K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-07-2011, 10:36   #21
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Den påstand har jeg aldrig mødt før, heller ikke i forb. med de 2 arb.prøvninger jeg var i i henholdsvis 2007 og 2009.

Jeg gik hjem når jeg ikke kunne mere, derudover skrev jeg en udførlig dagbog i stil med denne: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Jeg har lige svaret på den tråd, hvor nogle af spørgsmålene også er i:
http://www.k10.dk/showthread.php?p=169375#post169375
Jeg kender godt den påstand MTRV kommer med.

Vi kan jo ikke vurdere dig ordentligt, når du ikke er her mere. Udtalelse fra sidste "kursus"!! Så jo! Den ER god nok

Jeg mistede resten af min føling i højre ben på det kursus. Er rygopereret og kunne ikke få bevilliget transport frem og tilbage. Blev efter meget diskussion hentet af en anden sygdomsramt, i en mindre lastbil som så måtte forceres med stiv ryg og krykke.
Nu er jeg sygemeldt IGEN, men de venter da kun på at kunne sende mig afsted igen Så må jeg blive lam, det er bare ærgeligt!
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2011, 12:04   #22
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lizzy Se meddelelser
Vi kan jo ikke vurdere dig ordentligt, når du ikke er her mere. Udtalelse fra sidste "kursus"!! Så jo! Den ER god nok
Det har været mit indtryk, at den slags udtalelser oftest er kommet i forb. med en borger, som har haft mange sygemeldinger, altså hvor borgeren ringer om morgenen og sygemelder sig og altså ikke møder op.

Og der er jo stor forskel på, om man møder op og går hjem igen når man ikke kan mere eller, om man slet ikke møder op.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2011, 15:07   #23
Trunten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 175
Styrke: 14
Trunten er ny på vejen
Ja man skal møde op, og har fået at vide jeg bare kan ligge mig ind for mig selv ved behov. Men mener stadig det er noget vrøvl man ikke kan måle ud fra den sidste jeg var i. Havde 10 t/u effektiv arbejdstid ud af 10 t/u fremmøde.
Skal nu op på 20-25 times fremmøde også selvom jeg muligvis ikke kan yde mere end sidst, ellers kan man ikke vurdere det...siges der. Så altså ikke noget med at gå hjem selvom man ikke kan mere.
Trunten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2011, 21:59   #24
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Passer ikke Vovse;

Kommunen bruger bare alle trick, for at trække tiden, og resultater der ikke er brugbare.

En borger har ret til afklaring, og ret til at de ikke bliver forværre i deres tilstand!

Hvis de kræver at man skal være der flere timer, end man kan klare, bør man stille betingelse om hvilerum, med seng/briks.

Dette måtte jeg selv, igennem i sidste afprøvning/afklaring på Reva, og det var IKKE pga manglende fremmøde tidligere.

Vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2011, 22:23   #25
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis man ikke kommer 1 eller 2 gange pr uge, så tror jeg ikke på en kommunen vil kunne vurdere en og man vil blive sendt ud i ny, eller ens sag går i stå

min påstand er alle får det dårligere i en arbejdsprøvning
vi er jo syge og især dem som ligger op ad en pension, bliver som regel rigtig dårlige jo flere uger man er i arbejdsprøvning
men jeg havde en sygedag på de 3 måneder. Det lyder jo flot, men blev da sendt hjem op til flere gange af chefen på stedet og mit time tal kom længere og længere ned
tog mig flere måneder og komme oven på igen

man skal alså vise stedet og sagsbehandler noget initiativ, så de kan se man prøver alt det man nu kan. hvis man ikke siger noget og sidder i et hjørne, så kan de alså ikke bruge en arbejdsprøvning til noget
uanset om man møder op hverdag
for hvis man er så syg at man ikke kan, så skal man alså have lægepapir på det
det er svært og få. fordi man kan kun slippe hvis man får varig skader
efter en arbejdsprøvning
det er alså få som får det
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2011, 23:04   #26
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Passer ikke Vovse;
Som jeg skrev popiae, så har det været min indtryk, og jo, det er rigtigt, at det har været mit indtryk.

Og vi er helt enige om, at kommunerne er villige til mange fixfaxerier for at få deres "vilje" igennem.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2011, 07:36   #27
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Grunden til at jeg skrev sådan, var at mit indtryk ikke var manglende fremmøde hos Trunten, hvorfor jeg selv har prøvet samme krumspring fra kommunen.

Og det er meget vigtig, med lidelser der kan komme varige konsekvenser ved overanstrengelse, at man IKKE overanstrenger sig.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2011, 10:45   #28
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Og det er meget vigtig, med lidelser der kan komme varige konsekvenser ved overanstrengelse, at man IKKE overanstrenger sig.

VH Popiae
Helt enig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2011, 11:27   #29
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
Kan fortælle at jeg blev forlænget efter selvsamme efter arbejdsprøvning, MEN at jeg ikke kom i flere prøvninger!

Jeg havde 6 uger i arbejdsprøvning, det mest skånsomme de kunne finde og endte med et realistisk gennemsnit på max 4 timer iflg. jobkonsulenten!

Slut april fik jeg (forhåbentligt) den sidste forlængelse og blev slut sidste uge indstillet til pension!

Så man kan aldrig vide hvad der sker, selvom punkterne taler deres sprog er det ikke sikkert at det nødvendigvis bliver sådan

Alene det at man møder op, om det så er for at gå hjem kort tid efter, siger også noget om den situation man står i, den melding fik jeg fra min læge!

Men det lugter godt nok af kommunal økonomi, at blive ved med arbejdsprøvninger.
Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2011, 20:12   #30
Trunten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 175
Styrke: 14
Trunten er ny på vejen
Hov undskyld, havde ikke set der var kommet flere svar her...1000 tak alle sammen.
Er jo som nævnt, forlænget efter §27 stk.1 nr. 4. og nåede i sidste prøvning op på 10 timer. LK skrev der ikke skulle forventes mere uanset hvilket job og at alle tiltag var afprøvet.

Er nu startet i en ny virksomhedspraktik.
1. uge 10 timer, 2. uge 15 timer, 3. uge 20 timer og derefter 25 timer i 5 uger.
Kan trække mig til et værelse hvor der står en seng, hvis jeg har behov for det.

Der står i mine papir at: "Hensigten er genoptræning til arbejdsmarkedet med henblik på afklaring af arbejdsevnen".

Har gået sygemeldt i 2 år og er i mellemtiden blevet fyret fra mit job.

Er det normalt man skriver genoptræning til arbejdsmarkedet...synes det skurrer i mine ører.

Vil I mene den er klar til underskrivning?

Trunten er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning, fordel eller ulempe? elm Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 20-03-2012 12:01
arbejdsprøvning og antal før fleks eller FP MTVRV1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 22-01-2012 22:57
Praktik eller arbejdsprøvning johnkjaer Alt det andet 23 27-06-2011 14:08
Arbejdsprøvning eller Ergoterapeut Nillan Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 01-11-2009 17:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension