K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-08-2013, 20:08   #11
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Også derfor jeg skriver at du skal søge, og så må de give dig et skriftligt begrundet svar..
Sørg for at få et stykke papir på friværdien i boligen, samt friværdi i bilen.. eller mangel på samme.

Tænker at hvis I har faste udgifter for 22.000 om måneden inden mad til 3 mennesker.. så vil du ende med at gå ned med stress, når din mand ikke tjener mere end 12.000 efter skat.

Det vil det betyde at du skal kunne hente 10.000 udbetalt plus madpenge.

Hvis du kommer på førtidspension, vil du slet ikke kunne komme i nærheden af det..

Og sandsynligvis heller ikke på fleks.

Så det vil under alle omstændigheder betyde at I når du går ned pga smerter eller falder for dagpengegrænsen, vil stå med en vis del i vandskorpen.

Overvej derfor hvordan I får nedbragt de høje udgifter på sigt...
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 20-08-2013 kl. 20:12.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2013, 20:22   #12
misery
misery
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2013
Indlæg: 22
Styrke: 11
misery er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Også derfor jeg skriver at du skal søge, og så må de give dig et skriftligt begrundet svar..
Sørg for at få et stykke papir på friværdien i boligen, samt friværdi i bilen.. eller mangel på samme.

Tænker at hvis I har faste udgifter for 22.000 om måneden inden mad til 3 mennesker.. så vil du ende med at gå ned med stress, når din mand ikke tjener mere end 12.000 efter skat.

Det vil det betyde at du skal kunne hente 10.000 udbetalt plus madpenge.

Hvis du kommer på førtidspension, vil du slet ikke kunne komme i nærheden af det..

Og sandsynligvis heller ikke på fleks.

Så det vil under alle omstændigheder betyde at I når du går ned pga smerter eller falder for dagpengegrænsen, vil stå med en vis del i vandskorpen.

Overvej derfor hvordan I får nedbragt de høje udgifter på sigt...
Nu har denne sygemelding kørt i over 1,5 år og i al den tid har vi levet i fattige vilkår (jeg har jo mistet arbejde og gik over til DP). Vi har barberet alt ned: der må kun bruges penge på mad og benzin, jeg har ikke været til frisør i al den tid f.eks. heller. Inge udflugter, ingen gaver....det i sig selv giver depression.
Vores største problem er boligen og bilen, vi skal have min 60 m2 (20 per person pga udlængingeloven), bilen kan vi ikke undvære, fordi det er manden der henter sønnen fra SFO og kan ikke nå det i to busser. Skolen ligger 7 km fra huset, så det er ligefrem ikke muligt for mig at hente.
Vi har gamle Nokia mobiler med sort/hvid skærm, ingen udgifter på fastnet (har skrottet det for nogle år siden), udgifter på TV/nettet kan ikke være lavere - vi er en del af andelsforening, hvor alle har den samme tv-pakke og har derfor fået samlerabat.

Sidst redigeret af misery; 20-08-2013 kl. 20:39.
misery er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2013, 20:28   #13
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
Har du på intet tidspunkt været tilset af en gigtlæge eller en neurolog ? Syntes da dine smerter lyder rigtig meget som fibromyalgi.
__________________
mange hilsner

Bumblebee

Førtidspensionist siden 2009
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2013, 20:38   #14
misery
misery
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2013
Indlæg: 22
Styrke: 11
misery er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af bumblebee Se meddelelser
Har du på intet tidspunkt været tilset af en gigtlæge eller en neurolog ? Syntes da dine smerter lyder rigtig meget som fibromyalgi.
Neurolog har jeg bedt om henvisning til, men nej, lægen mente det var "noget gynækologisk" det er sådan det var skrevet i diagnosen i mange måneder.
misery er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2013, 21:01   #15
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af misery Se meddelelser
Neurolog har jeg bedt om henvisning til, men nej, lægen mente det var "noget gynækologisk" det er sådan det var skrevet i diagnosen i mange måneder.
Jeg tror jeg i din situation (selvom du er fattig) ville betale for konsultation hos anerkendt læge som undersøger for fibromyalgi....din tid er jo lidt knap.
__________________
mange hilsner

Bumblebee

Førtidspensionist siden 2009
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2013, 21:33   #16
LINGLING
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2012
Indlæg: 126
Styrke: 12
LINGLING er ny på vejen
Tror det egentlige bedrageri består i om man søger de jobs a-kassen forlanger. Man kan også sagtens bare søge deltidsstillinger i en vis periode. Hvis ikke ja så er det i mine øjne tvivlsomt.
LINGLING er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2013, 21:42   #17
misery
misery
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2013
Indlæg: 22
Styrke: 11
misery er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af bumblebee Se meddelelser
Jeg tror jeg i din situation (selvom du er fattig) ville betale for konsultation hos anerkendt læge som undersøger for fibromyalgi....din tid er jo lidt knap.
Jeg har flere gang brugt penge på læge, på det seneste var det ved center for rygkirurgi - 1.500kr. for en konsultation! Det medførte så, at vi ikke havde penge til mad og blev nødt til at låne hos Ekspres med 24,5% i renter!
Problemet ligger i, at jeg ikke engang ved hvilket område vi er ude i...om det er nyrerne, tarmene, neurolog eller hvad jeg skal søge hjælp hos. Kikkertundersøgelse af tarm koster f.eks. 4.000kr. MR skanning (hvis det er diskusprolaps) - 7.000kr.
Så stort et lån vil ingen banker giver os.

Sidst redigeret af misery; 20-08-2013 kl. 21:44.
misery er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2013, 21:44   #18
LINGLING
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2012
Indlæg: 126
Styrke: 12
LINGLING er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af misery Se meddelelser
Neurolog har jeg bedt om henvisning til, men nej, lægen mente det var "noget gynækologisk" det er sådan det var skrevet i diagnosen i mange måneder.
Men hvad mener du selv? Smerter er et meget diffust begreb? ( Ikke at du skal skrive om det her)... Må også sige at det ikke er helt tydeligt, og lidt underligt, at du skriver at lægen mente det var noget " gynækologisk" ved du ikke selv hvor du har ondt? Eller måske kan få en henvisning til en gynækolog? Det er gratis- Tror at hvis du skal have hjælp at du må være mere tydelig omkring dine problemer?

Sidst redigeret af LINGLING; 20-08-2013 kl. 21:58.
LINGLING er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2013, 22:21   #19
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
Kan du prøve at beskrive dine smerter lidt bedre. Føler du smerterne kommer indefra / organerne? Eller er det smerter i muskler og led ? Hvad har du af symptomer udover smerter? Kvalme, diarre, problemer med vandladning, træthed. Du skriver lægen mente det var gynækologisk - er du grundigt udredt for endometriose ?
__________________
mange hilsner

Bumblebee

Førtidspensionist siden 2009
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2013, 22:21   #20
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Hvis du er dansk statborger skal du vel ikke selv betale for relevante undersøgelse.

Som syg og med defuse smerter så må man bankei bordet hos lægen ,og sige nu skal du altså hjælpe mig,og kan du ikke så må du sende mig til nogle der kan....
Og kan lægen ikke det så skift læge.

Selv om man er gift kan du måske ikke få fuld kontant hjælp men søge at få noget hjælp ,der er en der har skrevet hvad beløbende er oven over ,kik på dem der kan være nogle forhold eller udgifter der gør at i måske kan få noget afligevel.

der dog mange almendelige udgifter der ikke tages med i beregningerne.Så spare kniven hos jer skal måske frem.i almendelige budget kan man finde mange besparelser,det gælder om at google sig til billege telefon aftaler billige forsikringer med vidre.

Det er nærmest fuldtids job at være både syg og fattig
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Falsk anmeldelse Mickei Alt det andet 9 03-07-2012 00:38
Falsk (anonym) anmeldelse Pophår Politik og Samfund 96 19-05-2012 11:20
Fleksjobbere er ramt af ekstrem høj ledighed Webmaster K10 Nyheder 0 07-02-2012 07:50
Velfærd er et falsk alibi buster Politik og Samfund 7 23-10-2011 00:07
Opsagt i fleksjob: raskmelding eller sygedagpenge? Ozelot Spørgsmål ang fleksjob 1 28-01-2010 22:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension