K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-04-2009, 16:55   #1
ayla
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Indlæg: 67
Styrke: 16
ayla er ny på vejen
Hvem skal finde stedet for arbejdsprøvning?

Skal man selv finde jobtrænings-/arbejdsprøvningsted? Er der nogle regler for det?
ayla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2009, 16:59   #2
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg tror det er meget med forskel, fra den ene kommune til den anden, eller fra den ene sagsbehandler til den anden.
Jeg har aldrig oplevet at skulle finde et praktiksted selv, men er blevet spurgt om gode ideer.
Men hvis du har et praktiksted "på hånden" så kan du da spørge om du må have lov selv at finde et sted.
Nogle kommuner/sagsbehandlere bruger et reva-værksted, eller beskyttet værksted, til arbejdsprøvninger.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2009, 17:00   #3
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jeg har aldrig selv skullet finde mine afprøvningssteder, men fik at vide, at man gerne selv måtte finde et sted, hvis man ville.
Jeg vil tro, der bliver fundet et sted til dig, medmindre du selv ønsker det anderledes.

gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2009, 17:48   #4
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Hvis du selv kan finde et, er det jo det bedste, det kunne jeg ikke, så Reva fandt et til mig, ud fra mine " ønsker.

Det var et fedt sted ( plejehjem).

og held og lykke med det hele, Helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2009, 00:41   #5
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jeg fik besked om selv at finde et sted, fordi det skulle være bedre for borgeren, altså mig, jeg har så siden tænkt den tanke, at det nok er fordi de har regnet ud, at når man selv finder stedet, får man straks den tanke at det er søde mennesker som gerne vil bruge tid og kræfter på at hjælpe en igennem arbejdsprøvningen, og man tænker yeah, jeg kan godt selv finde noget, og så hænger man der og vil gerne gøre det så godt som muligt, man er glad fordi de sagde ja, og man bliver der måske så lige en time for længe.
og har svært ved at sige fra og gå hjem,

derimod vil jeg antage, at hvis man ikke selv har fundet stedet, så har man ikke "et forhold" til stedet og føler man skylder dem noget, og kan måske bedre sige fra..

ja, det håber jeg da... at man kan, for jeg regner med på et tidspunkt så skal jeg nok igennem nye og flere arbejdsprøvninger.. så vil jeg sige til dem at de må finde stedet..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2009, 02:09   #6
Hannepanne
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hannepannes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2009
Indlæg: 117
Styrke: 16
Hannepanne er ny på vejen
Jeg har kun været I arbejdsprøvning et sted og det havde jeg selv fundet.
Nu er det passe' for mig med flere, idet jeg er tilkendt fleks. Men skulle jeg rpøve igen, ville jeg til hver en tid selv finde stedet.
Jo mere jeg har "mure - skeen" til bygningen af MIT liv ,i egen hånd, -jo bedre er det for mig.
Jeg gjorde helt klar fra start, at jeg ville starte på 2 timer dagligt og gå op i tid, når jeg følte for det eller ned igen hvis det var nødvendigt.

Men man skal jo gribe det an, som passer bedst til en selv. Men det er da altid godt, at gøre sig nogen overvejelser. Så det er godt vi har dette forum, vi kan trække på:
Hannepanne
Hannepanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2009, 08:30   #7
paw thomsen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2009
Indlæg: 148
Styrke: 16
paw thomsen er ny på vejen
Jeg skal i arbejdsprøvning på kofoeds skole og det er et sted jeg selv har valgt. har tænkt mig at sige til dem at jeg vil have to timer om dagen, man skal jo være realistisk. Der er mange herinde der bliver arbejdsprøvet flere gange, er det fordi de ikke har nok timer i deres arbejdsprøvning?
paw thomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2009, 08:47   #8
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af paw thomsen Se meddelelser
Jeg skal i arbejdsprøvning på kofoeds skole og det er et sted jeg selv har valgt. har tænkt mig at sige til dem at jeg vil have to timer om dagen, man skal jo være realistisk. Der er mange herinde der bliver arbejdsprøvet flere gange, er det fordi de ikke har nok timer i deres arbejdsprøvning?
Jeg har været arbejdsprøvet flere gange.. Ved egentlig ikke hvorfor, andet end at kommunen åbenbart ikke i først omgang tog Revas ord for gode varer. Så jeg var 2 gange på Reva; den ene gang fandt Reva en praktik ude i byen og anden gang var jeg på Revas værksteder. Konklusionen var den samme efter begge praktikker og til sidst blev jeg så tilkendt pension.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2009, 16:40   #9
ayla
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Indlæg: 67
Styrke: 16
ayla er ny på vejen
Mange tak for svar alle sammen

Jeg har været i arbejdsprøvning et sted, men der var for lidt at lave! Dette sted fandt min jobkonsulent!
Jeg spurgte bl.a. fordi jeg ikke har kunne finde noget og intet har hørt fra min jobkonsulent!
Jeg har kun ca. 1½ mdr. tilbage af mine ekstra 26 uger, så det er usandsynligt at jeg kan nå at finde et sted, så det tidsmæssigt giver mening!

Øhh - m.h.t. forlængelse - jeg har hørt dette at en sygemelding kun kan forlæges ud over de 52 uger med de 26 uger. Hvordan kan nogen så være sygemeldt i 2, 3, og helt op til 7 år????

Sidst redigeret af ayla; 20-04-2009 kl. 16:45.
ayla er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fitnesscenter i stedet for arbejdsprøvning! buster Politik og Samfund 0 03-12-2010 23:01
Hvem skal finde det fantastiske flex på 5 timer ugentligt? Wodpoulsen Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 2 23-09-2010 10:06
Skal man bare finde sig i alt ? onboard Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 06-02-2009 16:54
Hvem skal finde arbejde? Kims Dit og Dat 23 15-12-2006 15:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension