K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-08-2013, 22:34   #21
misery
misery
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2013
Indlæg: 22
Styrke: 11
misery er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LINGLING Se meddelelser
Men hvad mener du selv? Smerter er et meget diffust begreb? ( Ikke at du skal skrive om det her)... Må også sige at det ikke er helt tydeligt, og lidt underligt, at du skriver at lægen mente det var noget " gynækologisk" ved du ikke selv hvor du har ondt? Eller måske kan få en henvisning til en gynækolog? Det er gratis- Tror at hvis du skal have hjælp at du må være mere tydelig omkring dine problemer?
Jeg har et klart billede hvad angår symptomer.
Det startede den 16. dec. 2011. Jeg vågner og har vildt ondt i den nederste venstre side af maven, samt at jeg føler tissetrang. Så går jeg selvf. på toilet og det føles lidt bedre efter, men nu hver gang jeg drikker, så går der 10-20 min og jeg har virkelig ondt igen især hvis jeg ikke nå på toilet i god tid. Mine smerter forværres altså af væske, efter fysiske anstrengelser eller sex. Smerterne er konstante og forsvinder aldrig(dvs. jeg vågner og går i seng med dem). Det er graden af smerter, der varierer. Jeg har løbende med disse smerter haft et andet problem - ekstrem træthed og svimmelhed. Dette fik jeg afklaret med min første (rigtig dygtige) uddannelseslæge. Vi fandt ud af at jeg havde kritisk lavt stofskifte og nu er jeg på Euthyrox resten af livet...men de gener er heldigvis forsvundet.
Jeg har været igennem en række undersøgelser for bl.a. livmoderkraft, endometriose, blærebetændelse m.m. Jeg har været både undersøgt af læge og skannet hvad kvindelige/blære sygdomme angår. Men vi går altså i cirkler...
misery er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2013, 22:47   #22
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Min venninde gemmen mange år har været på de samme piller der dog gav nogle bivirkninger som ikke står på listen og hun har rendt lægerne på dørene nogle år uden de kunne finde en dianose ,så forlangte hun at blive trappet ud af pillerne,og hun har aldrig haft det bedre.

Måske skulle du google noget om pilllerne og den bivirkninger .
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2013, 22:55   #23
misery
misery
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2013
Indlæg: 22
Styrke: 11
misery er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Min venninde gemmen mange år har været på de samme piller der dog gav nogle bivirkninger som ikke står på listen og hun har rendt lægerne på dørene nogle år uden de kunne finde en dianose ,så forlangte hun at blive trappet ud af pillerne,og hun har aldrig haft det bedre.

Måske skulle du google noget om pilllerne og den bivirkninger .
Hvilke piller snakker vi om? Stofskifte-piller ejg først begyndt på her i marts 2013. Det var ikke dem, der startede min sygemelding og de har ikke givet mig ekstra gener.

Jeg tager ingen medicin udeover dem. Heller ikke p-piller.
misery er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2013, 23:10   #24
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Ja stofskifte pillerne,ja man så kan det jo ikke være dem ,syntes bare jeg ville nævne det hvis det kunne være en mulighed var det da vært at se på .

Jeg håber da for dig at der findes en dianose til dig og en behandling.
Det er jo ikke rart at gå i uvished.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2013, 23:33   #25
LINGLING
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2012
Indlæg: 126
Styrke: 12
LINGLING er ny på vejen
Jeg håber også du får den rette diagnose. Som regel ( altid) får man kun medicin men en indikation...dvs. en årsag/ diagnose. Hvad forhindrer dig i et arbejde nu? Udover at du har ondt?
LINGLING er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2013, 00:00   #26
misery
misery
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2013
Indlæg: 22
Styrke: 11
misery er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LINGLING Se meddelelser
Jeg håber også du får den rette diagnose. Som regel ( altid) får man kun medicin men en indikation...dvs. en årsag/ diagnose. Hvad forhindrer dig i et arbejde nu? Udover at du har ondt?
Jeg har ganske simpelt for mange smerter, nogle gange kan jeg godt gå, andre dage bliver jeg i sengen. Jeg kan ikke komme på arbejde pga. den ustabile tilstand.

F.eks. vågner jeg i dag, har det nogenlunde. Går i bad, tager tøj på, spiser morgenmad, venter 20 min så jeg kan få tisset af så det ikke gør ondt i bussen, gå til bussen ca. 1 km, kan mærke at smerterne bliver værre, men bliver ved med at gå, tager måske en smertestillende pille (dem har jeg altid i tasken sammen med danskvand). Kommer i bussen, kører og halvvejs igennem ruten kan mærke, at smerterne bliver værre....hvad gør jeg?

a. tager på arbejde og om 3-30 min ligger på gulvet i smerter og venter på lægen/manden/taxa(det har jeg præsteret før - det var frygteligt både for mine kolegaer, chefen og mig)

b. bliver enig med mig selv, at det nok var en dårlig beslutning og står af og får hjælp til at komme hjem igen (typisk hvis nogen ringer efter taxa - jeg er som regel ikke i stand til at snakke eller bevæge mig, når smerterne blive rigtig slemme...kan endda besvime eller kaster bare op)

dertil skal man tilføje panikangst og agorafobi, som jeg har og som bliver så meget værre når man i virkeligheden bliver udsat for smerter i offentlige rum
misery er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2013, 01:08   #27
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af misery Se meddelelser
dertil skal man tilføje panikangst og agorafobi, som jeg har og som bliver så meget værre når man i virkeligheden bliver udsat for smerter i offentlige rum
Når sådanne ting spiller ind, synes at du skal bede om en henvisning til en psykiater... en ting er at have meget kraftige smerter, men helt anden ting er at have angst mm som både påvirker smerterne, og omvendt påvirkes af smerter.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2013, 03:34   #28
syrenen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-10 2012
Indlæg: 72
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
syrenen er ny på vejen
Er du blevet tjekket for nyresten/gladesten. Det kommer pludselig og gør drønondt! God bedring. Jeg forstår godt din angst, når du ikke ved hvornår næste " anfald" af de meget stærke smerter kommer. I forbindelse med vægttab fik jeg nogle frygtelige anfald med galdestenssmerter.ovenstående er blot et bud.jeg er ikke læge!håber lægen får dig kureret!
syrenen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2013, 07:25   #29
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Er det overvejet, om det kan være forstoppelse?

Man kan godt have forstoppelse selvom man kommer af med afføring hver dag.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2013, 07:41   #30
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Godt nok surt med 5 år, men på den anden side har I jo haft pæn tid til at indstille jer på forholdene. Håber alt det bedste for dig og din familie.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Falsk anmeldelse Mickei Alt det andet 9 03-07-2012 00:38
Falsk (anonym) anmeldelse Pophår Politik og Samfund 96 19-05-2012 11:20
Fleksjobbere er ramt af ekstrem høj ledighed Webmaster K10 Nyheder 0 07-02-2012 07:50
Velfærd er et falsk alibi buster Politik og Samfund 7 23-10-2011 00:07
Opsagt i fleksjob: raskmelding eller sygedagpenge? Ozelot Spørgsmål ang fleksjob 1 28-01-2010 22:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension