K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-11-2012, 09:37   #11
Susan Kuhre
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-09 2012
Indlæg: 6
Styrke: 0
Susan Kuhre er ny på vejen
ok, men du er i din fulde ret, til at kræve i laver den sammen. Det er jo også sådan man finder ressourcer frem i dig - hvilket jo er formålet med den

Held og lykke og håber resultatet bliver som du ønsker.
Susan

Kære Caroline

Tusind tak for din besvarelse

Susan

Kære Harpen

Tak for din besvarelse. Jeg søger ikke kun røver historier, men prøver at danne mig et overblik over virkelighedens praksis.

Der hersker ingen tvivl om, at der er rådne kar i kommunerne, ligesom der er i stort set alle andre virksomheder!
Men vi skal selvfølgelig også have succes historierne frem.

Jeg kan dog blive lidt ked af det når i alle skriver, at i ikke har fået nogle råd eller for den sags skyld vejledning efter jeres tilkendelse??? og samtidig at i har lavet jeres ressourceprofil selv??
Jeg kommer til at tænke på om sagsbehandlerne har for meget om ørerne? hmm.
men jeg byder stadig jeres besvarelser velkomne og meget gerne lidt mere uddybende hvis jeg må være så fræk

Og endnu engang, tusind tak for de allerede modtaget besvarelser, det er ihvertifald ikke manglende samarbejde fra jeres side
Susan Kuhre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2012, 11:12   #12
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Susan Kuhre

Undskyld, man hvordan defininere du
Citat:
røver historier
?

MaNGE HILSNER

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2012, 01:28   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susan Kuhre Se meddelelser
SPØRGSMÅL:

Hvordan var dit forhold til din sagsbehandler?
Faktisk ret godt, til trods for, at jeg klagede til jobcenterchefen når hun lavede fejl ell.l.

Hvor ofte mødte du op og havde samtaler med ham/hende?
Ca. hver 3. måned.

Når man indstiller til blandt andet ftp, skal man lave det der hedder en ressourceprofil, kender du til den?
Åååh jo.

Havde du møde med din sagsbehandler hvor i snakkede om nogle af de andre områder af dit liv?
Nej

Synes du spørgsmålene i ressourceprofilen var relevante i forhold til den situation du stod i?
Ja. Nogle dog mere end andre.

Hvor langt var du i forløbet før i begyndte at arbejde med ressourceprofilen?
Rp'en blev først påbegyndt efter at arb.prøvning var slut og undersøgelse fra psykolog var indhentet. Altså til allersidst.

Synes du selv at du havde nogen indflydelse på dit forløb?
Forløbet som lå forud for rp'en, ja i mindre grad.
Forløbet omkring rp'en, ja noget.
Sb lavede rp'en alene, men ved partshøringen kunne jeg se, at hun under det lægelige havde kopieret fra min første rp, som var fyldt med fejl.
Så jeg mailede hende og spurgte om det var ok, at jeg selv skrev om det lægelige. Det var det.
Så det lægelige skrev jeg selv.


Når nu du har haft alle de samtaler med din sagsbehandler og det endelige resultat ligger færdigt – det læser du så igennem, kan du kende dig selv i det?
Ja. Hun har lænet sig op af den rapport, som konsulenten fra anden aktør har skrevet i forb. med min afprøvning, og han havde virkelig formået at se mig som den jeg er.
I total modsætning til min første rp.


Fandt du nogen ressourcer frem under forløbet, som du kan bruge i dag?
Ikke nogen jeg ikke kendte i forvejen.

Når nu du har din sag oppe i pensionsteamet, og du får afvide din sag er godkendt, hvad sker der så derefter mellem dig og din sagsbehandler?
Muligvis nogle misforståelser.
Jeg fik indtryk af, at min sag blev syltet og afleverede derfor en ansøgning om fp (§17, på det foreliggende) ved skranken, mod kvittering selvfølgelig, og så kom min sb og påstod, at jeg ikke kunne søge en §17 når hun havde sat gang i en §18.
Den påstand klagede jeg over til jobcenterchefen.
Kort efter var jeg tilkendt fp efter §18.


Har din sagsbehandler opfordret dig til at komme ud og være social?
Nej.
Var der noget du ville have gjort anderledes?
Ja, jeg ville ønsket, at jeg var kommet på internettet mange år tidligere, og dermed sat mig ind i love og §'er på området.
Så havde min sag måske været afsluttet noget før.


Var du med inde under samtalen, når din sag var for pensionsteamet?
Nej

Hvor ser du dig selv om 10 år?
Hmmm, ungerne er vel ved at være fløjet fra reden, så måske har jeg fået mere tid og overskud til kreative ting, og til at være lidt mere social.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2012, 02:58   #14
Sutsko
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 115
Styrke: 16
Sutsko er ny på vejen
Meget kort:

Jeg skrev min ressourceprofil selv- kan overhovedet ikke se, at jeg kan overlade den slags til andre.

Overordnet har jeg haft et glimrende forhold til de socialrådgivere/jobkonsulenter der har været involveret i min sag / mig. På et tidspunkt syntes jeg det kunne ligne det var ved at løbe af sporet; inddrog så min advokat (som jeg har i arbejdsskadesag)

Lige nu er jeg i et limbo; jeg er på vej til FP og min sagsbehandler er et drys og fuld af irriterende undskyldninger. Jeg er klar over, at hun formentlig er presset men jeg har været mere tålmodig, end jeg kan klare. Og det er ikke i orden.
Sutsko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2012, 11:53   #15
Susan Kuhre
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-09 2012
Indlæg: 6
Styrke: 0
Susan Kuhre er ny på vejen
Hej Gunvor

Jeg definerer røver historier, som historier, hvor loven ikke overholdes 100 %. Hvilket er tilfældet når borgeren ikke medinddrages i deres egen sagsbehandling jf. § 4 i retssikkerhedsloven.

Susan

Hej Vovse

Tusind tak for din fine besvarelse og tillykke med resultatet
Susan

Hej Sutsko

Tak for din besvarelse, men kunne jeg mon få dig til at uddybe den del, hvor du er nødt til at inddrage din advokat?
Samt hvor længe din FP har været undervejs, siden du oplever hende som et drys? Hvordan har processen været indtil nu?

Susan
Susan Kuhre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2012, 21:08   #16
Sutsko
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 115
Styrke: 16
Sutsko er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susan Kuhre Se meddelelser

Hej Sutsko

Tak for din besvarelse, men kunne jeg mon få dig til at uddybe den del, hvor du er nødt til at inddrage din advokat?
Samt hvor længe din FP har været undervejs, siden du oplever hende som et drys? Hvordan har processen været indtil nu?

Susan
Min sag i det offentlige system har været i gang gennem godt 6 år:

Jeg har så stort set haft et godt forløb med rimelig gennemsigtighed og opbakning.

Først seriøs lang sygemelding efter arbejdsskade, der førte til fyring.

I samme sekund jeg havde mod på det, bad jeg om hjælp til at komme i gang med arbejde igen.
På det tidspunkt troede jeg, at jeg ville kunne komme til at være fuldstændigt selvforsørgende igen, i en niche inden for mit fag.
Fandt selv en arbejdsprøvning - langt fra eget fag,- for det var hvad jeg havde mod på at starte med. Jeg ville bruge praktikken på at genfinde og genvinde mig selv.
Det blev sat i værk
Havde udstrakt støtte af jobkonsulent til at styre mine timer selv. Havde hyppige opfølgningsmøder.
Da jeg var ved at falde for sygedagpenge grænsen, fik jeg igen hjælp og det kom i 'kassen' som for-revalidering, og jeg kunne derved fortsætte min kamp for at blive rask.
MEN SÅ syntes sygedagpengesagsbehandleren pludselig, at jeg skulle være ledig og søge arbejde inden for det felt, hvor jeg havde været i praktik.
Hun havde IKKE sat sig ordentligt ind i mine godt beskrevne barrierer - beskrevet af mig selv, jobkonsulent, speciallæge, egen læge mm. OG HUN var svær at rykke på!
Prøvede at tage socialrådgiver fra mit fagforbund med til et møde - men hun er desværre en kagekone(!) - og hun undskyldte såmænd bagefter, at hun ikke turde prøve at hamle op med sygedagpenge sagsbehandleren som hun (også) oplevede som meget fremfusende og rigid.
Ved næste møde havde jeg så min advokat med.
Jeg anser i øvrigt sygedagpenge sagsbehandleren som værende generelt meget dygtig og kompetent. Men lige her, gik det da helt galt.
Det er så den "lille" hurdle. jeg har haft i det offentlige system gennem godt 6 år. Men hvis jeg ikke havde haft økonomi og en advokat (kører min arbejdskadesag) der kender mig - så havde jeg fandme været på skideren. OG sådan skal det jo IKKE være

Jeg blev godkendt til fleks på få timer - skaffede mig et job som var for meget for mig - var ved at knække halsen og blev taget ud af min kommune på deres initiativ. Fandt mig et nyt job - havde det i 14 måneder med mange støttende samtaler undervejs ( af jobkonsulent - var dælme igen heldig med en der havde kompetencer, lyst og overskud). Måtte desværre give op i starten af januar i år. Blev sygemeldt, blev fyret med udgangen af april og løn til og med juli - hvor (ny - der er jo gået nogle år) sygedagpengesagsbehandler indledte pensionssag med indhentelse af speciallæge erklæring.
Min sag var så for pensions-nævn-møde i starten af sep. Min jobkonsulent deltog også.
Blev ringet op samme dag af jobkonsulent med et rungende tillykke- at der var samlet enighed om pension.
Min sag ville så blive sendt til pensionsteamet hvor den bare skulle på- stemplers.
1 måned efter - altså midten af oktober - da jeg endnu ikke har hørt noget, ringer jeg til sagsbehandleren. Hun har den stadig liggende på sit skrivebord. Da hun så skulle går fra til 14 dages ferie 3 dage efter lover hun at sende den med det samme.
Her midten af november har jeg stadig intet hørt og kontakter hende igen. Hun har stadig sagen stadig liggende på sit skrive bord - og siger, at hun jo lige har haft 14 dages ferie,- ja det er så en hel uge og 3 hverdage siden.....
Det er sgu at være er DRYS! Og jeg kan fandme da ikke tåle det - jeg er så negativt påvirket på min sygdom, at jeg langsomt går helt i stykker
Sutsko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2012, 22:30   #17
FrkM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2012
Lokation: Region Syddanmark
Indlæg: 160
Styrke: 13
FrkM er ny på vejen
Hvordan var dit forhold til din sagsbehandler?
Det var ganske udmærket. Hun behandlede mig sobert og respektfuldt.

Hvor ofte mødte du op og havde samtaler med ham/hende?
Tja... nok sådan ca. 8. uge. Vi havde en hel del mail korrespondance.

Når man indstiller til blandt andet ftp, skal man lave det der hedder en ressourceprofil, kender du til den?
Ja. Jeg lavede den stort set selv.

Havde du møde med din sagsbehandler hvor i snakkede om nogle af de andre områder af dit liv?
Nej, det var ikke nødvendigt - ej heller relevant.

Synes du spørgsmålene i ressourceprofilen var relevante i forhold til den situation du stod i?
De fleste af dem.

Hvor langt var du i forløbet før i begyndte at arbejde med ressourceprofilen?
Den blev opstartet med det samme da sagsbehandler helt fra start af skønnede at min arbejdsevne var truet.

Synes du selv at du havde nogen indflydelse på dit forløb?
Ja, i meget høj grad.

Når nu du har haft alle de samtaler med din sagsbehandler og det endelige resultat ligger færdigt – det læser du så igennem, kan du kende dig selv i det?
Ja.

Fandt du nogen ressourcer frem under forløbet, som du kan bruge i dag?
Nej.

Når nu du har din sag oppe i pensionsteamet, og du får at vide din sag er godkendt, hvad sker der så derefter mellem dig og din sagsbehandler?
Sagen blev sendt til ydelsesafdelingen og min spd.sagsbehandler "arkiverede mig".

Har din sagsbehandler opfordret dig til at komme ud og være social?
Nej, men det var / er heller ikke relevant i min situation.

Var der noget du ville have gjort anderledes?
Nej.

Var du med inde under samtalen, når din sag var for pensionsteamet?
Nej, det fandt jeg ikke nogen grund til.

Hvor ser du dig selv om 10 år?
På arbejdsmarkedet.

Held og lykke med uddannelsesforløbet.
__________________
Uddannet socialrådgiver - nu fp.

Sidst redigeret af FrkM; 17-11-2012 kl. 22:36.
FrkM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg har brug for jeres hjælp ladytass Alt det andet 27 21-05-2012 21:42
har brug for jeres hjælp :) chica Spørgsmål ang fleksjob 5 01-02-2012 09:46
Beder om jeres hjælp..! ViviJe Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 26-08-2011 16:58
Har brug for jeres hjælp. Lille mig Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 04-03-2011 23:03
Hejsa jeg har brug for jeres mening kristella Spørgsmål ang fleksjob 6 16-06-2010 09:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension