K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-03-2013, 16:57   #1
nemesis
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2013
Indlæg: 146
Styrke: 12
nemesis er ny på vejen
Cool Hvad havde de regnet med?

http://avisen.dk/danskerne-har-svaer...en_208638.aspx

Tjah..når man tager fra dem, der har mindst, og forærer til dem, der har mere, end de kan bruge i forvejen, kommer det næppe som en overraskelse.

En skør idé. Man kunne måske overveje at gøre det OMVENDT. Men det ligger jo nok for langt fra den neoliberale grundsten, som S og SF åbenbart mener, at deres partier er bygget på. Stauning må rotere i sin grav.
nemesis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2013, 17:10   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tja dem der har nok at forbruge af, arbejder vel så sveden driver, og har ikke tid til storforbrug, og os der går hjemme og har hele dagen til at shoppe, har ikke noget at shoppe for......

Jeg har sagt det før, og jeg siger det igen - bare sæt pensionen op, så skal jeg nok bidrage til at forbruget højnes!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2013, 18:17   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Hæ hæ ja jeg har ikke svært ved at bruge mine penge... nåre nej min gemals, jeg har jo ingen selv.
Og man er vel nød til at prioritere mad tøj tag over hovedet og hisse andre ting (når nu man har børn) før ferie fladskærms tv, blærbar ny mob osv, og når nu pengene ikke en gang rækker til tøjet så er det jo bare sådan det er.

Men ja tak gik mig lidt så lover jeg at forsøge at finde pengene til en ny trøje (af de dyre til 150) en gang om måneden til en af os i husstanden

Jeg fatter heller ikke at de ikke kan se det tossede i at give dem der intet mangler flere penge til at rejse syd på (hvor de så kan ligge deres penge) i stedet for på de fattige som vil ligge pengene her hjemme i vores lille land (for de fleste af os har end ikke råd til at tænke på at tage over grænsen)
Men før eller siden fatter de det vel??
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2013, 22:59   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvis man giver en rig 1.000 kr. mere om måneden, hvad vil han så gøre med de 1.000 kr.?
Jeg forstiller mig, at han vil placere dem sammen med hans øvrige formue.

Og hvad sker der så hvis man giver en fattig/lavtlønnet 1.000 kr. mere om måneden?
Tjaa, jeg vil tro, at de fleste vil gå til forbrug.

Ergo, hvis man vil have gang i forbruget, så er det de små i samfundet man skal give flere penge.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2013, 23:48   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Lige præcis Vovse - og jeg synes de skal begynde eksperimentet pr omgående!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2013, 07:53   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Lige præcis Vovse - og jeg synes de skal begynde eksperimentet pr omgående!!!
Og det kan kun gå for langsomt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Først havde Jøsses Jeg har fået job. 7 26-01-2013 11:27
SKAT er skummel.. nu tjner jeg mere end da jeg havde arbejde Snurrberget Nyttigt at vide for Førtidspensionister 14 19-11-2012 16:13
Havde møde forleden og det gik jo så godt KatrineB Alt det andet 3 07-09-2011 15:48
Hvem var det, der havde samme SR som Jeg har haft i Gladsaxe ? Wodpoulsen Din historie 0 04-04-2011 09:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension