K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-08-2009, 10:43   #1
CHL
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2009
Indlæg: 59
Styrke: 15
CHL er ny på vejen
ansøgning om pension

Hej
Er under revalidering, p.g.a. arbejdsskade i skuldre,har forsøgt med boglig uddannelse, men har kun 7 års skolegang , så det går ikke.skal nu i arbejdsprøvning,jeg har været til møde med sagsbehandler sammen med min fagforening, fagforeningen og min læge mener jeg skal søge førtidspension,men sagbehandleren ved kommunen siger det kan man kun hvis man har en livstruende sygdom. kan det være rigtit?
Mvh
CHL.
CHL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2009, 11:08   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
utroligt din sagsbehandler kan sige sådan, cirka 48 procent af alle pensioner er psykisk sygdomme og ikke livstruende sygdom. resten er stort set fysiske handicaps eller begge dele. Man kan jo får en psykisk sygdom i dette system
Men det er meget svært og får pension i dag uden arbejdsprøvning, så det er fint nok du prøver det.
en arbejdsprøvning skal netop fastsætte hvor mange timer du kan klarer.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2009, 11:16   #3
CHL
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2009
Indlæg: 59
Styrke: 15
CHL er ny på vejen
Ja mente heller ikke det kan passe.
Tror ikke jeg klarer mange timer i jobprøvning,
Er det bare at gå hjem , når man ikke klarer mere , eller hvad?
CHL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2009, 11:23   #4
bettina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2008
Alder: 51
Indlæg: 150
Styrke: 17
bettina er ny på vejen
Hej

Er et stort spørgsmålstegn over din sagsbehandler kan sige sådan.... Hvor er det frækt!!
Mht om du skal gå hjem, når du ikke kan klare mere, så ja det skal du, og det er en rigtig god idé at skrive en udførlig dagbog over hvordan du har det, hvad du laver og det gælder også det der hjemme. Hvordan det påvirker din dag, når du er kommet hjem, om du er nødt til at ligge i sengen resten af dagen.

mvh
Bettina
bettina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2009, 11:29   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Jeg har været igennem 8 uger og måtte tage nogle sygedag, skulle starte med 3 timer om dagen og endte med 2 timer og en fridag midt i ugen. Mere kunne jeg ikke og prøvde alt hvad jeg kunne. cheften og medarbejder sendt mig mig hjem nogle dage.
selvom mit arbejde var stille siddende arbejde. Jeg er ikke meget for pension, men har desværre ikke andre muligheder. venter på svar i løbet af et par måneder.
fik en 7 siders rapport hvor alt er skrevet ned. konklusion højst en 1 time og stort set ingen arbejdsevne. Men jeg kan dårligt går mere en 20 min og så kræver det cirka en 30 time helt i ro. Samt jeg skal ligge ned, før jeg bliver mig selv igen.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2009, 11:30   #6
CHL
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2009
Indlæg: 59
Styrke: 15
CHL er ny på vejen
Tusind tak for jeres svar

Skal ud som pedelmedhjælper. og jeg kan ikke engang klippe min egen hæk,ja det lyder sgu utroligt, men nu må jeg se hvordan det går
CHL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2009, 11:30   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
netop dagbogen er meget vigtig, så de kan se arbejde også påvirker ens fritid
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2009, 15:27   #8
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af CHL Se meddelelser
Hej
men sagbehandleren ved kommunen siger det kan man kun hvis man har en livstruende sygdom. kan det være rigtit?
Mvh
CHL.
Jeg synes du skal sende den sagsbeh. en mail, og spørge om der er en mulighed for, at du kan have misforstået hvad hun sagde, for som du husker det, oplyste hun dig om, at det kun er mennesker med en livstruende sygdom der kan få førtidspension.

Nej, selvfølgelig er det ikke kun mennesker med livstruende sygdom der kan få fp.
Men som andre også har været inde på, så vil det være en god ide at tage arbejdsprøvningen med, inden du evt. vælger selv at søge fp.

Skriv dagbog.
Skriv hvad du laver i arb.prøvningen, skriv hvad du laver derhjemme, og skriv hvilken indflydelse det har på dig og dine smerter.
Sæt også gerne tal på dine smerter (fra 0-10) i dagbogen, så sagsbeh. kan se hvordan arbejdet påvirker dig f.eks. i løbet af dagen.
Hvis du sender mig en pb med din mail, så sender jeg dig gerne den smerteskala som jeg selv brugte, så kan du evt. rette den til, så den passer på din smerteoplevelse.

Det betyder ikke så stort hvordan den smerteskala er, hovedsagen er, at sagsbeh. får en kopi af den, så hun kan tyde hvad du mener med de tal du sætter på.

0 = smertefri
10 = Bevidstløs. Smerterne får dig til at besvime.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2009, 15:33   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
ÅÅÅÅH, de sagsbehandlere!!!!

Jeg fik også engang afvide, at man skulle være noget nær død for at få førtidspension og 'at jeg lige så godt kunne lade være' med at søge....

Senere fortalte en sagsbehandler, at man også skulle være noget nær døende for at undgå arbejdsprøvning, og at jeg lige så godt kunne tage til REVA og få det overstået....

Jeg fik min førtidspension uden problemer, og jeg kom heller aldrig i arbejdsprøvning!!!!

Så de snakker og røven snurre.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2009, 15:34   #10
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af xlars38 Se meddelelser
Tekst slettet af Web
Meningen med siden her er vel at hjælpe andre med deres problemer, og ikke at sviner en befolkningsdel til.
Der findes flere etniske danskere som får førtidspension fordi systemet har opgivet at få dem til at lave noget.

Skal der spredes DF og EB propaganda så findes der andre steder til dette.
Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011

Sidst redigeret af Webmaster; 20-08-2009 kl. 20:00. Årsag: Quote slettet af Web
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ansøgning om pension på foreliggende grundlag? Stuen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 09-05-2012 11:24
Hvordan kommer man igang med ansøgning om pension?? MetteMusen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 02-09-2011 08:53
Ansøgning om pension oceania1020 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 12-07-2011 09:58
Ansøgning om pension, under flex job svedel77 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 10-11-2010 10:45
ansøgning om pension mams Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 21-08-2010 18:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension