K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-02-2009, 18:32   #1
bla-bla
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Fyn
Indlæg: 231
Styrke: 16
bla-bla er ny på vejen
Menneskerettighedskonventionens forbud mod tvangsarbejde

Menneskerettighedskonventionens artikel 4 indeholder et forbud mod tvangsarbejde.

Se lige de her spørgsmål til beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen, det kan nu godt betale sig at lave lidt lobby arbejdet.

Men mine tanker og en stor tak til dem der har været med over

Menneskerettighedskonventionens artikel 4 indeholder et forbud mod tvangsarbejde. ILO-konvention 29, artikel 2, stk 1 beskriver dette som "ethvert arbejde eller bistandsydelse, der kræves af en person under trussel om en hvilken som helst straf, og til hvilken den pågældende person ikke har tilbudt sig frivilligt".

Og Spm. om ministeren slet ikke er betænkelig ved, om de indbyggede tvangselementer i det påtænkte forslag om styrket beskæftigelsesrettet indsats over for sygemeldte kan modvirke de positive effekter, som kontakter til arbejdspladsen og en gradvis genoptagelse af arbejdet under en sygemelding ellers kan have, til beskæftigelsesministeren

http://www.folketinget.dk/doc.aspx?/.../133/index.htm


Se ligeledes de øvrige spørgsmål.

Jeg ventet spændt på, hvad han så vil svare og ligeledes kan finder på.

Forsættelses følger....

Go`dag
bla-bla
bla-bla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2009, 23:36   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jamen det er da ganske geniale spørgsmål dem vil jeg se frem til en besvarelse af
  Besvar med citat
Gammel 24-02-2009, 05:24   #3
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Mon det er derfor Hjort er begyndt at tale om "grov tone", som vi skal væk fra

Kan se det er Eigil Andersen der er spørgeren... da jeg skrev til Öslem omkring Næstved Kommunes planer om organiseret tvangsaktivering af syge, skrev hun tilbage at hun ville give min email videre til ham, da han var mest inde i "detaljerne vedrørene aktørernes aktivering".

Så noget tyder altså på, at ham Eigil Andersen har et projekt kørende på det her felt.

I øvrigt har Öslem skrevet, at hun vil se på de ting jeg skrev om Hjort's udmelding omkring Fleksjobbere der har gået og ventet på job i 2006. Det holdte jo ingensteder med de tal for kun 2006, og derfor skrev jeg det til hende. Om hun så også GØR noget for at få en oprigtig analyse kan vi kun gisne om.
  Besvar med citat
Gammel 24-02-2009, 09:55   #4
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Jeg ringede jo til Eigil og fortalte ham at syge skal bliver tvangsaktiverede, og sendte ham herind, hvor han ved selvsyn kunne læse om det.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2009, 12:28   #5
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser
Jeg ringede jo til Eigil og fortalte ham at syge skal bliver tvangsaktiverede, og sendte ham herind, hvor han ved selvsyn kunne læse om det.
Det er kun godt, at oppositionen kommer her ind og følger med... der må da være mega meget "skyts" at tage af, når man skal kuldsejle en abekat som Hjort!
  Besvar med citat
Gammel 13-03-2009, 01:48   #6
bla-bla
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Fyn
Indlæg: 231
Styrke: 16
bla-bla er ny på vejen
Svar til Eigil Andersen fra Claus Hjort Frederiksen

Til jeres orientering

Folketingets informationssystem vedr.: svar på tvangsaktivering af sygemeldte

Spørgsmål nr. 133:

”Ministeren bedes vurdere, hvorvidt det lovforslag om styrket beskæftigelsesrettet indsats over for sygemeldte, der har været i høring, forholder sig til Den Europæiske Menneskerettighedskonventions artikel 4 om forbud mod tvangsarbejde og til ILO-konvention nr. 29, artikel 2? Her tænkes især på en vurdering af obligatoriske samtaler, hvor ikke-medvirken er sanktioneret, og hvor raskmelding eller aktivering kan blive en følge. Menneskerettighedskonventionens artikel 4 indeholder et forbud mod tvangsarbejde. ILO-konvention 29, artikel 2, stk. 1 beskriver dette som "ethvert arbejde eller bistandsydelse, der kræves af en person under trussel om en hvilken som helst straf, og til hvilken den pågældende person ikke har tilbudt sig frivilligt".”

Endeligt svar: http://www.folketinget.dk/doc.aspx?/...0310/index.htm

Spørgsmål nr. 134:

”Mener ministeren, at en læge med de foreslåede mulighedserklæringer mere kvalificeret og med større sikkerhed kan vurdere et konkret arbejde og den sygemeldtes muligheder for at varetage dette arbejde? Det fremgår nemlig af bemærkningerne til lovforslaget, der blev sendt til høring, at gældende erklæring om "funktionsbegrænsninger" ikke fungerer efter hensigten, bl.a. fordi lægen ikke kvalificeret kan vurdere det konkrete arbejde. Videre hedder det, at "Mulighedserklæringen anvendes, hvis der i dialogen mellem arbejdsgiveren og lønmodtageren er usikkerhed om hvilke arbejdsfunktioner lønmodtageren kan varetage." Hvordan er sikkerheden for, at lægen bedre end ved funktionserklæringerne kan afklare denne usikkerhed, som muligvis er udtryk for uenighed, uden kvalificeret kendskab til det konkrete arbejde?”

Endeligt svar: http://www.folketinget.dk/doc.aspx?/...0310/index.htm

Spørgsmål nr. 135:

”Er ministeren slet ikke betænkelig ved, om de indbyggede tvangselementer i det påtænkte forslag om styrket beskæftigelsesrettet indsats over for sygemeldte kan modvirke de positive effekter, som kontakter til arbejdspladsen og en gradvis genoptagelse af arbejdet under en sygemelding ellers kan have?”

Endeligt svar: http://www.folketinget.dk/doc.aspx?/...0310/index.htm

Spørgsmål nr. 136:

”Hvordan forholder ministeren sig til sin tidligere vurdering af, at jobcentrene uden problemer kan påtage sig de yderligere opgaver, der følger af en styrket beskæftigelsesrettet indsats over for sygemeldte, når jobcentrene ifølge en række meldinger allerede i dag vanskeligt overkommer de nuværende opgaver med sygeopfølgning mv.? Bygger ministerens vurdering på nogen form for status over jobcentrenes nuværende funktion og i givet fald hvilken?”

Endeligt svar: http://www.folketinget.dk/doc.aspx?/...0310/index.htm

Spørgsmål nr. 137:

”Hvordan mener ministeren, det vil påvirke jobcentrenes muligheder for at løse de nye opgaver i forhold til syge, at de samme jobcentre står over for stærkt stigende arbejdspres, fordi antallet af arbejdsløse ventes fordoblet fra cirka 50.000 til cirka 100.000 i løbet af et år – samtidig med, at 77 % af medarbejdernes tid i jobcentrene, ifølge en undersøgelse fra Deloitte, i forvejen går med pålagt kontrol, dokumentation og bureaukrati, så der kun er 23% af tiden tilbage til at skaffe job til ledige, bl.a. ved at snakke med arbejdsgivere?”

Endeligt svar: http://www.folketinget.dk/doc.aspx?/...0310/index.htm

Spørgsmål nr. 138:

”Hvordan vil ministeren sikre, at andre aktører har de fornødne faglige, blandt andet forvaltningsmæssige, kompetencer til at udføre opgaver efter de påtænkte lovændringer om styrket beskæftigelsesrettet indsats over for sygemeldte?”

Endeligt svar: http://www.folketinget.dk/doc.aspx?/...0310/index.htm
bla-bla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2009, 14:14   #7
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
altså mit hoved kan ikke rumme al den information pt men for mig ser det umiddelbart ud som om han(CHF) giver den sædvanlige sludder for en sladder, altså intet konkret man kan klandre ham for eller hur?

Han siger jo, så vidt jeg kan forstå, INTET om lægekonsulenternes funktion i dette her -eller hur?

Forklar mig venligst på forståeligt danske HVAD den mand(!) reelt siger -tak
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2009, 15:57   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Kort fortalt....

Manden mener at alt er fjong og helt ok...

Som Fogh ville have sagt det....

Der er ikke noget at komme efter
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2009, 17:43   #9
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Næh, men gulvtæppet har en topografi som Himalaya


mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2009, 21:01   #10
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
py ha, så er jeg mere rolig, troede et splitsekund at jeg var mere en fatsvag

Altså, som sædvanlig: ansvarsforflygtigelse

Hm mon ikke der er et kvikt hoved eller to der går videre med det?
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
God bog: Syge på tvangsarbejde af Ellen Ryg Olsen gunvor Den nyttige viden vi alle har 7 28-09-2011 12:52
Borgerlige: Brems mængden af Forbud! buster Politik og Samfund 3 19-07-2011 19:52
Syge på tvangsarbejde Peacock Politik og Samfund 38 23-02-2009 19:05
Ny bog "Syge på tvangsarbejde" Pyt Nyttigt at vide for Førtidspensionister 3 11-03-2008 16:06
Syge på tvangsarbejde Metro Den nyttige viden vi alle har 2 27-10-2006 22:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension