K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-08-2009, 23:41   #1
luko
Ved at vænne sig til K10
 
lukos avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2009
Lokation: Fyn
Indlæg: 21
Styrke: 16
luko er ny på vejen
fritidsjob ved siden af?

Hejsa.
Jeg har en veninde, som er i fleksjob. Hun spurgte mig forleden, om hun må have en indtægt ved siden af sit fleksjob. Hun kunne godt tænke sig, at sælge tøj i sin fritid fra privaten, altså ligesom Tupperware, hvor hun ind i mellem inviterer familie og venner.
Hun skal jo selvfølgelig opgive sin indtægt til SKAT, men er der nogen herinde, som ved om det vil have nogen indflydelse på hendes fleksjob, eller hvis hun er arbejdsløs, på hendes ledighedsydelse?
Det vil jo ikke blive en fast indtægt, da det jo kun vil være en gang i mellem, hun vil invitere til det.
Håber nogen kan hjælpe med svar.

Lige en sidebemærkning til min egen sag: Efter endnu en nedtur (har ikke tal på, hvor mange jeg efterhånden har haft) vil jeg nu søge ftp. Jeg orker simpelthen ikke mere. Nok må være nok. Håber det går igennem i løbet af efteråret. Kryds fingre for mig.
__________________
Husk at du er unik, ligesom alle os andre,
luko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2009, 03:26   #2
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Den eneste måde at få svar på er at spørge skriftligt på kommunene med beskrivelse af hvad det indeholder. Der er ikke faste regler på området.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2009, 11:10   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg har en veninder der sælger tupperware og det har ikke været noget problem , MEN da hun fik en ny emsig jobkonsulent så var snakken pludselig oppe kunne hun da ikke lige tage et par timer mere om ugen i det job hun havde i stedet for ..

Der skal man så forklare at det kan man jo ikke da der er en himmelvid foreskel på om du sætter arbejdstiden op og tiden du er væk hjemmefra , eller om du et par gange om ugen har gæster eller køre på besøg et par timer ...

Min veninde er nu på ledighedsydelse og er stoppet med at køre med tupperware det blev for besværligt med modregning og for hårdt for hende.

Dertil skulle hun hele tiden forklare kommunen forskellen på at sælge tupperware på hobby plan og på at arbejde ...

Jeg ville nok tænke mig om en ekstra gang hvis jeg var din veninde .. der er ikke noget galt i det og mit tip vil også være at hun får lov ... men i længden kan det godt give nogen problemer ...

Og luko held og lykke med pensionen .. jeg er selv der nu hvor jeg giver op , jeg mangler en arbprøvning (skal derover og hilse på dem onsdag ) men om det overhovedet munder ud i en pension det kan jeg sq godt være i tvivl om .. kan jo også være at jeg videre visiteres til fleks med endnu flere skånehensyn og med endnu færre timer ..

Bliver morsomt at finde job så ,... arbprøvning har det taget dem flere måneder at skaffe fordi der ikke er nogen arbejdsgiver der kan honnorere alle mine skånehensyn ...

Så håber og krydser fingere for dig ... og for at du ikke får nogen problemer
  Besvar med citat
Gammel 31-08-2009, 12:45   #4
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
@hejdien

What ever happend to the blinkin cup 'o coffee or mayby a shark or dolphin jumpin' over a blinkin' cup 'o mocca.

That would be cool

Just kiddin'

sort of
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2009, 12:58   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
superhoax man skal jo forny sig engang imellem (det er der nogen der siger) nej min delfin vender altid tilbage .. men den blinkende kaffe den var for meget selv for mig , den kunne jo fremkalde en migræne

Og min datter bliver så glad når jeg sætter hendes tegninger på som avatar ... og alt for min datter som er på vej i puberteten .. lidt godt humør hos hende giver fred herhjemme
  Besvar med citat
Gammel 31-08-2009, 14:51   #6
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Jeg tænkte nok det var en tegning af din datter.. altså måske ikke af, men udført af..
du kan hilse og sige den er kanonflot.. og den kan tolkes ovenikøbet.. om man så tolker den rigtigt er jo en anden sag.
hun er dygtig.. flot flot..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2009, 17:11   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja Hejdien du burde lave et lille galleri herinde, så vi alle sammen kan se hvor dygtig hun er blevet, og hvem ved, måske kan hun få solgt et par stykker!!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2009, 18:41   #8
luko
Ved at vænne sig til K10
 
lukos avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2009
Lokation: Fyn
Indlæg: 21
Styrke: 16
luko er ny på vejen
Men vil det så sige, at hun måske vil blive modregnet, hvis hun en måned måske sælger tøj for fx 1000 kr?
__________________
Husk at du er unik, ligesom alle os andre,
luko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2009, 19:20   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af luko Se meddelelser
Hejsa.
Hun kunne godt tænke sig, at sælge tøj i sin fritid fra privaten, altså ligesom Tupperware, hvor hun ind i mellem inviterer familie og venner.
Hun skal jo selvfølgelig opgive sin indtægt til SKAT, men er der nogen herinde, som ved om det vil have nogen indflydelse på hendes fleksjob, eller hvis hun er arbejdsløs, på hendes ledighedsydelse?
Det vil jo ikke blive en fast indtægt, da det jo kun vil være en gang i mellem, hun vil invitere til det.
Hej, For mig er et job med løn allerede indtægt uanset, om det er fritid eller ej. Grunden til, vi bliver fleksjobber er jo, fordi vi ikke kan holde til at klare 37 timer ugentligt. Hvis din veninde alligevel kan arbejde flere timer end det, hun har nu, kan hun risikere, at kommunen siger "hov hov... så må vi få timerne op, hvis du kan klare det"...

Der vil ske fradrag i ledighedsydelsen, hvis man har indtægt:

§ 74 d.
Stk. 3. Når en person, der modtager ledighedsydelse, samtidig har arbejde af kortere varighed, sker der fradrag i ledighedsydelsen. Fradraget i ledighedsydelsen sker i forhold til den arbejdstid, som den pågældende har i arbejdet. For personer, der ikke har en dokumenterbar arbejdstid, beregnes timetallet ud fra indtægten divideret med den omregningsfaktor, som er fastsat efter lov om arbejdsløshedsforsikring m.v.
Stk. 4. Ledighedsydelsen nedsættes med det beløb, som den pågældende eventuelt modtager fra arbejdsgiveren eller Lønmodtagernes Garantifond i forbindelse med ophør af ansættelsen.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2009, 07:42   #10
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Først det sjove....

Ja jeg ville også rose Hejdiens datters uovertrufne kunstneriske evner. Har bare ikke turde, da jeg syntes det var lidt uden for debatten og så er jeg nok lidt af en bangebuks

Det er nu ganske rart at vi andre får lov til at nyde godt af dem på nettet.

Så det alvorlige...

@curls

Det er netop ovenstående, som jeg værger mig kraftigt ved:

Citat:
Hej, For mig er et job med løn allerede indtægt uanset, om det er fritid eller ej. Grunden til, vi bliver fleksjobber er jo, fordi vi ikke kan holde til at klare 37 timer ugentligt. Hvis din veninde alligevel kan arbejde flere timer end det, hun har nu, kan hun risikere, at kommunen siger "hov hov... så må vi få timerne op, hvis du kan klare det"...
Min opfattelse af fleksjob ordningen er, at man bliver fleksjobber, fordi man bruger flere kræfter på at arbejde (37 t), end man almindeligvis ville gøre uden skavanker.

Hvis man kan presse sig op på 37 timer; men reelt svarer 25 timer til 37, så er man vel stadig fleksberettiget selvom man i teori og praksi kan knokle som en hest.

Det modsatte bygger på forudsætningen om enhver skal yde efter evne og nyde efter behov (i kommunistisk øje med) - og det bryder jeg mig bestemt ikke om.

Dertil må så siges, at hvis det du arbejder ekstra går ud over udførelsen af dit fleksjob, så duer den model selvfølgelig ikke.

Selv har jeg nu oftest oplevet at sagsbehandler handler uden at tænke. Jeg har således oplevet at sagsbehandler mente at mit timeantal i en praktik skulle sættes op (det var på 37 timer) men det er åbenbart standardreaktionen, hvis man har bi-job.

Ps Det kunne være rart hvis andre kunne komme med konkrete erfaringer i forhold til det at have bi-indtægt.

Sidst redigeret af superhoax; 01-09-2009 kl. 07:45.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, teenager, fritidsjob AnnetteH Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 01-08-2010 18:13
Ny på siden lola44 Hjælp til Forum Brug 3 09-12-2009 16:10
ny på siden mams Alt det andet 2 01-11-2009 20:37
C.l.e.o ny her på siden c.l.e.o. Spørgsmål ang fleksjob 6 18-06-2009 23:03
Ny på siden... Angelsbaby Din historie 1 25-05-2009 12:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension