K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-09-2016, 11:27   #1
Selfie
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2014
Indlæg: 2
Styrke: 0
Selfie er ny på vejen
Invalidepension fra Nordea og flexjob?

Jeg modtager pt. invalidepension fra Nordea liv og pension og har udsigt til at få et flexjob på 6 timer/ugen.
Jeg har været i kontakt med Nordea for at høre om hvordan jeg er stillet. Men de har nægtet at give mig klare retningslinjer eller kommet med nogen eksempler på konsekvenserne ved at tage et flexjob. De siger at de først vil lave beregningen når jeg har fået jobbet.
Derudover har jeg fået dette svar fra Nordea "På dine forsikringsbetingelser, kan vi ikke tage det kommunale tilskud med i vores beregninger af indtægtstabet, hvilket betyder at vi kun kan se på den rene løn du modtager fra din nye arbejdsgiver , og holder den op i mod gennemsnitslønnen. Og hvis det viser sig at indtægtstabet er større en 2/3 eller mindre end 1/3 ( det er det samme) vil der ske udbetaling, hvis vi selvfølgelig stadig vurderer at du opfylder de helbredsmæssige betingelser også"

Dette svar kan jeg desværre ikke bruge til så meget, da deres vurdering kan falde ud til alle sider.

Jeg efterlyser derfor nogen som har været denne proces igennem. Er der nogen som har fået godkendt deres flexjob uden at miste invalidepensionen fra Nordea . I så fald, hvilken beregningsmetode blev der anvendt? og hvad aftalte man med hensyn til timelønnen?
Selfie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2016, 13:21   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Selfie Se meddelelser
Jeg modtager pt. invalidepension fra Nordea liv og pension og har udsigt til at få et flexjob på 6 timer/ugen.
Jeg har været i kontakt med Nordea for at høre om hvordan jeg er stillet. Men de har nægtet at give mig klare retningslinjer eller kommet med nogen eksempler på konsekvenserne ved at tage et flexjob. De siger at de først vil lave beregningen når jeg har fået jobbet.
Derudover har jeg fået dette svar fra Nordea "På dine forsikringsbetingelser, kan vi ikke tage det kommunale tilskud med i vores beregninger af indtægtstabet, hvilket betyder at vi kun kan se på den rene løn du modtager fra din nye arbejdsgiver , og holder den op i mod gennemsnitslønnen. Og hvis det viser sig at indtægtstabet er større en 2/3 eller mindre end 1/3 ( det er det samme) vil der ske udbetaling, hvis vi selvfølgelig stadig vurderer at du opfylder de helbredsmæssige betingelser også"

Dette svar kan jeg desværre ikke bruge til så meget, da deres vurdering kan falde ud til alle sider.

Jeg efterlyser derfor nogen som har været denne proces igennem. Er der nogen som har fået godkendt deres flexjob uden at miste invalidepensionen fra Nordea . I så fald, hvilken beregningsmetode blev der anvendt? og hvad aftalte man med hensyn til timelønnen?
Tror det er meget almindeligt at pensionsselskaber ikke udtaler sig "før skaden er sket" og kan bedømmes fuldt ud...
Pensam udtaler sig i hvert tilfælde heller ikke om "hvis-tilfælde" men kun efter konkrete "begivenheder"
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2016, 15:57   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
På dine forsikringsbetingelser, kan vi ikke tage det kommunale tilskud med i vores beregninger af indtægtstabet, hvilket betyder at vi kun kan se på den rene løn du modtager fra din nye arbejdsgiver , og holder den op i mod gennemsnitslønnen. Og hvis det viser sig at indtægtstabet er større en 2/3 eller mindre end 1/3 ( det er det samme) vil der ske udbetaling, hvis vi selvfølgelig stadig vurderer at du opfylder de helbredsmæssige betingelser også"

Som jeg ser det er det ikke en vurdering fra Nordeas side, men at de afventer info om den løn, du vil kunne oppebære i dit forventede job.

Du kan måske selv prøve med en forventet løn og holde den op mod gennemsnitslønnen i den branche, du evt ansættes i.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2016, 18:55   #4
Selfie
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2014
Indlæg: 2
Styrke: 0
Selfie er ny på vejen
Jeg gav Nordea et eksempel på hvad lønnen kunne være, så jeg kunne få en idé om hvordan de udregner deres vurdering af en "gennemsnitsløn" men det nægtede de at give mig et svar på. Jeg kunne henvende mig, når jeg blev ansat fik jeg at vide.

Jeg har selv forsøgt at lave beregningen, og mener ikke at det ville kunne få en indflydelse på udbetaling af min pension. Men det kan jeg jo ikke regne med for en ting er hvad jeg selv mener og en anden ting er hvad Nordea i sidste ende vurderer.
Derfor mener jeg at det i høj grad er Nordea som bestemmer om indtægtstabet er lav nok i forhold til "gennemsnitslønnen" - som i princippet kan være ret så elastisk.

Netop derfor efterlyser jeg nogen som har været denne proces i gennem - for som antydet for oven så er Nordea ikke særlig samarbejdsvillig og har en meget ugennemsigtigt system i forhold til andre pensionsselskaber.
Selfie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension