K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-09-2009, 00:16   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Helenekr det passer så ikke helt , ved ikke om det er noget med hvor i landet man bor , men mine sønner er bestemt ikke at forveksle med rockere eller nogen anden typer .. men begge har prøvet at blive stoppet og tjekket af politiet ..

Og det er altså hvis de skulle komme under nogen betegnelse mode dyr ...
 
Gammel 05-09-2009, 00:18   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Helenekr...

Du glemmer een ting. Loven gælder ALLE, også for dig.

Når lovmagerne lovgiver for at ramme nogle få enkelte, så får det betydning for samtlige i landet.

Og DET er problemet.

En anden mystisk ting, jeg ikke fatter noget af, er, at man skal smide "flydende" ting i en skraldespand i lufthavnen.

Disse "flydende" genstande kan være farlige at få med i et fly.

Så langt så godt, meeeeen...

På billeder fra bl.a. USA ser man meterhøje skraldespande "parkeret" i lufthavnen, hvor der er tusindvis af mennesker (i fly er er nogle hundrede).

Hvorfor i alverden lader de skraldespande fyldt med "flydende" genstande blive stående, hvor der er så mange mennesker, hvis det er potentielt farlige genstande?

Hvorfor i alverden fjernes de ikke STRAKS fra hele lufthavnen?

Mystisk verden, vi lever i.

Ja, og jeg har lige diskuteret Burkaen!

Børnenes Far mente den burde forbydes, og det blev folk pisse harme over, fordi de ikke mente at politikkere skal blande sig i hvad folk har på!

Men ikke EN af dem jeg diskuterede med, gjorde oprør da politikkerne forbød rockerveste!!!

???????

Dobbeltmoral lever i bedste velgående alle vegne, selv i ens vennekreds.
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 05-09-2009, 00:24   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Helenekr det passer så ikke helt , ved ikke om det er noget med hvor i landet man bor , men mine sønner er bestemt ikke at forveksle med rockere eller nogen anden typer .. men begge har prøvet at blive stoppet og tjekket af politiet ..

Og det er altså hvis de skulle komme under nogen betegnelse mode dyr ...
De fleste kriminelle i dag er faktisk modedyr!!!
Det var mere i gamle dage, at kriminelle var lidt så lusede at se på. I dag har de jo fandeme bukser på til 1600 kr, hår der sidder og sko der matcher.

Min søn købte den der Northface jakke for over 5000 kr og sine TN sko for 2000 kr, og det var altså lig med kropsvisitationer flere gange om aftenen!!!

Da han røg ned i en H&M model, blev visitationerne mere end halveret Men det skyldtes så nok at han nægtede at skifte sko....
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 05-09-2009, 00:36   #14
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Bare rolig! Politiet bekymre sig ikke om kvinder, gulvlæggere, spejdere eller alm danske drenge.

De går efter bestemte typer! Unge udenlandske knægte, rockertyper og den slags mennesker, som netop er kendt og berygtet for at bruge både skydevåben, knaldede flasker, hobbyknive og jernrør, og som har en tendens til at cruise ned af gaden klokken lort om natten med et søgende blik i øjnene!!

Så vi andre kan som sagtens transporterer vores hobbyknive, brødsave og jernrør i fred.
Jamen er det ikke netop humlen ved det, det er til dels styret af fordomme.
Min mand der er en del yngre end jeg selv, hans liv og lidenskab er metal og rock musik. Han klær dig som en rocker, men han er ikke rocker, han er musiker.
På den anden side har han et meget arabisk udseende (syditaliener), men hvem har sidst set en muslim med langt hår og indtil flere ørenringe?
Så både dem han ligner i sin klædedragt og dem han ligner i oprindelse, er noget forvirrede, da han falder udenfor rammerne. Det skal lige siges han er ikke muslim.
Men det er jo den der med at skue hunden på hårene. Vi ser et andet menneske og tror at fordi vi ser hvordan de ser ud så ved vi også hvordan de er.

Da jeg som ung var i lærer som kok, og oså senere arbejdede som kok, da havde man hver især sit knivsæt, det har man sikkert stadig, det lod man da ikke ligge på arbejdspladsen når man gik hjem, det tog man da med, det var værdifuldt, skulle man så på værtshus på vejen hjem så var sættet da med, det var der ingen der tænkte over dengang.

Med hensyn til Haris:

Det har været hans drøm i mange år at blive politimand.
Han har været i erhvervspraktik hos politiet.
Mens han venter på at blive gammel nok til at kunne søge ind, videreuddanner han sig.
Ved siden af sine studier arbejder han.
Han arbejder for en arbejdsgiver der tager ham i forsvar og bakker ham op.

Han lyder ikke ligefrem som profilen på en forbryder under udvikling.
Hvis de ærede lærde advokater og dommere ikke kan se det, og se at det simpelthen har været uvidenhed fra Haris side, jeg anede det da heller ikke, eller en tanketorsk, så ser det sylle ud med retssikkerheden i Danmark.



Ragdoll

vi snuppede lige gamle fru Hansen, ved du hun var på vej hen til plejehjemmets hyggedag med strikkepinde gemt ind i nogle garnnøgler, det er utroligt hvad disse seriemordere finder på nu om stunder
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!

Sidst redigeret af Ragdoll; 05-09-2009 kl. 00:39.
Ragdoll er ikke logget ind  
Gammel 05-09-2009, 02:12   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
De fleste kriminelle i dag er faktisk modedyr!!!
Det var mere i gamle dage, at kriminelle var lidt så lusede at se på. I dag har de jo fandeme bukser på til 1600 kr, hår der sidder og sko der matcher.

Min søn købte den der Northface jakke for over 5000 kr og sine TN sko for 2000 kr, og det var altså lig med kropsvisitationer flere gange om aftenen!!!

Da han røg ned i en H&M model, blev visitationerne mere end halveret Men det skyldtes så nok at han nægtede at skifte sko....

Det ved jeg helene

det jeg reagerede på var det du skrev i dit indlæg som lød sådan her

Citat:
Bekymringen går på bestemte grupper i samfundet. Det være sig rocker typer, unge udlændinge mf, der lige pt ligger og skyder hinanden og som rask væk stikker hinanden ihjel, slås, angriber politiet, generer borgere og gør Danmark utryg.
Alle kan komme i klemme he he jeg er også blevet stoppet og det var min egen skyld ..

For nogen år siden var Brøndby lige ude og spille kamp med vores hold (jeg bor tæt på stadion ) og web og jeg kom kørende i bil , blev fluks stoppet og spurgt ,, hvor skal i hen hvor kommer i fra hvis bil er det her ...

He he jeg vidste ikke at der var kamp og jeg havde formastet mig til at tage min gule jakke på .. en rigtig brøndby hooligan (hader brøndby kan vi så få FCK )

klog af skade nægter jeg at tage med web til kbh . skal sgi ikke have klinket noget med hans størrelse tatoveringer og karse hår , sådan en rocker
 
Gammel 05-09-2009, 08:25   #16
Trine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2008
Indlæg: 128
Styrke: 16
Trine er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Hvad med spejdere?

Hvad med lystfiskere?

Hvad med jægere?

Der er mange ubesvarede spørgsmål, ikke?

Der er allerede en lystfisker der er kommet på "krogen" !

http://aoh.dk/artikler/lystfisker-kraeves-faengslet

Trine
Trine er ikke logget ind  
Gammel 05-09-2009, 09:31   #17
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Efter denne sag og efter bronson kirken, kunne man lige så godt nedlægge politiet.
de er nogle racister og brutale mennesker næsten som gestapo.
det billede får man snart, sikkert nogle som går over stregen, bare husk hvilket pres de bliver udsat for.
ophold nu op med at give dem skylden, der er et hul i loven. Den burde alle rette deres blik på. Der burde være en formildende omstændig, i sådan nogle sager, hvor de lægger i en bil. samt de kan dokumenteres at de tilhører et arbejde.

Men når en præst eller nogen fra folketinget ikke vil overholde vores lov, hvorfor skulle vi andre så. Det er en glidebane, uanset ens holdning til de forskellig sager
MTVRV1 er ikke logget ind  
Gammel 05-09-2009, 10:22   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Enig med MTVR1....

Jeg ved ikke, men det kan være jeg ser lidt anderledes på tingene end den almene dansker?
Jeg er på mange måder, på det personlige plan, gammeldags konservativ.

Som da hende pingen blev slået med en knippel adskillig gange. Jo, det sidste slag var i overkanten! Men ellers synes jeg faktisk at min harme var rettet mod pigen hele vejen igennem - det ligner bare ikke noget at lægge sig på jorden i protest, når situationen i forvejen er tilspidset - når man gør sådan noget og nægter at adlyde almindelige ordre, så må man altså påregne at blive drevet af vejbanen med knubs. Skulle politiet da bare have ventet på hun gad at flytte sig af sig selv?

Det er de der små ting som jeg bliver irriteret over, ja eller ærgelig over. For hvad skal det til for.
De kan da stå pænt på sidelinjen og demonstrere med bannere og tilråb osv, men de skal sgu ikke begynde at smide sig foran busserne midt på kørebanen og gøre en i forvejen tilspidstet situation endnu værre....de VED jo de får hug og aldrig ville kunne vinde den kamp. Så det er jo lidt overraskende at de gør det.

Jeg tænker altid på den gyselige sag med Benjamin der blev behandlet forkert af politiet på Rådhuspladsen og endte sine dage som en grøntsag adskillige år efter - folk må da have lært efterhånden, at det kan ende galt. Og at man ikke skal komme i kamp med politiet.

Jeg har altid fortalt min søn, at han skal høre efter. Også når det er politiet der udstikker en ordre! Og i særdeleshed når det er politiet, for han kan miste livet ved ikke at gøre det eller blive svært handicappet....tja, og så kan jeg jo ikke hjælpe ham.

Tror også disse sager med Haris og lystfiskeren, har den signalværdi politi og politikkere ønsker!
Politiet har LÆNGE været i søgelyset for at terrorisere unge indvandrere og rockerlignende typer. Nu har de endelig to sager, hvor de kan sige, jamen vi visiterer ALLE. Vi går ikke efter bestemte typer, men tjekker generelt. Det jo lige noget der passer dem, og kan få konsekvenser få de unge indvandrere der kan henvises til disse andre sager....

Men som ALTID i Danmark, så vælger man at sætte hele spørgsmålet over på to uskyldige mennesker, men nævner INTET som de hundrede af unge mennesker der OGSÅ bliver knaldet med fiskegrej og hobbyknive, men som allerede ér kendt af politiet..

Men det er jo genialt nok! Man tager to uskyldige, og skræmmer dermed alle de skyldige/uskyldige. Og lige pt ser det ud til at virke....
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 05-09-2009, 11:17   #19
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Jeg tror....

....at mange af vores samfunds problemer med vold og racisme, netop er en konsekvens af mistro, manglende accept og fordomme.
Jo jeg ved godt at der er rockerbander og indvandrebander der slås om magten og markedet for narkotika. Og på grund af disse har man lavet nogle love for atdæmme op for volden.
Men jeg tror at dem der er i disse bander, de skider sgu' da på lovene, hvis de vil. De er jo kriminelle alligevel.
Men der hvor det går galt er at man med lovene sender nogle signaler ud der gør at almindelige lovlydige borgere, både danske og udenlandske, begynder at gå rundt og have fordomme og mistro mod hinanden. Vi bliver bange for hinanden. Så skal der flere love til, Burka skal forbydes , sikke er gang nonsense.
De siger at Burkaen hindre integration, hvad sker der hvis den forbydes, de kvinder hvis mænd forlanger at de bære burka, vil så forbyde dem at forlade hjemmet i stedet, og børnene får lov til at hente indkøbene. Godaw do, så bliver de da rigtig integrerede.
Jeg snakker tit til udlændinge, af alle slags, også dem med burka, de bliver så glade at de ofte invitere en hjem.
Integrationen er ikke bare deres ansvar men også vores.
Nå, jeg kom vist langt ud på et sidespor.

Men det jeg ville sige er, at hvis vi havde mindre fordomme, mere tolerance, og sluttelig akcept af hinandens forskellighed, så ville mange af disse love være omsonst.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind  
Gammel 05-09-2009, 11:53   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jo Ragdoll, men som altid er der nogen i mellem der ødelægger det for alle de andre. Og dem man reelt er ude efter mht lovgivningen, er ekstremt farlige også for uskyldige mennesker, som kan risikere at stå i vejen for en kugle...

Vi vil jo alle sammen gerne kunne leve i fred og fordragelighed og få has på de kriminelle der skyder vildt om sig. Men omkostningerne er jo, at der i deres søgen på de farlige, ryger nogle uskyldige med i købet...

Og når politiet afsøger få grupper, så bliver de SVINET TIL og bliver kladt racister og bliver beskydt for at headhunte alt for snævert, at det går over i hetzlignende tilstande. Søger de breddere, så er de nogle svin fordi de afsøger de forkerte og kommer til at buste nogle uskyldige der ved uheld er i bessidelse af ulovlige våben. Altså hvad fanden skal de gøre??? Det er jo lige meget hvad de gør, så er det forkert....
Politiets opgave er jo at finde dem der har de våben. Ikke andet. Så er det op til andre om de skal dømmes for det. Politiet er jo lige så uskyldige.....og parerer jo bare ordre ovenfra. Men de skal fandeme lægge ryg til meget skidt!!!

Jeg tror også at denne lovgivning er at stramme den en kende, det kan vi godt blive enige om. Den virker lidt pløret.

Og den gang de gav forbud om at rockere ikke måtte bære veste med logo (Hells Angels, Bandidos osv osv), så VIDSTE man jo også bare, at så bliver det på sigt helt umuligt at få de rette identifiseret. Og det holdt jo stik!! Nu er alle samme bare reduceret til 'rocker typer' og så må fjenderne så selv vurdere om det ér en rocker...eller bare en der ligner, og der er jo skudt flere uskyldige ned på dén lovgivning!!!

Så havde det da været smartere med et rygmærke!

Synes burka er fint når folk selv har valgt det. Men jeg føler virkelig med dem der IKKE selv har valgt det.
Ninja er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad sker der i vores samfund? c.l.e.o. Politik og Samfund 9 17-05-2012 00:56
Politik & Samfund Lotus Politik og Samfund 1 22-03-2011 17:10
lovløst samfund pinballs Alt det andet 9 22-02-2009 16:12
Et samfund der kan tage sig af de svageste! lena Politik og Samfund 4 14-11-2008 11:53
Det forgiftede samfund Stella Politik og Samfund 1 25-03-2008 19:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension