K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-05-2019, 20:22   #11
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Jeg er ikke sikker på om jeg forstår ikke dit spørgsmål.

Du kan ikke forvente at din sagsbehandler kan eller vil svare på om kommunen vil indstille dig til fleksjob, du har så vidt jeg ved intet retskrav om svar.

Når sagsbehandleren mener at sagen er ordentligt belyst har vedkommende pligt til at sætte dig i kø til at komme for rehabiliteringsteamet.

Når du så kommer for teamet så skal de vurdere hvilken ydelse du er berettiget til og så skal rehabiliteringsteamet indstille dig til eksempelvis fleks.

Hvis du er landet på et timeantal på 9 timer ugentligt er det mest sandsynligt at de indstiller dig til fleks, eller alternativt til et ressourceforløb hvis de mener at en eller anden indsats vil kunne forbedre din arbejdsevne.

Efter mødet er det forskelligt fra kommune til kommune hvem der tager beslutningen om hvorvidt du skal have det fleksjob som rehabiliteringsteamet har indstillet dig til.
Jeg mener at hvis du indstilles til et ressourceforløb så er det en formsag, så er du automatisk tildelt det.


Ud fra hvad du har skrevet så lyder det jo som om sagen allerede er belyst men at du er kommet i syltekrukken og her kan du ikke forvente at komme nogen vegne med at skrive til sagsbehandleren og afkræve vedkommende svar.

Efter min mening så er der i givet fald to muligheder:
1. Søge fleksjob (eller pension) på det foreliggende grundlag, så er kommunen forpligtet til (her er retskrav om svar inden for en given tid) at tage stilling til indholdet af din sag, og er nødt til som minimum at give dig et skriftligt afslag med klagevejledning (en klage som kan gå videre til ankestyrelsen) i afgørelsen skal stå en begrundelse for afslag, eksempelvis at din arbejdsprøvning ikke er ordentligt dokumenteret og her kan du så bruge argumentationen som allerede er diskuteret med dårlig kommunal håndtering osv.
2. Klage over manglende progression i din sag (klage til jobcenterchefen) hvor du klager over at din sag der er fuldt belyst er landet i syltekrukken.

Lad os sige at du søger fleksjob, så er der to alternativer, et du får et afslag umiddelbart fordi kommunen ikke mener at du er i målgruppen, den afgørelse kan der klages over og mens du har sagen i ankestyrelsen kan du jo kræve at de lukker det hul de selv har påpeget i sagen.
Mulighed to er at de sender dig videre til rehabiliteringsteamet pga. din egen ansøgning og her skal de jo pege på fleksjob, pension eller ressourceforløb eller begrunde hvorfor du ikke er i målgruppen for nogen af dem og uanset hvilket resultat vil du kunne klage over resultatet, naturligvis medmindre du får det du søger.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
 

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension