K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-08-2009, 01:46   #1
Kimmo89
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2009
Indlæg: 11
Styrke: 16
Kimmo89 er ny på vejen
Question Bo sted og Førtids pension

hej alle på k10. jeg har et spørgsmål ang. Førtids pension når man Bor på et bo sted . er det ikke sådan at men har ret til og flytte fra bo stedet når man har lyst til det min ven er 22 år og de behandler ham som et lille barn og han vil gerne flytte hjem til mig .. ham får førtids pension .. men vi er lidt bange for han mister den hvis han flytter fra bostedet .. men jeg syntes det virker helt tosset at han ville kunne miste sin ret til Ftp hvis han I precipet bare skifter adresse og anden kommune.. jeg kender ikke reglerne .. men prøver at kæmpe lidt mod de der tossede pædagoger .. men han vil gerne selv Flytte hurtigs muligt..
og hvis der er noget der kender til det eller ved noget om det så vil jeg blive rigtigt glad og det er jeg sikker på min ven mark også vil blive ..
hvis i kunne beskrive hvad man skal gøre når man flytter kommune når man er på førtids pension.. tak på forhånd..


Kærlig hilsner Kimmo Og Mark
Kimmo89 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2009, 01:58   #2
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Han skal ikke være bange for at miste pensionene på den konto; men der kan jo være forhold i forhold til anden hjælp... Hvis du mener at han kan bo hos dig uden (særlige) støtte behov så burde kommunen jo være jublende for en sådan ordning.

Det er nok en hel del billigere for kommunen at du huser din ven end at kommunen skal gøre det, så det burde de alt andet lige være jublende lykkelige for
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2009, 09:35   #3
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af Kimmo89 Se meddelelser
hej alle på k10. jeg har et spørgsmål ang. Førtids pension når man Bor på et bo sted . er det ikke sådan at men har ret til og flytte fra bo stedet når man har lyst til det min ven er 22 år og de behandler ham som et lille barn og han vil gerne flytte hjem til mig .. ham får førtids pension .. men vi er lidt bange for han mister den hvis han flytter fra bostedet .. men jeg syntes det virker helt tosset at han ville kunne miste sin ret til Ftp hvis han I precipet bare skifter adresse og anden kommune.. jeg kender ikke reglerne .. men prøver at kæmpe lidt mod de der tossede pædagoger .. men han vil gerne selv Flytte hurtigs muligt..
og hvis der er noget der kender til det eller ved noget om det så vil jeg blive rigtigt glad og det er jeg sikker på min ven mark også vil blive ..
hvis i kunne beskrive hvad man skal gøre når man flytter kommune når man er på førtids pension.. tak på forhånd..


Kærlig hilsner Kimmo Og Mark

Hej

Har lidt svært ved at gennemskue det du skriver.

Der er inger der mister deres fp ved en flytning.

En bosted er et særligt tilbud for en som VIRKELIGT har brug for det.

Han er 22 år og har han en formynder ???

Hvis han har en formynder kan han ikke flytte uden tilladelse fra formynderen !

Hvis det er to venner der bare er blevet enige om at nu skal han flytte så synes jeg det skal gennem tænkes meget nøje.

Der er special hjælp at få og som bostedet er forpligtet til at yde når han bor der.

Den forpligtigelse forsvinder ved en flygtning.

I får ikke flere penge ved at han flytter hjem til din adresse

I får der imod en fælles hustands indkomst og dert har en betydning for din ven´s udbetaling af fp hvis han flytter hjem til dig, da I så har fælles adresse og indflydelse på en boligsikring har fælles adresse også.

Det vil jo blive betragtet som et slags samliv, for han har jo specielle behov og kan i en hvis udstrækning ikke klare sig selv eller hva.... ??

Min søn bliver 18 år lige om hjørnet og han er ikke i stand til at klare sig selv uden hjælp fra bostedet hvor han er !!!

Reglerne for min søn er at da han har været anbragt frivilligt uden for hjemmet før han blev 18 år kan han´s hjem kommune ikke bare fjerne ham fra stedet uden "tilladelse" fra bostedet.

Det skal jo selvfølgeligt være underbygget af et fagligt begrundet udtalelse og den kan/må kommunen ikke sidde overhørigt.

Min søn er det der kaldes "sen moden" og er ikke alders svarende, men loven følger alderen på dåbs attesten og desværre ikke den psykiske alder.

MIN søn kan IKKE klare sig selv endnu og skal have hjælp nogle år endnu.

Jeg vil altid have en slags "skjult" medbestemmelses ret så længe min søn er på bostedet efter han´s 18. år.

Ingen juridisk ret, men en ret til at sige min mening og at den vil tælle sammen med de andre udtalelser som skal forelægge hjem kommunen en gang om året indtil han bliver 23 år.

Jeg taler ikke om hjælp til personlige gørmål, men om hjælp til at få en hverdag til at fungere med alt hvad det indebærer.

Mvh Havedammen

Sidst redigeret af Havedammen; 24-08-2009 kl. 09:44.
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
? om revudering og førtids pension. Dakota Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 16-11-2009 15:35
Førtids pension & lægen hobby4me Spørgsmål ang fleksjob 9 01-10-2009 10:26
Førtids pension Pedersen 69 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 07-09-2009 14:57
førtids pension melkior Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 06-09-2009 18:23
søgning af førtids pension nettenuz Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 18-12-2008 00:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension