K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-05-2013, 01:20   #11
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Tja der findes en del apati derude....og samtidig så sidder hver gruppe for sig selv og prøve at kæmpe deres egen sag...

Tit går de gerne efter andre ligesindede grupper....når krybben er tom...bides hestene...

Lærere går gerne på barrikaderne...når det gælder dem selv....

Nogle fleksjobs grupper forsøger....men kun når det drejer sig om deres eget...

Selv disse fleksjobs grupper....ja de kan ikke engang finde ud af at slå sig sammen til en stor gruppe....nææ der skal helst være en lille gruppe for hver by....og på den måde er der ingen får udrettet noget...

Sådan er det hele vejen....og der kommer næppe noget ud af nogle af disse små tiltag...

Først når vi finder ud af at nu slår vi os alle sammen....og bliver en gruppe...med flere ting i sækken.....ja så vil det batte og vi kunne få udrettet noget...

Men så længe hver især sidder og tænker at "jeg behøver da ikke" for det gør "de andre" nok....ja så sker der ingenting...

Man kan kun håbe på at når der bliver råbt højt nok op og tit nok....at folk efterhånden finder ud af at vi alle skal med...og vi helmer ikke før der bliver ændret på dette samfund...

Sker det...tja det er ikke sikkert....men man kan da have lov til at håbe på det...

De fleste ville kunne gøre noget....også selv om man er syg og sidder der hjemme...og gør alle det de kan og gør det samlet....ja så vil der kunne udrettes en hel del...og så ville de ikke sidde så sikkert rundt omkring som de gør nu...og "leger" med folk ve og vel...som de finder for godt...
Jamen, jamen... det lyder jo nærmest som... REVOLUTION!
Nej puha nej, DÉT kan vi ikke gå med til, for vi som den samlede befolkning aner ikke hvad det ord egentlig betyder og holder os til, at det er noget farligt og slemt. Noget med Hitler og kommunisme eller sådan noget. Det er i hvert fald noget farligt noget. Det siger de selv på højrefløjen... ja faktisk siger de smarte ledere på meget af "venstrefløjen" også det samme.
Så ved man jo ikke som ganske almindelig borger hvad man skal gøre.
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2013, 21:40   #12
Birkes-musen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Birkes-musens avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Lokation: Muse-by
Indlæg: 175
Styrke: 14
Birkes-musen er ny på vejen
Ja det er noget skidt at man ikke kan finde ud af at stå sammen.

Men det er også fordi der findes egoistiske mennesker på tværs af af de økonomiske klasser. Det har noget med personligheds-træk og sådan noget at gøre.

Jeg kender f.eks en førtid-pensionist der brokker sig over at hun finansierer min kontanthjælp over sin skatte-billet. Det føles lidt provokerende at ligge øre til hende ind imellem men jeg kan rent praktisk ikke undgå hende.

Så siger hun at kontanthælpsmodtagere er nasse-røve og hypokondere og at kommunerne ikke vil arbejds-prøve dem fordi de har gennemskuet at kontanthælpsmodtagerne bare er ude på at få førtids-pension fordi de er for dovne til tage et arbejde. Hun er så glad for den nye reform der er kommet. Hun siger at folk på K10 er fulde af løgn og en flok selv-medlidende dovnerikker og jeg ikke skal tro på det jeg læser herinde
Hun glemmer helt at kigge på sig selv men hun mener jo også at hun er fejl-fri.

Hende får vi i hvert fald aldrig nogensinde med ud at demonstrere
Birkes-musen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2013, 10:00   #13
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Rejs jer fordømte her på jorden.

Vi er blevet så bange for at brokke os, fordi vi er blevet tudet ørerne fulde med at vi altid gør det.

Det hedder hjernevask. Og det har De da klaret helt fint. Men jeg håber og tror at vi snart har fået nok. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2013, 10:33   #14
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Grunden til, at den brede befolkning ikke stille spørgsmålstegn ved det skyldes to ting:
1) folk har nok i sig selv og deres liv og hverdag. De har ikke tid (eller lyst) til at sætte sig ordentligt ind i tingene, og går derfor ud fra, at dem de har valgt til at varetage dét problem, løser det ordentligt. Derfor opfatter de det også som legitimt at gentage politikerne propaganda om de dovne kh'ere, som var de papegøjer. Politikerne ved jo, hvad de gør...

2) Langt de fleste lønmodtagere kende slet ikke en kh'er. Mange har måske en forudindtaget opfattelse af, hvem kh'erne er, og det reagerer de så efter. Det vedkommer med andre ord slet ikke dem, og da de ikke selv mener, de er i risikogruppen for at ende som kh'er, så vedkommer hele problematikken slet ikke dem... Men dét kunne jo komme til at ændre sig, hvis der ikke sker ændringer i dp-reformen...

Kh'erne udgør "bunden af samfundet", og når man selv har problemer og oplever krisetider er det for nogen ok at sparke nedad, for så får de det (måske) lidt bedre med dem selv og deres situation...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stop hetzen mod "Under-Danmark" Mileo Politik og Samfund 3 05-04-2013 10:00
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
"jeg ønsker gamle Danmark tilbage" østerbro Alt det andet 4 02-04-2012 14:50
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension