K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-01-2012, 13:32   #21
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Søde vovse jeg fik i starten af dec. en bisidder til at køre min sag, da jeg ikke magtere flere slås kampe med kommunen.

Denne har stadig ikke modtaget aktindsigt i sag min og jeg var selv nede på jobcentret med en fuldmagt med dato stempel osv.

Synes bare det er underligt kommunen ikke vil sende mine papir videre, det er jo heller ikke rart at en person som kender lovgivningen ser alt det "****" de har lavet overfor mig.

Men jeg har jo det hele på skrift, så jeg synes jo ikke rigtig kommunen kan løbe fra deres ulovligheder længere.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2012, 13:35   #22
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Søde vovse jeg fik i starten af dec. en bisidder til at køre min sag, da jeg ikke magtere flere slås kampe med kommunen.

Denne har stadig ikke modtaget aktindsigt i sag min og jeg var selv nede på jobcentret med en fuldmagt med dato stempel osv.
Så vidt jeg husker skal personen være din partsrepræsentant hvis denne skal have dine akter tilsendt.

Dette ved Ricky sikkert en del om.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2012, 13:39   #23
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
der skal laves en fuldmagt, hvor man skriver at denne person skal have fuld indsigt i sin sag
ellers sender kommunen ikke noget tll en anden person
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2012, 13:48   #24
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Ja der blev lavet en fuldmagt som jeg afleverede på jobcentret, hvor adr. stod at alt skulle sendes til fremover, og at jeg så efterfølgende ville få kopi'er af alt.

Jeg tror bare ikke min kommune kan lide mig.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2012, 14:03   #25
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Hvis en anden person skal repræsentere dig, skal det være som partsrepræsentant og ikke bisidder. Det er vigtigt at kende forskellen.

Parstrepræsentanten kan gå ind og overtage det meste af en sag, undtagelserne er dog når det kræver et personligt fremmøde. (arbejdsprøvninger, læge samtaler og lignende)

Vedkommende som er blevet part i sagen SKAL af kommunen anses for at træde i stedet for, hvorfor denne person skal have tilsendt al kommunikatio, FØR borgeren selv.

Som hovedregel skal der altid gives SKRIFTLIGT samtykke, der er dog undtagelser, og det er f.eks. hvis det er en socialrådgiver eller advokat du har som partsrep.

Men lav det på skrift uanset hvad, og lad den gælde for hele kommunen, så slipper man for mere papir bøvl.

En bisidder har IKKE taleret, og kan/må ikke komme med indsigelser eller kommentarer
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2012, 14:52   #26
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Ja Ricky du har ret, hun er osse partsrepræsentant det står på fuldmagten kommunen har fået. - og tak for svar indtil videre
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2012, 20:39   #27
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Hold da op en muggen sagsbehandler jeg fik i røret idag, hvad jeg havde gang i med en parts repræsentant - hvad hulan det skulle til for......

Jo jo så er vi igang igen bliver indkaldt om få dage på kommunen hvor teamleder deltager nok for at kyse mig igen igen.

Det bliver sådan at min "hjælp" ikke kan nå at få akt indsigt.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2012, 20:53   #28
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Hold da op en muggen sagsbehandler jeg fik i røret idag, hvad jeg havde gang i med en parts repræsentant - hvad hulan det skulle til for......

Jo jo så er vi igang igen bliver indkaldt om få dage på kommunen hvor teamleder deltager nok for at kyse mig igen igen.

Det bliver sådan at min "hjælp" ikke kan nå at få akt indsigt.
Så laver I da en time-out mens I der til det møde.. så I hele tiden lige kan få snakket om hvad der sker..

Husk at stille en masse spørgsmål - og til sidst bed om at få et skriftligt ref. af jeres møde..
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2012, 21:03   #29
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Hold da op en muggen sagsbehandler jeg fik i røret idag, hvad jeg havde gang i med en parts repræsentant - hvad hulan det skulle til for......

Jo jo så er vi igang igen bliver indkaldt om få dage på kommunen hvor teamleder deltager nok for at kyse mig igen igen.

Det bliver sådan at min "hjælp" ikke kan nå at få akt indsigt.
Det skulle de lige prøve bare én gang i en af de sager jeg er inde over...!

Så garanterer jeg at de ikke glemmer mig om min skriftlighed i den nærmeste fremtid!
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2012, 21:09   #30
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Ja men intet kan undre en idag - bare utroligt.

Nu føler jeg jo, at jeg har begået en forbrydelse mod kommunen ved at bede en anden tager over for mig.

Er meget spændt på om der fremover sker en retfærdig behandling af min sag.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
special-læge erklæring mortilm Alt det andet 14 16-04-2012 20:02
Hvad er en special læge erklæring?? Leduce Alt det andet 9 15-11-2010 09:26
Navnet på en special læge simeling Alt det andet 0 29-09-2010 20:35
Neuropsykolog? neurologisk special læge ? carisma Alt det andet 3 25-11-2009 18:26
Special læge inden for kommunen??? Annemette Spørgsmål ang fleksjob 15 10-08-2009 03:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension