K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-12-2008, 16:03   #1
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
resourceprofil-svært

Ja så modtog jeg min resourceprofil ,igår fredag kl 1300 ,typisk med den kommune så kan man sidde hele Weekenden og spekulere sig tosse ,over alt det som er skrevet om en snart 3 år tilbage.
Jeg kan ingensteds læse om jeg er instillet til fleks eller Førtidspension ,men jeg har dog mundtlig fra min sagsbehandler at jeg er instillet til Fleksjob ,jeg har været i arbejdsprøvning i 13 uger men har ikke for mået at kunne arbejde mere end 1o timer efektiv om ugen.
Jeg har aldrig mødt eller set min nye sagsbehandler ,vil dette værre et minus når fleksjobnævnet eller pensionævnet skal vurdere min sag ????????


mvh baldur
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2008, 17:00   #2
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
socialmedicinske ???????????

Hej.

Socialmedicinske behandlingsmugligheder : hvad betyder det ? og hvem kan have skrevet det ? dette står i min resourceprofil men jeg kan ikke lige finde ud af om det er min læge eller sagsbehandler ,da jeg syntes det hele er blandet sammen i profilen (gamle oplysninger med nye eksempelvis )

mvh baldur
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2008, 19:33   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hej baldur

Jeg har prøvet at google udtrykket: socialmedicin og her er et enkelt af dem:

http://www.rm.dk/sundhed/folkesundhe...+socialmedicin

Måske det kan give dig et indtryk af hvad det handler om
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2008, 00:30   #4
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
Hej Baldur

Ja, det med at få post fra kommunen fredag eftermiddag er vist mere reglen end undtagelsen.
Det er DYBT frustrerende!

Jeg ville bruge tiden på at notere det som jeg ikke er sikker på / uenig i, samt alle de spørgsmål jeg kan komme på, for hvis din sagsbehandler, godt nok telefonisk, siger at du instilles til fleks eller førtidspension, tyder det på at resourceprifilen er sendt til dig som partshøring og dertil bør du give dine kommentarer, samt få flest mulige spørgsmål afklaret.

Du kan også, allerede NU, sende en anmodning om agtindsigt, den SKAL du have inden 10 dage, og deri kan du se hvad andre skriver om din sag og alt det materiale der ligger om dig.

Håber du kan bruge dette, så du ikke går helt i opløsning inden mandagen kommer
(og sagsbehandler sørme er syg eller på kursus )

Mvh
majs
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2008, 22:53   #5
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
hej majs

jeg har løbende ca hver 2 måned bedt om aktinsigt fra min sagsbehandler, men jeg mangler aktinsigt fra min jobkonsulent fra reva jeg mener denne hedder en jobportal ved du hvor meget denne vægter ???

mvh baldur
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2008, 08:42   #6
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Hej Baldur.
Ærgerligt at du skal have ødelagt weekenden med resource-profilen.
Men prøv at vende det til noget positivt. Det giver dig mulighed for at sætte dig ind i det skrevne.

Jeg var selv så heldig at få min resourceprofil tilsendt med mail klokken 16.30 og sagsbehandleren mente så at jeg skulle gennemlæse den og godkende den inden næste dags morgen.

Ærgerligt for hende var der så mange fejl i profilen, at jeg simpelthen nægtede at godkende sådan noget makværk.

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2008, 22:03   #7
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
hej baldur. jeg havde selv meget svært ved at læse min ressourceprofil og fik også hidset mig voldsomt op over 3-4 år gamle oplysninger som ikke mere var relevante. Fandt så ud af at jeg skulle læse hvert punkt og så bide mærke i det sidst skrevne dato mæssigt under hvert punkt. Det gjorde det nemmere for mig. Så kunne jeg kommentere ud fra det i min partshøring.
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2010, 17:14   #8
gucci
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2010
Indlæg: 4
Styrke: 0
gucci er ny på vejen
resource profil til hvad...

Jeg har været syg i 3 år søgt førtidspension fået afslag anket fået afslag igen.. lidt over et år er gået og jeg har fået agt indsigt og i den gamle resouse profil fejler jeg intet.. jeg har flere gange med en medhører forsøgt at få skrevet i min resource profil hvad mine barriere er men JEG MÅ INGENTING TILFØJE... HVA SKAL JEG BRUGE DET TIL.. jeg har lige igen fået brev fra sagsbehandler nu må jeg tilføje så kan vi snakke om det bagefter og jeg må kun tilføje til det hun har sat tus streg ved,, ja ja men jeg må stadig ik tilføje noget under barrirer og udviklingsmugligheder... hva skal jeg så med det .... de har sendt mig til spiciallæger med samme svar uden min smerte medicin er jeg 100 procent invalid og kan ingenting når ja hvorfor så skrive en resourse profil...
gucci er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2010, 19:38   #9
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hva bilder den kommune sig ind, gucci!

Det er din lovmæssige RET at få et samarbejde igang omkring udfærdigelsen af RP OG du SKAL partshøres -længere er den ikke

Kan anbefale dig at du læser om arbejdsevnemetoden, rp mv herinde og så må du simpelthen fortsætte m at kæmpe for retfærdighed.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2010, 20:51   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvis jeg var dig så ville jeg med det samme skrive til sagsbehandler og forholde hende det som du oplyser her, du skal så skrive til hende at du har læst om arbejdsevnemetoden og at det i følge loven er sådan at ressourceprofilen er en fremadrettet proces og at der er kommet meget til siden den blev lavet og at du ikke mener at det er lovligt det hun gør, skriv til hende at hvis hun fastholder at du kun må påføre de ting hun vil have, så vil du have det på skrift fra hende af...
'
Samtidig ville jeg gøre opmærksom på at jeg agtede at gå videre med en klage til hendes overordnet , borgmester og hele kommunalbestyrelsen ...

Skriv dine egne kommentar til ressourceprofilen og forlang at de lægges ind i din sag (og husk efterfølgende at få aktindsigt så du ved at dette er efterkommet)

Problemet med en ressourceprofil er at du først kan klage over den i det tilfælde den danner grobund for en afgørelse , men nu ved jeg ikke hvilke forsørgelse du er på nu , men er det kontanthjælp så ville jeg overveje at søge en pension på det forliggende og derefter klage over måden ressourceprofilen laves og bruge på ...

men først skal du selvfølgelig indhente alle lægepapir selv og alle relevante papir skal du selv lægge ved og tjekke med ankestyrelsen efter evt afslag at de har fået det hele med ... for det er da en noget fordækt sagsbehandler du her oplyser om ....
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Resourceprofil 5dia Alt det andet 4 22-11-2010 00:15
Resourceprofil. J&J Alt det andet 19 20-08-2010 12:22
Resourceprofil Ragdoll Alt det andet 11 01-10-2009 09:57
Resourceprofil N.N Alt det andet 11 24-02-2009 02:30
Resourceprofil duedal Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 23 28-01-2009 14:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension