K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-09-2016, 11:04   #1
Apollonia
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2011
Indlæg: 62
Styrke: 14
Apollonia er ny på vejen
Pædagogisk arbejde som fleksjob...

Min sagsbehandler har samlet hele mit sagsforløb, og har sendt sag, inklusive to nye relevante og påkrævede lægeattester, til rehabiliteringsteamet. Jeg har således bedt om førtidspension. (august 2016)

Først blev sagen "sendt tilbage med spørgsmålet om hvorfor jeg ikke har været i en almindelig praktik? Svaret er at det har jeg også i 2011, hvor jeg desværre blev yderligere syg af at være under pres i praktikken!!!??? Jeg havde et tre måneders forløb på kontor med tastearbejde. Praktikken skulle have været forlænget, men det lod sig ikke gøre.

Så gik der flere år med undersøgelser og udredning og behandling. I 2015 skulle jeg i praktik igen, -det er jo et lovmæssigt krav,- og jeg blev arbejdsprøvet i to på hinanden følgende praktikker på et beskyttet værksted som var i stand til at rumme de skånehensyn jeg har. Praktikken viste en arbejdsevne på ca. et par timer om ugen, og jeg har forskellige skånehensyn. Bl.a. brug for et sted at hvile, på grund af smerter. Med meget mere.

Nu har kommunen igen sendt sagen tilbage til sagsbehandler med spørgsmålet om jeg ikke kunne arbejde indenfor mit fag som pædagog? Da jeg, i forhold til min fuktionsevne, ikke skal lave fysisk arbejde pga smerter udbredt til hele kroppen, og specifikt i hænder/fingre pga. polyartrose, skulle jobfunktionen, som foreslået af det indstillende team være : Pædagogisk verbal funktion.

Jeg venter nu sagsbehandlerens tilbagemelding, om jeg skal tale med en jobkonsulent, og evt. afprøves indenfor dette felt. Jeg har dog nogle uafklarede spørgsmål i forbindelse med dette. MÅ komunen godt indstille til og anbefale fleksjob, HVIS man er vurderet til få timers abejdsevne om ugen? Hvad er det magiske tal? Jeg mener at have læst at man kun må indstille til mikro-fleksjob, hvis der udsigt til at forbedre arbejdsevnen, og komme op i tid. På sigt...

Det er ikke fordi at jeg bare lige selv kan vurdere om jeg ville kunne fungere i en "pædagogisk verbal funktion", og vil også gerne have et fleksjob, hvis det er mig muligt, at præstere det jeg skal, inderfor dette arbejdsfelt. Men jeg har hele tiden ligget lige nede på grænsen mellem pension og fleksjob. Men hvem ved, måske er det en mulighed, hvis jeg kan få nogle hjælpemidler. Kan dog godt selv vurdere, at det ikke kan blive mere end ca. 2 -4 - 6 ???? timer arbejde på en uge? Så er det relevant? Vil der kunne findes et job? Er der nogle andre som kender til fleksjobbere indenfor dette arbejdsfelt, og vil min krop/mit system kunne holde til det? ( er blevet yderligere syg, begge gange jeg er blevet arbejdsprøvet ).

Mvh Apollonia
Apollonia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2016, 11:41   #2
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Apollonia Se meddelelser
MÅ komunen godt indstille til og anbefale fleksjob, HVIS man er vurderet til få timers abejdsevne om ugen? Hvad er det magiske tal? Jeg mener at have læst at man kun må indstille til mikro-fleksjob, hvis der udsigt til at forbedre arbejdsevnen, og komme op i tid. På sigt...


Mvh Apollonia
Hej Apollonia
Det korte svar er at det MÅ kommunen godt...
Jeg selv er uddannet smed/maskintekniker og blev arbejdsprøvet med vanding af blomster, kaffebrygning og hente post.
Det resulterede i en fleksjob-bevilling på 2 timer pr uge, en halv time dagligt med en ugentlig fridag.
Kommunen fik medhold i Ankestyrelsen

Lige præcis det sidste i det citerede ovenfor "PÅ SIGT" giver kommunen en kilometer lang elastik, for hvad betyder "på sigt" ??? Er det en halv time mere efter 3 år

Der er desværre endnu ikke nogle magiske tal i de såkaldte mikrofleksjob.

Mvh Moi
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2016, 11:44   #3
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg havde job ala pædagogisk verbal funktion, men de er dælme ikke nemme at finde.

Jeg havde allerede en efteruddannelse som sprogvejleder for børn i alderen 0-6 år, og en funktion i 4 børnehaver som sprogvejleder inden min rugskade blev for slem.

Årsagen til at jeg iflg klinisk funktion ikke kunne holde til et fleksjob med pædagogisk verbal funktion var: kunne ikke garantere at kunne møde på bestemt tidspunkter, det press det gav at skulle aflyse aftaler, når man er pligtopfyldende men må aflyse pga smerter, risiko for ikke at kunne fuldføre projekter, observationer, vejledninger mm pga mødeustabilitet pga smerteniveauet, ikke kunne deltage i møder (fysisk sidde, koncentere mig mm) så længe som fx ppr- møder varede osv osv

Desværre er der vist ikke længere en nedre grænse ifht timeantal. Selv om der skal være et udviklingspotientiale for mikrofleks, er det svært at dokumentere at det ikke er der, men mindre klinisk funktion direkte skriver "intet udviklingspotientiale" i papirerne.

Det var ihvertfald den besked jeg fik fra min sagsbehandler på jobcenteret, hun fortalt at det var de to ord som lukkede min sag ifht. Det rehabiliterende team
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2016, 22:03   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Apollonia Se meddelelser
MÅ komunen godt indstille til og anbefale fleksjob, HVIS man er vurderet til få timers abejdsevne om ugen? Hvad er det magiske tal? Jeg mener at have læst at man kun må indstille til mikro-fleksjob, hvis der udsigt til at forbedre arbejdsevnen, og komme op i tid. På sigt...
Ja.
Udviklingen må gerne ske efter du er visiteret til fleksjob.

Som jeg forstår det, så vil det sige, at hvis du bliver visiteret til fleksjob med en arbejdsevne på 2 timer pr. uge, og der så ikke er sket en udvikling i løbet af det første år eller 2, så kan du søge om førtidspension.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2016, 05:58   #5
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
udvikling på sigt og nedre grænse for tilkendelse til fleksjob

I kommunens øjne er du jo veluddannet og har således mange muligheder/k kompetencer for job, også som ufaglært.

Problemet er jo, at du er uddannet i et fag, hvor din krop ofte også er dit værktøj.

Hvis du finder et job på få timer, så vil kommunen jo altid kunne sige " ja, i denne jobfunktion kan du måske kun arbejde i x- antal minutter/timer men iet andet måske mere.

Om de job findes, er kommunen stort set ligeglad med


Så du er lidt fanget

Din situation ligner min.


Jeg er nu i et ufaglært job.
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2016, 06:46   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
eks. jeg arbejder på en skole, der har vi en fleksjobber som dig, hun sidder i en hjørne nogle få timer og betragter et par drenge for kommunen
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension