K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-08-2009, 14:57   #11
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Zuza har helt ret , der findes ikke noget der hedder midlertidig pension selv om det i nogen tilfælde ville være en god ting

Når man spørger ind til det på kommunen vil de sige at der ikke er noget der hedder midlertidig og så vil de give en pension til en anden med en tidsbegrænsning så det er sgi ikke til at finde ud af og flere og flere får da også med genvudering på (som dem der skriver herinde ) derfor vil jeg gerne lige anbefale disse to tråde (af Zuza )

Gem dem på jeres computere så i har dem den dag jeres sager skal revurderes

http://www.k10.dk/showthread.php?t=3775

http://www.k10.dk/showthread.php?t=5002

Man burde anke sin sag hvis man får en midlertidig pension men hvem orker det når man har udsigt til 3 eller 5 års fred så er man så udmattede at man tænker den tid den sorg...

Men når dagen kommer så HUSK at de kan kun tage den fra jer igen HVIS der er sket væsentlig bedring i jeres tilkendelse grund/sygdom og det skal på vises og dokumenteres

Jeg har lige sat de link ind som jeg mener at jer der er tilkendt med revurdering kan have brug for læs det , det er meget interessant og som det tydeligt fremgår så kan hverken politikkere eller kommuner finde ud af hvad der er fakt i det her så hvorfor skulle vi så kunne

http://www.k10.dk/showpost.php?p=17907&postcount=11

http://www.k10.dk/showpost.php?p=7845&postcount=1

Nå lidt at starte med , men som i kan se i nogle af indlæggene så er der ingen tvivl om at midlertidig pension ikke findes men det er muligheden for revurdering der misbruges i kommunerne , og der skal i ved gud give dem kam til deres hår når dagen kommer hvis ikke i har fået det bedre så skal i ikke finde jer i det hvis der bliver den mindste smule snak om at fratage den ...

Nu kan man jo så godt få en fornemmelse af at den midlertidige pension kommer her i denne omgang af reformen og det kan man så syntes om hvad man vil , for min del så syntes jeg det ville være godt

Det er sjovt, som kommunerne altid finder en måde at dreje lovens ord, så de kan spare flest muligt penge.

Hvad angår det principielle i midlertidige pensioner, så kan jeg sagtens se en fordel, HVIS kommunerne gad at overholde loven i første omgang. Nu har jeg brugt 2½ år for at kæmpe for en pension - hvis jeg så fik den med en 3-årig tidsbegrænsning, ville jeg ærligt talt skrige højt, for jeg ville orke det cirkus igen. Var den gået igennem på 3 måneder - som det jo sker i nogle kommuner, så var det en anden sag. Så ville jeg nok bedre kunne holde til en revurdering.

Men altså - principielt set - en sygdom som min - der kan komme et medicinsk gennembrud, der kan gøre mig arbejdsdygtig. Det ligger ikke i kortene nu, men hvem ved om 10 år, hvor de er henne med forskningen? Ved psykiske sygdomme kan der også komme en bedring, hvis man er heldig. Der er masser af tilfælde, tror jeg, hvor det ville give god mening. Men hvis man skal kunne holde til det psykisk, så skal sagsbehandlingen være langt bedre og mindre lemfældig og udmattende, end den er i dag.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2009, 16:08   #12
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
skal der ikke være et bredt forlig før en ny FP ordning kan komme på tale.
der var et bredt forlig ved den sidste FP ordning, ellers kommer der vel en ny med en anden regeringen.
synes ikke rigtig at kunne nogen dato for hvornår forslaget bliver fremlagt og en evt fremlægning i folketinget.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2009, 16:10   #13
avminryg
Banned
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2009
Lokation: sydjylland
Indlæg: 42
Styrke: 0
avminryg er ny på vejen
jeg synes

alle FP burde være begrænset til 36 måneder første gang, min kone
fik fp i december 2005 hvor hun selv bad at få den taget til revision
efter 3 år, den blev så permanent januar 2009.
avminryg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2009, 16:20   #14
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
venter selv på svar nu og jeg vil da også gerne have 36 måneder første gang, så burde det også være nemmere og komme igennem med. Da efter 36 måneder burde det være varig. min
sygdom er kun gået ned af bakke fra 2002 og særligt de sidste 2 år.
selv om jeg har 4 læger som siger det er varig og en stor sandsynlighed for det bliver dårligere. alligevel sidder man med en usikkerhed om ens pension går igennem.
mange skal kæmpe i 5-6 år før de kan få, netop fordi man ikke helt ved om det er en varig tilstand.


troede bare ikke man selv kunne ønske 3 år første gang

Sidst redigeret af MTVRV1; 15-08-2009 kl. 16:23.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2009, 16:22   #15
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg fik at vide, at min førtidspension er varig, hvis sagerne skulle
tages op igen, kunne jeg godt frygte, at kommunen finder nogle
speciallæger, som de fik til at skrive, hvad de ville, man hører jo
så meget, jeg vil ikke kunne få kontanthjælp, men måske kunne
jeg få revalidering, men med en effektiv arbejdstid på under 10 timer
og skånehensyn som ikke kan opfyldes, ser det sort ud.

Jeg kendte en, som fik førtidspension med genoptagelse
efter 2 år, hun havde psykiske problemer, og hun spekulerede
meget på, om hun ville miste den, hun kunne næsten ikke
tænke på andet, men hun mistede den ikke, men følte at hun
delvis havde mistet de 2 år, da hun gik med megen angst.

Sidst redigeret af Tanja; 15-08-2009 kl. 16:39.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2009, 16:48   #16
avminryg
Banned
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2009
Lokation: sydjylland
Indlæg: 42
Styrke: 0
avminryg er ny på vejen
jo

det står også i hendes papirer """"" har selv givet til kende at hun ønsker
en genvurdering efter 3 år, det er nemlig rigtig, så får man 3 år ro hvor
man kan pleje sig selv, tænk en som får fp som 30-35 årig, hvad kan der ikke
alt ske, og særlig hvis man selv er positiv indstillet, på måske at selv
komme til at tjene sin løn igen, jo fint nok for mig/os.
avminryg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2009, 16:52   #17
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Hvis man får det bedre, eller oplever et mirakel, kan man jo
altid få taget sagen op.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2009, 16:57   #18
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
avminryg
tror desværre ikke min hjernelidelse (fysisk form)forsvinder, dårlig ryg, samt dårligt syn forsvinder hvis jeg er positiv indstillet. Men fint nok for nogen med den mulighed
har aldrig været arbejdsløs før i 2008 og er 35 år. Man skal passe på med og sætte nogen i bås
man kan tydelig mærke at det kommer fra en som ikke er syg.

Sidst redigeret af MTVRV1; 15-08-2009 kl. 19:49.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2009, 17:06   #19
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg bliver altid ked af, hvis nogen føler sig trådt på, men som jeg
læser det var det åbenbart ikke nok med positiv tænkning.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2009, 00:16   #20
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Jeg blev i 2006 tilkendt en pension, med kontrol efter 2 år.

Da tiden var ved at være inde tog jeg kontakt for at høre hvornår min sag kom på teamet igen. Jeg fik at vide at de havde meget travlt og de havde udskudt ftp. sagerne.

Den "nye" sagbeh. kunne godt høre at jeg var meget oppe at køre over dette, så jeg kom til ny samtale ugen efter, sammen med min livline fra FOA. Ny status attest fra min psykolog og fuldmagt til at ind hente oplysninger fra div. behandlere, sammen med dette min liste over div. mediciner jeg får.

Så gik det meget hurtigt.

Der gik under en uge og jeg høre fra dem at der ikke var nye tiltag, som kunne forbedre min arb.evne. Da havde jeg også værer hele manegen igennem. Medicinen er omlagt op til flere gange, gået til samtaler hos egen læge, psykolog, psykriater. Været på afklaringskursus, motionscenter og jeg skal lige komme efter dig.

Undskyld det blev en længere historie end det skulle ha`været.

Jow Jow, der findes nok stadig det kommunen kalder midlertidig ftp.

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er der nogen, der har fået udb. fleksydelses- og/eller efterlønsbidrag som førtidspen AKA Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 40 02-06-2012 10:01
Procedure ved ophør af tidsbegrænset pension Pia Slot Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 11-01-2012 12:34
Er der nogen som har fået et brev som dette MTVRV1 At søge førtidspension 8 26-03-2011 22:29
Anke - nogen der har fået medhold??? akizuri Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 20-06-2010 16:46
Er der nogen der har fået førtidspension efter §17??? Mik Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 17-03-2010 16:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension