K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-09-2011, 17:23   #51
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
bla. i starten med dyrere EL
ja og med den nye vundmølle park rød vil have bygge kommer danskerne til at betale.alså mere i skat.og el prisen vil stige .tag ikke mit ord for det tag

villys ord for det er hans ord almindelige dansker kommer til at betale for opførelse og dyre el
.jeg syntes nu ellers vi har rimelige høje priser på el selom den sammeslutning af el market der kom for år tilbage skulle give billiger el men tvært imod gav os dyre el.

med det dyre el.yka så kan jeg vil hente det tabte hjem ved ugenlige tur til tyskland for at handle.nu da smøger vil stige 10 vil tyskland være billiger især også tobak længe leve tyskland og **** danmarks dumhed ved at danskerne smide penge i tyskland kan enda betale sig at smugle og sælge tyske vare fra ens garage hmm det var en ide
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2011, 21:14   #52
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
altså extra... du kan da ikke give de røde skylden for de nuværende høje elpriser der snyder danskerne så det driver... liberaliseringen og det manglende tilsyn er da helt igennem de blå's fortjeneste...
Danmark har pga manglende styring fra regeringens side de allerhøjeste elpriser i europa...det hele løb bare løbsk uden styring i de år vi kunne købe hele verden under Anders Fogh...

Citat:
Fagbladet Ingeniøren har lavet en sammenligning, der viser, at danskerne årligt får en ekstraregning på en milliard kroner plus moms. Det skyldes den manglende konkurrence i elsektoren og at tilsynet med monopolerne ikke virker.

Den såkaldte liberalisering af markedet har indtil videre kun været en fordel for virksomhederne, og ikke de danske husstande, og det kritiserer Forbrugerrådet.
http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/article1616971.ece

....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2011, 21:32   #53
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
altså extra... du kan da ikke give de røde skylden for de nuværende høje elpriser der snyder danskerne så det driver.
gør ejg da heller ikke skriver det er den el sammeslutning eller hvad den hed vi fik for nogen år siden det har gjord vi dansker fik dyre el selom det var meningen vi skulle have billiger el. jeg kan rimelig styr hvem hvad hvor osv vil jeg selv mener.men det er sikkert villy sagde vi kommer til at betale mere i el for at betale den vindmølle park også opførelsen.så er det store ? jo hvor langt tid vil det tage os dansker at betale den over el regning.
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2011, 21:39   #54
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Der er jo ingen tvivl om at enhedslisten er et af de partier der vil styrke tilsynet og prøve at få prisen på el under kontrol igen...
spørgsmålet er så bare hvor er pengene blevet af for de uhyrlige overpriser danskerne har betalt i årevis... de må jo være gået i en eller andens lomme...

der er da nok at tage fat på at få ryddet op i efter 10 års slendrian...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2011, 21:46   #55
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
Der er jo ingen tvivl om at enhedslisten er et af de partier der vil styrke tilsynet og prøve at få prisen på el under kontrol igen...
spørgsmålet er så bare hvor er pengene blevet af for de uhyrlige overpriser danskerne har betalt i årevis... de må jo være gået i en eller andens lomme...
læste på text tv at nogen ville kigge på det for når det blev gjord at det skulle blive billiger og ikke syre så er der noget galdt.men om alt bliver tysset ned igen og ingen kigge det efter i sømmene får vi nok aldrig avide desvære.hehe ja det er ikke mine lommer for de er ved at være tomme
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2011, 22:45   #56
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg har aldrig interesseret mig synderligt for politik.

Men jeg er lidt ked af, at enhedslisten peger på Helle som statsminister.
Mens jeg lavede aftensmad hørte jeg Helle udtale i radioen, at hun ikke ville ændre på satspuljerne, for det er en god ordning.

Hvis enhedslisten havde peget på Willy havde jeg ikke tvivlet et sekund.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2011, 03:41   #57
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Vovse Der er jeg faktisk mere til radikale venstre på posten som statsminister, ikke at jeg bryder mig synderligt om dem, MEN de har en økonomisk politik som vil styrke lille DK (også set i forhold til resten af verdenen, der tror jeg Helle og endnu mere SF spiller lige så Faldt som vore V regering har på DK´s egen økonomi fordi de har haft alt for stive øjne på hvordan vi klarer os ud af til) samtidig med at de radikale ikke er helt 100% blinde for os svageste i samfundet alvorligt trænger til et kæmpe løft (som bliver MEGET tungt)

Jo jeg har et klart billed af at en regering, i nævnte rækkefølge med magtfordelingen, vil være det mest optimale for kommende valgperiode (dog muligvis kun for en periode) vil være Radikale SF Enhedslisten og Socialdemokraterne.

Som jeg ser SF og Ø så har de faktisk mere til fælles end SF og S har (Fordi S er røget temmelig meget til Venstre) problemet er bare at Ø ikke er stort nok til at SF vil kunne få indflydelse NOK ved at slå på den tromme, og SF VIL! have magt ved dette valg koste hvad det koste vil, slut basta, hvilket har gjort dem temmelig utroværdige og udulige for vælgerene, for det SF står for er IKKE det man får, heller ikke efter valget.

Mht afgifter på energi området, så så jeg for, vel 1-2 år siden et program om netop det emne, hvor regeringens førende minister, og Socialdemokraternes bedste bud på selv samme post (de deltog hver for sig UDEN at kende til den andens svar/reaktioner)
Sjovt nok var de ENIGE!!! på alt, dvs de vil bevare skattestoppet til fordel for højere og flere afgifter, og hvilke afgifter der skulle forhøjes var de sjovt nok også temmelig enige om (læs dem alle, for der kommer ikke de penge ind de regnede med fra start) det eneste de ikke var enige om var hvor meget eksisterende afgifter skulle stige, og så havde rød faktisk færre forslag til nye afgifter end blå.

Bla blev vej-afgifter nævnt af især blå, de ville så have afgifterne på samtlige motorveje og broer i hele Jylland, mens rød var mere til at ramme Sjælland med vejafgifter.
(en lille indskydelse, se på Aggersundbroen få 100 meter lang OG DK´s 3. farligste at køre på, med rigtig meget trafik, det er den østligste forbindelse over limfjorden, her kommer MEGET godstransport til Thisted og Hanstholm + de mange der arbejder på den anden side af fjorden, ud over at det ER et turistområde, der ville kunne slæbes MANGE MANGE penge hjem, for vi har IKKE noget alternativ, med mindre vi vil køre en omvej på ca 130 km for at tage tunellen... skie smart regnet ud.
Hvad værre er, man vil bygge ny forbindelse (som vi her ikke vil få den midste glæde af der vil omvejen så være på ca 100 km i stedet for de nu 130 flot så) men gøre den gamle bro sikker, nikson, her LAPPER man i et væk, mindst 2 gange årligt har man gang i laplinger, sidste år blev det til 5 gange hvis jeg tæller rigtigt)

Så tro IKKE at den ene blok frem for den anden er brugbar når det kommer til afgifter, dem kan de rigtig godt lide, de ELSKER afgifter, fordi de så kan sige at de har skattestop ja endda skattelettelser men samtlig have afgifterne som en skjult bruger skat, det hedder bare afgifter og ikke skat smaaart.

Skattelettelserne ved de i øvrigt godt at de IKKE kan finansiere (helt eller delvist) med afgifter, fordi det tal de regner ud de vil få hjem er sat ud fra forbruget FØR afgifterne, men efter kommer der ikke det samme hjem fordi folk fx skifter til disel holder med at ryge sparre på strømmen tager bussen osv osv, men de regner ikke den kommende afgifts indtægt ud fra den mulige forbrugsnedsættelse. (dette indrømmede bække sider i programmet)
Hvilket faktisk betyder at VKO´s skattelettelser ALDRIG har været fuldt finansierede (fordi en del stammer fra indtægterne ved afgifter) og de viste det godt.
MEN Helle (og Villy) vil gøre nøjagtigt det samme, hente (eller forhånds bruge i valgkampen er nok mere korrekt skrevet) penge de udemærket ved de aldrig nogen sinde får ind.

De kan jo altid undskylde sig med at det er godt folk har ændret adfærd, det var jo hvad de ønskede, og så går resten af lille DK rundt og nikker, ja sikke godt at det virker, og gu hvor er vi dog dumme!
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2011, 10:57   #58
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
Så tro IKKE at den ene blok frem for den anden er brugbar når det kommer til afgifter, dem kan de rigtig godt lide, de ELSKER afgifter, fordi de så kan sige at de har skattestop ja endda skattelettelser men samtlig have afgifterne som en skjult bruger skat, det hedder bare afgifter og ikke skat smaaart.
så godt sagt.

og ja når det hele kommer til alt vil hverken blå eller rød for den skyld ikke snakke om hvad nu hvis i ikke kan selvom hvis man bare har set 1 min af politik ved at begge siders forslag er på tynd is.og skal ikke meget til at vælte korhuset.men det tør de ikke svare på så vi seneste med hele og løkke i duel.det gør det abre enu svære at vælge for mit vedkommen.men så igen ventre da jeg voksede op var næsten et bande ord i min familien.
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2011, 15:32   #59
Martin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2005
Indlæg: 186
Styrke: 0
Martin er ny på vejen
EL har mange gode idéer, men nedlæggelse af politiet er ikke én af dem.

Er der egentlig nogen der ved, om der skal sættes noget i stedet?
Martin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2011, 16:00   #60
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
EL har mange gode idéer, men nedlæggelse af politiet er ikke én af dem.

Er der egentlig nogen der ved, om der skal sættes noget i stedet?
folk i aktivering vel undskyld kunne ikke ladevære
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Derfor er Johnny for syg til sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 04-09-2012 06:10
Dér røg min stemme til S-SF!!! logikeren Politik og Samfund 10 12-01-2011 03:26
Nåeh, derfor... PiaL Politik og Samfund 2 09-12-2010 23:16
Ny matchmodel ,, sådan og derfor maybeline2you Et godt link! 0 08-09-2010 22:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension