K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-09-2010, 18:16   #1
Bear
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2010
Indlæg: 1
Styrke: 0
Bear er ny på vejen
Varmetilskud

Jeg har fået pensions i mere end 10 år, og de har hele tiden sagt, at jeg ikke kunne få tilskud til varme, fordi jeg ikke betalte meget i forbrug. Men det passer så ikke, har jeg fundet ud af.
Sidste år har jeg betalt ca. 7000 i varme på et år, og jeg fik sidst at vide, at man kan søge tilskud, når man betaler mere end 5000 på et år.
Det har jeg gjort i et par år nu.
Kan jeg gå op og søge om det med tilbagevirkende kraft?
Bear er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2010, 18:57   #2
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Her https://www.borger.dk/Emner/pension-...etillaeg.aspx? står der blandt andet:

"Kommunen ser på dine varmeudgifter ud fra dine varmeregninger de sidste tre år. Du får ikke dækket alle dine varmeudgifter. Du skal selv betale en del af dem. Desuden er der et maksimum for, hvor stor en varmeudgift, der kan ydes varmetillæg til. Endelig afhænger tillæggets størrelse af din tillægsprocent.

Er du enlig, skal du selv betale de første 4.300 kr. om året (2010). Hvis du er gift eller samlevende, står du selv for de første 6.450 kr. om året (2010)."


så jeg syntes det er lidt svært at vurdere om man kan få det tilbagevirkende.

Jeg TVIVLER dog. De fleste andre tilskud fra kommunen udbetales ikke tilbagevirkende.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2010, 10:06   #3
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Hej Bear,
Der er normalt 5 års forældelsesfrist, så jeg mener at du har mulighed for at få med tilbagevirkende kraft.

Jeg har søgt, men ikke fundet noget fra Ankestyrelsen om en principafgørelse på det her område.

Jeg er selv ved at hjælpe en her i Vejle, som havde fået at vide at hun ikke var berettiget til varmetillæg. Det fik hun selvfølgelig at vide mundtligt.

Hun har nu fået varmetillæg, men kun fra oktober & frem ad.
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Varmetilskud Sdrj Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 05-11-2009 01:20
Varmetilskud m.m. ? Buffy Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 15-09-2008 14:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension