K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-05-2013, 20:30   #21
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af hejhejhej Se meddelelser
"Optagelse afslører lægernes taktik: Vi skal slå til hårdt og hurtigt, så det gør ondt"
http://politiken.dk/indland/ECE19766...det-goer-ondt/
Selvfølgelig skal det gøre ondt ... gerne så ondt, at at det bliver husket af kunderne i butikken frem til næste valg ... både kommunalvalg og folketingsvalg!

Ift. lægerne, har juletræshandler Bent Hansen og Sundhedsministeren forregnet sig ... det går næppe lige så gelinde som med lærerne, der blev banket grundig på plads for kort tid siden ...


PS: Man kan altid diskuterer under ordnede forhold, hvordan en given aftale skal skrues sammen ... men det forudsætter at parteren mødes til forhandling ... i en positiv ånd ... uden at resultatet på forhånd ligger i Ministerens skuffe lige til at hive ind i salen til vedtagelse.

Men som i mange sammenhænge hvor mennesker konflikter i stedet for at samarbejde imod et fælles mål, så er det den der har den største kanon, der vinder kampen ... og i den her kamp er det givet lægerne ... dvs. juletræshandleren og Ministeren ender forhåbentlig med en regulær blodtud og man kan så håbe de får lært lektien :-)
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2013, 22:07   #22
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg vil tillade mig at tvivle på om de kommer til at lære noget af det....men det ville da være forfriskende at se dem få en blodtud
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2013, 08:43   #23
hejhejhej
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
hejhejhej er ny på vejen
Ikke at jeg har den store holdning til emnet, ville bare ligge linket ind i tråden.

Hvem det har ret og uret er jeg lidt ligeglad med, er mere bekymret for de svageste patienter (de civile tab) og at det til sidst ender med lig på bordet. Jeg kæmper selv med at få min mor til lægen, og skal hun til at betale (selvom det kan refunderes), forget it!

Men en blodtud ville da være fuldt fortjent

Sidst redigeret af hejhejhej; 23-05-2013 kl. 08:58.
hejhejhej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2013, 10:19   #24
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Læste i går, at det kunne komme til at koste omkring 500 kr at gå til lægen, hvis ikke de finder en løsning.

Det synes jeg ikke jeg har råd til.......og slet ikke med 3 børn. Ikke at vi overrender lægen, slet ikke! Men der skal da lige passe at vi får mere brug for lægen, hvis det koster noget

Vi har jo heldigvis min mor, men hun er 87 år og har ikke rigtig mulighed for at udskrive recepter, lige som hun heller ikke har hverken instrumenter eller tests - hun kan lige klare det på øjemål, men det er jo langt fra nok.

Så 500 kr.....pyyyyha!!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2013, 12:38   #25
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Læste i går, at det kunne komme til at koste omkring 500 kr at gå til lægen, hvis ikke de finder en løsning...


...Så 500 kr.....pyyyyha!!!!
Uanset hvad lægen vil have for det, så kommer det ikke til at koste det fulde beløb for patienten.
En del af beløbet bliver refunderet af regionen.

Jeg tror da, at hvis lægerne får sat deres priser for højt og kunderene bliver væk af den grund, ja så justerer de nok, så det nogenlunde kommer til at passe... de skal jo også leve, hvilket nok ikke vil gå så godt, hvis der ikke er kunder i butikken.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2013, 16:30   #26
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg håber du får ret i hvert fald! Jeg vil sige max 200 kr, for så vil jeg altid have råd til at gå til lægen. Men bliver den 500 kr, så vil jeg nok gå i længere tid, selvom problemet kan være alvorligt.....af økonomiske årsager, vil det også gælde børnene. Og det er næsten det værste!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2013, 16:43   #27
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Synes allerede sundhedsstyrelsen og regionerne blander sig for meget, så ønsker ikke at de blander sig endnu mere i patient-læge forholdet.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2013, 11:51   #28
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 51
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
ingen egenbetaling lover minister håber så det holder ..

http://www.avisen.dk/minister-lover-...en_219628.aspx
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2013, 12:19   #29
alanabith
Hjemmevant på K10
 
alanabiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: vordingborg
Indlæg: 259
Styrke: 14
alanabith er ny på vejen
Ja hvis vi skal til at betale for lægebesøg,så håber jeg da de sætter skatten ned,for vi betaler jo til sygsikringen via skatten og ja hvis den ophøre så skal den da sættes ned,andet er da urimligt synes jeg..

håber de finder en løsning for jeg har heller ik 500kr til lægen,for at sige det pænt så vil jeg ik betale en kr,da jeg betaler over skatten,men hvis de sænker skatten(hvad jeg næppe tror) så fair nok så vil jeg godt betale...
__________________
Førtidspensionist pr 1-1-2010. Min bogblog http://believeangelus.wordpress.com/
alanabith er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Udtalelser fra Læge, Spec.Læge, Psyk. ER DET NOK? Fallenten87 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 22-08-2013 10:57
Er en social-læge og en læge-konsulent det samme ? Birkes-musen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 27-04-2012 09:58
nyt problem sparkongefre Spørgsmål ang fleksjob 14 05-05-2010 23:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension