K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-07-2009, 17:26   #281
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
buster

Det er lægen der hart sendt det brev til kommunen....Men breve ...som jeg bad om at få en kopi af.... blir sendt med i den klage....vi er ved at lave....3F er inde på sidelinien....
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2009, 11:45   #282
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
nåå jøsses, det lyder da som om du/i har lagt en slagplan -herligt

held og lykke m projektet og håber du snart hører positivt nyt
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2009, 09:47   #283
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
buster

jaaaaa.og det er skøøønt......

Og er spændt på hvordan det går...men svar har jeg ikke fået endnu.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2009, 21:21   #284
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
faldt over denne

http://www.helga.in/

bemærk punktet http://www.helga.in/resumevejledning.html

Hvis det er lovligt, så er det jo pludselig lægekonsulenten der afgører, om man får en ansøgt ydelse

Citat:
1.del indeholder først en beskrivelse af hvad sagsbehandleren har spurgt om. Dernæst kommer sammendrag fra de forhåndenværende lægelige og kommunale akter. Det er informationer fra dine behandlende læger og dine sagsbehandlere og ting du selv har meddelt, og en sjælden gang uddrag fra lægelige fagbøger. Dvs hele 1.del er en opsamling af de foreliggende dokumenter.
specielt, når samme erklæring faktisk slutter med, hvorvidt sociallægen mener man er berettiget til det ansøgte
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2009, 21:29   #285
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, lovgivning og kompetencer er blevet mere og mere rodede.

Private aktører ansætter jo også lægekonsulenter.

Sagsbehandlere kan jo være alt fra brugtbilsforhandlere til læger og jurister, så jo... ALT KAN VÆRE MULIGT!!!

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2009, 19:19   #286
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Undskyld jeg lige bryder ind men synes at i alle skal se et brev som vores lokale formand for arbskadeforeningen har udsendt til os medlemmer -eller rettere vil jeg lige give et lille afsnit derfra:

"Vores spørgsmål ang. Lægekonsulenterne som er ansat i kommunerne som lægekonsulenter, gik på at disse lægekonsulenter ikke er omfattet af Deres lægeløfte når de er ansat i kommunen, det har vi ikke fået svar på og derfor sender vi spørgsmålet videre til de Lægelige organisationer.
Hele svaret fra ministeren er vedhæftet og det kan også anbefales at gå ind på http://www.ft.dk/doc.aspx?/search.asp?q= og søge på L.165 her kan der læses mere om diverse svar fra ministeren.

Svaret fra ministeren kan evt. også medbringes når en syg borger skal til samtale på Jobcentret, som en huskeseddel på rettigheder og pligter for borgeren og samfundet."

Mvh. Kurt A. Nissen formand for AVS og FU medlem i Landsforeningen For Arbejdsskadede LFA.

Hm, ja, det bliver da interessant at se om de lægelige organisationer vil svare!! -når nu Fr Inger Støjberg(-sender) ikke ser sig i stand til det!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2009, 22:55   #287
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
Når det handler om at "føre en sag" mod en myndighed(og her har jeg læst mig til at det er svært), og det lykkes ikke at få lavet de her regler om læger+erklæringer+konsulenter,osv- er der så ingen mulighed for at sagerne køres helt op til EU som gruppesøgsmål? Eller hvordan skal tingene forstås mht det?

Man har jo tidligere kørt sager i EU i forbindelse med udlændingeområdet hvor DK var nødt til at lave sine egne praksisregler om- så tænker jeg bare -er det næsten ikke det samme?
Opfattes det ikke på næsten det samme menneskelige måde alt det der med pleje,behandling osv i alle de europæiske lande, ligesom det der med at hvis en borger kommer og siger : hej jeg er blevet forskelsbehandlet med det og det hos min læge og dermed nægtet den rette behandling- hvorfor kan jeg ikke tillade mig at sige at jeg er blevet "forskelsbehandlet" i forhold til lægelovene i DK når man tager de almindelige menneskelig behov og sygdomme og at man "benægter" mig at jeg er syg og deriblandt benægter mig også den rette behandling?
Iøvrigt -er der nogen der ved om lægeløftet er den samme i hele EU?
Eller står jeg her og tænker med ne hel masse volapyk (det må I i det tilfælde nok undskylde så-for det skyldes nok min manglende diagnose) )
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kom ind i kampen! vito Fremtiden for fleksjob og førtidspension 4 13-03-2012 15:35
Så er kampen slut Fodfolket Dit og Dat 75 12-09-2011 12:14
Kampen er forbi nu Fæhunden Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 29 03-09-2010 10:29
Kampen om førtidspension. Fæhunden Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 06-08-2010 11:31
Tak for kampen!!!!!!!!!!!!!!!!! Lotte A. Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 21-05-2008 21:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension