, altså et halvt år efter - vidste jeg der var møde, så jeg skrev og spurgte om hvornår jeg kunne forvente svar... og fik følgende besked:

KæreXX
Pensionsnævnet har d.d drøftet din sag, men har valgt at udsætte afgørelsen til næste møde.
Grunden hertil er, at Pensionsnævnet har ønsket af få afklaret nogle proceduremæssige forhold.


ER der nogen overhovedet som aner hvad dette betyder??

til orientering (kan ikke forestille mig at det har noget med dette at gøre) har jeg søgt FP i 2012 og fik afslag (denne sag er i BAN med afgørelse om et par måneder, håber jeg... ventetid mindst 8 mdr og der er nu gået ca 7 mdr.)
__________________
livet er for de modige.....
Fib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2013, 17:07   #2
5dia
Elsker at være her på K10
 
5dias avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2010
Indlæg: 86
Styrke: 14
5dia er ny på vejen
Question

Citat:
Oprindeligt indsendt af Fib Se meddelelser

Jeg søgte FP på det forelæggende den 4/3-13 og var endelig til møde i pensionsnævnet den 2/9-13

til orientering) har jeg søgt FP i 2012 og fik afslag (denne sag er i BAN med afgørelse om et par måneder, håber jeg... ventetid mindst 8 mdr og der er nu gået ca 7 mdr.)
Hvis jeg har forstået det rigtigt, har du 2 forskellige ansøgninger igang på en gang.

Hvorfor søger du i 2013, når du har en sag i BAN? Hvilken af dine ansøgninger drejede mødet d. 2/9-13 sig om.

Jeg tror netop det er grunden til det svar du har fået.

Man kan jo ikke bare tæppebombe med pensions ansøgninger, så kan jeg godt forstå at kommunen lige skal have nogle procedurer undersøgt.

For hvis de nu får medhold i deres afgørelse af din 2012 ansøgning, så tvivler jeg på at de vil give dig pension på din 2013 ansøgning.
5dia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2013, 17:16   #3
Fib
Elsker at være her på K10
 
Fibs avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2012
Indlæg: 87
Styrke: 12
Fib er ny på vejen
Hejsa herfra og tak for svar... Jeg fik anbefalet at søge igen - smiler...

Jeg har ingen arbejdsevne tilbage ifl. læger/psykiaterer/udrednings projekt... derfor søgte jeg igen...

mødet den 2/9 var angående den nye FB ansøgning.... foretrædelse for pensionsnævn
__________________
livet er for de modige.....
Fib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2013, 18:12   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg kunne også forstille mig at det er fordi der netop er to sager igang på en gang...

Din første ansøgning fra 2012 er jo stadig under afvikling....altså den kører stadig...bare i ankenævn...

Så det er nok det de lige vil have afklaret...hvordan de skal håndtere dette...

Jeg forstår slet ikke de har accepteret endnu en ansøgning når du har en ansøgning i gang...

Det virker ihvertfald ret ulogisk at det kan lade sig gøre....for så ville man jo kunne begrave dem i ansøgninger om samme ting...

Men prøv at skrive til din sagsbehandler for at høre hvad denne mener det betyder...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2013, 07:45   #5
Fib
Elsker at være her på K10
 
Fibs avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2012
Indlæg: 87
Styrke: 12
Fib er ny på vejen
godmorgen herfra... Ja, det må jeg prøve... jeg blev anbefalet det af en rådgiver - som har tjek på..

I den første ansøgning var der papirer som ikke kom med - som så er med i den sidste...

Jeg vil nu sikre mig at BAN har modtaget de sidste nye papirer... Jeg takker endnu engang for K10 - Stedet hvor man kan få hjælp og støtte... ha en god dag herfra...
__________________
livet er for de modige.....
Fib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2013, 22:36   #6
Fib
Elsker at være her på K10
 
Fibs avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2012
Indlæg: 87
Styrke: 12
Fib er ny på vejen
Så fandt jeg ud af hvad det betød.....

Jeg modtog til aften Epost med følgende ordlyd:

Ansøgning om Førtidspension:
Pensions nævnet har på sit møde den 4 september 2013 besluttet at tilbagesende din pensions sag til revurdering i rehabiliteringstemaet.

Din pensions ansøgning vil blive behandlet på ny i pensions nævnet når rehabiliterings teamet har revurderet sagen.

Med venlig hilsen




som jeg læser det, så er de selv i tvivl nu og vil høre rehabiliterings teamet igen...

Eller hvad..??

Har nogen af jer prøvet det?

god aften herfra
__________________
livet er for de modige.....
Fib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2013, 22:57   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hmm nu ved jeg ikke om din sag har været forbi rehab teamet før....

I dag skal alle sager forbi det rehab team og så skal de give en indstilling....enten positiv eller negativ...og så tager pensionsnævnet stilling bagefter...

Så hvis din sag ikke har været forbi rehab team ang din ansøgning om førtidspension....så lyder det til at de gør det efter bogen...

Hos din sag derimod har været forbi rehab teamet....ja så kunne det tyde på at pensionsnævnet mener der mangler noget i sagen før de kan tage stilling...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2013, 23:02   #8
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Har du ikke været forbi rehabiliteringsteamet, ja så er det derfor, efter de nye regler skal alle der forbi, også selvom det er på det foreliggende.

Men dem der har arrangeret mødet i pensionsnævnet er da nogle tumper hvis de først kommer i tanke om det på selve dagen for mødet.

Selvom man har været forbi rehabiliteringsteamet og de siger pension, så kan man også godt risikere at sagen ikke accepteres pensionsnævnet.
Hvis sagen ikke går igennem ved pensionsnævnet trods rehabiliteringsteamets grundige indstilling, så skal den til rehabiliteringsteamet igen... og i onde kommuner kan det formodentlig blive ved sådan og køre i ring, til ankestyrelsen får sat rammene for hvad der er etisk forsvarligt, når kommunerne ikke selv kan finde grænsen for anstændig opførsel.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2013, 23:17   #9
Fib
Elsker at være her på K10
 
Fibs avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2012
Indlæg: 87
Styrke: 12
Fib er ny på vejen
Jeg føler mig helt klart også som en cirkus hest i manegen..

Jeg har været til det famøse møde med rehabiliteringsteamet - ligenu kan jeg ikke huske om der var 5 eller 7 personer...smiler.. og de kom frem til at det var et afslag på FB pga. intet nyt i sagen (det er der nu...smiler... psykiater rapport / læge udtalelse)

Efter dette møde - ventede jeg og ventede jeg.... for så at skrive til min rådgiver ... øhhh hvornår hører jeg noget... Hun havde så glemt at sende indstillingen ind til pensionsnævnet.... der havde jeg så foretræde den 2/9 og her den 4/9 fik jeg så ovenstående besked.....

Jeg fatter intet........
__________________
livet er for de modige.....
Fib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2013, 23:29   #10
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Afslag på FB ?
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nogen som ved noget om dette? LS1980 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 257 24-01-2013 01:11
Pensionsnævn-møde før afgørelse om fp? knuden Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 30-01-2011 17:38
Nogen der kan gennemskue dette? Razmo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 60 13-01-2009 23:51
Nogen der kender dette ?? søsser s Alt det andet 4 22-08-2008 15:28
Erfaring søges inden møde med pensionsnævn Hammershus Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 04-12-2006 21:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension