K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-06-2012, 13:52   #1
Makao
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-06 2012
Lokation: Slagelse
Indlæg: 7
Styrke: 0
Makao er ny på vejen
ny her

Hejsa alle

Jeg er ny her har fuldt med her inde de sidste år, men nu synes jeg også har/ kan havde brug for noget hjælp.

Men først lidt om min sygehistorie.

Jeg styrtede med min hest for godt 3 år siden til et ride stævne hvor jeg skulle ride 120 km, min hest faldt i et hul på stranden kun efter 45 km, hvor vi styrtede og jeg fik et svær hoved trama og lå i koma.

Jeg har nu fået post commotionelt syndrom (PCS) i svær grad.

Jeg kan ikke huske, fokusere, koncentrere mig, lys, svimmel, larm, opkast, køre bil, og så har jeg den værste mens voldsomme hovedpine døgnet rundt, går med solbriller altid.

Jeg havde over 20 heste alle er solgt, blevet skilt, flyttet til en lille lejlighed i stedet for min store gård, har dog mine 2 dejlige børn med mig en pige på 8 år og min store dreng på 14 år.

Har været på kalundborg sygehus, slagelse sygehus, næstved sygehus, neurologer i holbæk gågade, neurolog afdeling på holbæk sygehus.

Det var holbæk der gav mig sygedommen commotionelt syndrom (PCS) i svær grad.

Fået scanninger 3 gange.

Går til psykolog.

Og nu også på hovedpine-center i Glostrup.

Er blevet testet med teste som viser at min hjerne er sat rigtigt meget ud.

Har nu fået at vide at min PCS er i ekstrem voldsom grad af Glostrup hovedpine-center.

Og at alt arbejde vil gøre meget skade på min hjerne, det mindste pres som bare at telefonen
Ringer og jeg ikke ved det på forhånd kan gøre at jeg ligger i sengen de næste dage frem.

At alt arbejdes prøvning vil skade mig i stor grad.

Dette er nu sagt at 3 neurologer.

Desværre er de også inde på at jeg måske også har fået sclerose oveni, da der bliver ved med at komme nye pletter på min hjerne, samt betændelse ved rygmarvsprøve.

Men dette er en helt anden syge dom som ikke har noget med den anden syge dom at gøre.

Så er det sådan at jeg bare godt kunne tænke mig at kunne passe mine børn selv kunne køre dem af sted til noget af de de gerne vil, i stedet for at bede min nye kæreste om det mine forældre, lave mad, få besøg osv osv…..
Tænk hvis min hverdag kan blive til jeg kan andet end sove, bare få min hovedpine ned på en 7 på en skala på til 10, min hverdag når den er rigtigt god ligger på en 8, men som regl på en 9, det er det hovedpine-center kæmper for at give mig lidt mere livs- kvalitet i min hverdag.

Men nu mener jeg slev at det er på tide at snakke med min sagsbehandler om pension.

Jeg ville gerne have den hurtig da jeg har en pension som jeg kan få ubetalt i rate, men den tager kontanthjælp jo efter 6 måneder jo og jeg har været der i snart 2 måneder, så jeg spørger om det er bedst jeg søger den der 17 går den ikke hurtigtere igennem.

Jeg mener selv jeg har en god sag da alle siger at min hjerne ikke må få pres og den er varigt og ALDRIG bliver bedre, jeg vil aldrig få et aktivt liv igen.

Tak fordi i lyttede/læste med
Makao er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2012, 13:58   #2
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Pyha sikke noget du har været igennem, og hvor vil jeg ønske at du får en pension, uden at kommunen synes de skal sende dig igennem en masse pjat...

Så du får lige et par med på vejen frem, og håber du får nogle brugbar svar herinde...
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2012, 14:05   #3
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Hvis du får kontanthjælp sker der ikke noget ved at søge en §17 på det foreliggende grundlag - så vil/skal afgørelsen være truffet inden 3 mdr.

Får du afslag vil der osse være en begrundelse - og du kan så arbejdepå at lukke alle huller
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2012, 19:11   #4
hej123
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2012
Indlæg: 17
Styrke: 12
hej123 er ny på vejen
Hej.

Søg en fp. §17 på det forliggende grundlag.... Den skal nok blive hurtigt godkendt.

Du har fortjent den med alt det du har/går igennem...

Alt det bedste til dig herfra . Mvh
hej123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2012, 20:12   #5
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
Du skal gå på Stanley Rosenberg instituttet og blive behandlet.
Jeg var selv meget tvivlende, gik udelukkende der hen for at bevise at det ikke virkede på mine følgevirkninger, af et fald på nakken.
Jeg blev snydt !
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2012, 20:28   #6
Makao
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-06 2012
Lokation: Slagelse
Indlæg: 7
Styrke: 0
Makao er ny på vejen
hej alle

Tak til alle vil se og få fat i min sagbehandler og få det i gang.

Papaya: det er prøvet af desværre, og kiropraktor,kinopsylog, akupunktur,massør, fysioterapi er også prøvet synes jeg har været hele vejen rundt, ja også noget der hedder NY FORM på fyn har jeg været, desværre uden held

Ja sikkert noget jeg har glemt og nævne som også er prøvet af....

Tak til alle
Makao er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2012, 20:37   #7
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Makao Se meddelelser
Tak til alle vil se og få fat i min sagbehandler og få det i gang.

Papaya: det er prøvet af desværre, og kiropraktor,kinopsylog, akupunktur,massør, fysioterapi er også prøvet synes jeg har været hele vejen rundt, ja også noget der hedder NY FORM på fyn har jeg været, desværre uden held

Ja sikkert noget jeg har glemt og nævne som også er prøvet af....

Tak til alle
Har du været hos Stanley selv eller hvem har du været hos ?
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2012, 22:06   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Inden du søger en §17, på det foreliggende dokumetationsgrundlag, så bør du bede om aktindsigt, så du kan tjekke, at alle relevante akter reelt er i din sag.
Du kan benytte denne formular til formålet: http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Når du så har fået styr på, at alt er som det skal være i din sag, så behøver du blot at skrive:

"Jeg ønsker, at søge om førtidspension i henholdt til pensionslovens §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag.

Med venlig hilsen Makao + cpr.nr.
"

Held og lykke med det.

Og det er helt korrekt, at når du er på kh, så har du intet at miste ved at søge en §17.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2012, 23:18   #9
Brus83
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Indlæg: 31
Styrke: 14
Brus83 er ny på vejen
Hej Makao,

Jeg kender alt for godt selv symptomerne på PCS og det er en særdeles led ting at gå rundt med. Jeg har de sidste par år researchet dette problem og fundet op til flere ting som kan være med til at forværre symptomerne.

Har du fået kontrolleret om du lider af hypofyseinsufficiens (hormonmangel)? Dette er et meget udbredt problem efter et slag i hovedet, da hypofysen nemt bliver beskadiget. Desuden mister mange personer samsynet, som kan resulterer i hovedpine, træthed, koncentrationsproblemer osv. Samsynet kan man måle hos en optometrist, hvoraf jeg kender flere gode hvis du er interesseret. Der er flere faktore end disse som kan drille, men mange af dem kan behandles til en hvis grad.

Jeg er desuden ved at samle en liste over den nyeste forskning og behandlingerne af PCS her, siden er dog ikke færdig:

http://postcommotio.dk/pcs.htm

Kosttilskud er også meget vigtige for en mere optimal hjernefunktion. Jeg nævner dem gerne hvis du har interesse.

Desuden vil jeg gerne nævne et forum, hvor man kan stille spørgsmål og få gode råd til at leve med PCS, som godt nok er på engelsk:

http://neurotalk.psychcentral.com/forum92.html

Du skriver bare hvis du skal bruge mere information

Mvh Brus83

Sidst redigeret af Brus83; 04-06-2012 kl. 23:44.
Brus83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension