K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-04-2019, 23:45   #1
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Ressourceforløb til flexjob

Hvis man går fra Ressourceforløb til flexjob, hvor meget vil man så være berettiget til i ledighedsydelse og hvad hvis man bliver ansat og så fyret, vil ledighedsydelsen ændre sig?
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2019, 12:46   #2
fatternada
Følger med
 
fatternadas avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2018
Lokation: Sjælland
Indlæg: 150
Styrke: 6
fatternada er ny på vejen
Som jeg har forstået så er den højeste ledighedsydelse først noget man får efter man har været ansat i X antal tid i fleksjob, og derefter enten bliver blevet ledig.

Efter endt ressourceforløb fik jeg ledighedsydelse svarende til kontanthjælp, da jeg endnu ikke havde optjent højeste ledighedsydelse.
fatternada er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2019, 13:54   #3
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af fatternada Se meddelelser
Som jeg har forstået så er den højeste ledighedsydelse først noget man får efter man har været ansat i X antal tid i fleksjob, og derefter enten bliver blevet ledig.

Efter endt ressourceforløb fik jeg ledighedsydelse svarende til kontanthjælp, da jeg endnu ikke havde optjent højeste ledighedsydelse.
Nemlig rigtigt!

https://www.borger.dk/arbejde-dagpen...t-til-fleksjob
Citat:
Den højeste sats for ledighedsydelse svarer til 89 pct. af højeste dagpengesats, dvs. 16.791 kr. pr. måned (2019). Du vil få udbetalt den højeste sats for ledighedsydelse, hvis du opfylder en af disse betingelser, når du bliver godkendt til et fleksjob:
•Du ville være berettiget til barselsdagpenge eller sygedagpenge
•Du modtager sygedagpenge
•Du deltager i revalidering efter Min Plan
•Du modtager ledighedsydelse efter ansættelse i ustøttet beskæftigelse.

Hvis du ikke opfylder betingelserne for at få den højeste sats for ledighedsydelse, modtager du i stedet et beløb på niveau med kontanthjælp:
•Hvis du er forsørger, modtager du 15.180 kr. pr. måned (2019).
•Hvis du er ikke-forsørger, modtager du 11.423 kr. pr. måned (2019).

Hvis du har været ansat i et fleksjob i ni måneder inden for de seneste 18 måneder, får du ret til ledighedsydelse på 89 pct. af dagpenges højeste beløb.

Størrelsen af din ledighedsydelse bliver ikke påvirket af din ægtefælles indkomst eller af, om du har formue.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension