K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-08-2009, 14:39   #31
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Ikke fordi at jeg ellers vil blande mig i denne debat, men lige en information til Patch mht. erstatning for erhvervsevnetabs størrelse, her det fremhævede fra https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=114233

Citat:
1.5. Maksimalårsløn

Arbejdsskadestyrelsen kan efter lovens § 24, stk. 3 ikke sætte årslønnen højere end til et bestemt beløb, som reguleres hvert år. For skader indtruffet i 2007 udgør maksimalårslønnen 407.000 kroner. Se Teknisk vejledning om regulering af beløb og ydelser og afsnit 1.2. i denne vejledning.
Det jeg tror I (Patch og bettina) kigger på er Erstatningsansvarsloven, som kan finde anvendelse når der er en ansvarlig skadevolder ( f.eks. ved trafikalt forvoldt whiplash ), læs evt her hos ASK omkring mulighederne : http://www.ask.dk/sw3482.asp
Eller læs her : https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=2167

Så, forskellen omkring erstatninger er her hvilken lov man ser på erstatningen efter.
Mht. hvad man kalder lidelsen forholder jeg mig ikke til, så undlad venligst at inddrage mig i den del, jeg ønsker bare at opklare forvirringen omkring erstatning og beregning.

mvh Nøvsen
__________________
Waste no more time argueing about what a good man should be. Be one.
Marcus Aurelius

Sidst redigeret af Neurosmølf; 18-08-2009 kl. 14:41.
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2009, 13:10   #32
Patch
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2009
Indlæg: 9
Styrke: 0
Patch er ny på vejen
Tak til Neurosmølf
Du har fuldstændig ret - jeg tænkte på erstatningsansvarsloven - tak fordi du klarede misforståelsen op:-)

Til Storesøster
Enig - hermed er diskussionen omkring benævnelse afsluttet også for mit vedkommende.

God dag til alle
Patch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2009, 23:47   #33
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Patch Se meddelelser
Den skadeslidte har før påkørsel været fuldstændig rask og ikke haft gener fra hverken nakke eller ryg. Det er derimod velkendt, at man ved et piskesmælds uheld kan pådrage sig discusprolaps og accelereret discus degeneration. Dette ses hos ca. en tredjedel og hyppigst mellem 5. og 6. halshvirvel, nøjagtig som beskrevet ved MR scanning af skadeslidte nakke


[Og her er artikel 2 meget interessant. Det er en gruppe forskere/ingeniører der har indstøbt hvirvelsøjler (fra donorer) i et silikonelignende materiale og målt på belastningen i nakkehvirvlerne ved påkørsel. for eksempel har de testet en påkørsel ved 9 miles/hour hvilket svarer til 14-15 km i timen. Her målte de belastningen i nakken mellem C5 og C6 og belastningen var hele 5 G, dvs 5 gange gravitationskraften. Så er der jo ligesom ikke noget at sige til at man får en prolaps.

:
fandt lige mine papirer fra reumatolog og røngten....
netop og lige præcis på omtalte...
de skriver på mit papir... ingen hvirvelsammenfald men højdereduktion på 5. og 6. cervikale intervertebralrum med lette spondyloseforandringer. andet sted står der.. lav kyfosering, knækdannelse udfor C5-6, omhed af bevægeapperat.
så jeg har taget dine oplysninger til mig.. om jeg kan bruge det til noget må tiden vise...
undskyld jeg stjæler tråden lidt..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2009, 06:52   #34
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
ingen hvirvelsammenfald men højdereduktion på 5. og 6. cervikale intervertebralrum med lette spondyloseforandringer. andet sted står der.. lav kyfosering, knækdannelse udfor C5-6, omhed af bevægeapperat.
Har du fået det oversat, Huldra?
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2009, 10:31   #35
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hej Trold..

"kun" af Viper... må have fat i min læge.. inden kommunen affærdiger min sag. se min tråd om hjemsendt til kommune..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2009, 10:41   #36
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
hej Trold..

"kun" af Viper...
Så er det sikkert ikke helt tosset.
Jeg spurgte kun, fordi at nogle af ordene også er brugt i mine egne røntgenbeskrivelser, og derfra kender jeg betydningen.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2009, 12:01   #37
bettina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2008
Alder: 51
Indlæg: 150
Styrke: 17
bettina er ny på vejen
undskyld jeg stjæler tråden lidt..[/QUOTE]


Det skal du overhovedet ikke undskylde. Er bare glad for der er andre der kan få lidt ud af den tråd der er startet. Det er jo også derfor man egentlig starter en tråd.... det er jo ikke kun for ens egen skyld.... vel..

rigtig god weekend


B
bettina er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Retten til dagpenge stolpesten Alt det andet 1 20-12-2012 14:19
Forsikringsovervågning i retten supersus Politik og Samfund 16 30-04-2012 14:33
er retten til sygedagpenge afhængig af østerbro Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 21 18-10-2011 03:26
Retten til muligheder... Miniature Alt det andet 6 15-06-2010 09:23
ældre går i retten buster Politik og Samfund 0 02-02-2009 20:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension