K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-05-2011, 15:21   #1
miskat
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2010
Lokation: Gentofte
Alder: 56
Indlæg: 1
Styrke: 0
miskat er ny på vejen
Førtidspension i 2020 plan i stedet for folkepension

Regeringens 2020 plan er rigtig god for mig på et punkt og det er udskydelse af pensionsalderen. For mig er det 4 år , hvor jeg i stedet for folkepension på ca. 8500 om måneden netto får 12000 netto om måneden.

Da man ikke vil indføre det alternativ, at førtidspensionister kan bevare førtidspensionen i stedet for folkepension, så er det her et rigtigt godt alternativ både for folk på den nye ordning, som får fuld pension og i hvert fald også for dem , der får højeste pension efter gammel ordning.

Derfor vil jeg opfordre til at stemme radikalt, så den beslutning bibeholdes, selvom vi får en ny regering. Pga. de lidelser, som har givet mig førtidspension har jeg i 22 år stort set ikke været i arbejde eller kunne spare op til pensionen. Jeg sparer og har sparet lidt op, som førtidspensionist på ordningen for førtidspensionister, men det er meget lidt. Jeg har behov for penge til behandling bl.a til fysioterapeut og kiropraktor, men også kosttilskud, akupunktur, psykolog (kognitiv), men også til alternativ behandling. Hovedparten af de lidelser, som jeg behøver behandling for, bliver som regel værre med alderen. Pg.a mine lidelser er fitnesskort og svømmekort også nødvendigt. Når jeg skal have sko, briller eller f.eks. ny cykel skal jeg have dyr og høj kvalitet pga. skavanker i fødder og det øvrige bevægeapparat samt bl.a. astma.

Jeg har i 18 år levet for lud og koldt vand, fordi jeg ikke fik den behandling, som jeg skulle have. Jeg har selv betalt for psykolog, kiropraktor m.v. og har stort set ikke kunne gå ud til kulturtilbud som biograf eller rejser, pga. pengemangel. Jeg har også bort set fra familien stort set isoleret mig i 18 år. Selvom jeg har taget flere uddannelser og har lært noget om mig selv, så har det været meget dyre lærepenge og jeg kan ind i mellem godt være bitter i dag over stort set at have haft 18 år i "h******" så at sige. Min krop er også belastet af de mange år med mangelfuld behandling.

Kultur er vigtig mht. at danne og vedligeholde netværk og i øvrigt også i sig selv vigtig for helbredet (man får det på recept i Sverige).

En anden grund til at stemme på de radikale er så vidt jeg ved (99 % sikker), at de vil afskaffe det uretfærdige og asociale satspuljeforlig og få psykiatrien på finansloven.
miskat er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 16:09   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Men det kan være jeg kommer på folkepension, før min pensionsag går igennem
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 16:13   #3
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Det radikale venstre har været en bærende del af satspuljeforliget siden starten.
Senest var de med i fordelingen i efteråret.

Det er da glædeligt hvis de radikale nu vil afskafe ordningen , men hvor har du læst det?
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 17:25   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Tak for kaffe et menneskesyn, min næse er her, så tis være med de mange mange der befinder sig under min navne det kommer til at leve i op mod 22 år på en KHJ (Tak til Radikale for den sød suppe) de skal bare stemme Radikalt, alligevel for det er godt for mig.

Husk Radikale har lovet blå blok at hvis Radikale OG blå kan få stemmer nok så vil FP´en så godt som blive fjernet (og helt fjernes for alle under 40) lige som fleksjobsne vil skal være nærmest umulige at få, alt i mens de syge skal behandles langt værre end det du har beskrevet. Og sådan vil det blive hvis ikke resten af rød får mandater nok, får Radikale lidt for mange så får du hyttet skindet på din næse, og mange mange tusinde et liv i et langt værre ******* den det du selv har været i gennem.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 20:37   #5
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Kunne ikke drømme om at stemme Radikalt.

jeg er flexjobber og bliver straffet med 4 ekstra år på kontant hjælp, hvis ikke reglerne on 60.5 år bliver ændret.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension og 2020 plan ang. udlændinge glick Politik og Samfund 10 19-09-2011 13:26
2020-planen: De økonomiske planer har hidtil vist sig ubrugelige gunvor Politik og Samfund 1 16-05-2011 17:11
Reform af førtidspension væk fra 2020 plan Webmaster K10 Nyheder 0 30-04-2011 03:52
fremtidsangst 2020 planen og barn??? nensypigen Fremtiden for fleksjob og førtidspension 10 21-04-2011 10:49
Borgerløn i stedet for førtidspension lena Politik og Samfund 2 23-07-2008 19:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension