K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-08-2011, 15:48   #1
lillespir
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2007
Lokation: Horsens
Indlæg: 89
Styrke: 17
lillespir er ny på vejen
Talking Syg?.. Ja. Men vi vil også ha' lov til at ha' det sjovt.

Jeg ved ikke om jeg er den eneste der vælger frivillighedens vej, for at få dækket mit behov for samvær med andre mennesker (i stedet for de manglende kollegaer) Jeg VIL IKKE gå for en ussel løn som skånejobber/ Job med løntilskud.
Derfor har jeg valgt at være noget, for nogle der har behov for hjælp, eller bare en snak, i det omfang jeg kan være behjælpelig.

Men jeg har fundet et link som måske kan bringe smilet ind i netop din hverdag, derfor skrev jeg dette med linket i
Går du med en lille skuespiller i maven så lad talentet folde sig ud og blive til den smukkeste sommerfugl i tale og mimik
Det kan gøres på www.fjernsynet.dk.
Har du lyst til dette, vil jeg ønske dig en god (sam)arbejdslyst
Hilsen Rita
lillespir er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2011, 16:06   #2
gitte kirk
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2010
Lokation: ringkøbing/skjern
Indlæg: 52
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
gitte kirk er ny på vejen
jeg jobber frivilligt som køkkenansvarlig 2 gange om ugen på et værested.......
men det er også fordi jeg ikke får penge fra kommunen andet end 770 kr pr md i særlig ydelse....er tilkendt flexjobber og ja det er for at komme ud og have kontakt til verden .....griner stort....
Tror jeg er godt, at få et dejligt samvær med andre og grinet.....
gitte kirk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2011, 20:12   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg går i fitness center og der får jeg dækket mit sociale behov, samt får lidt ekstra "medicin" til at have det bedre.

Det skal da være tilladt også for syge, at leve livet såvidt det er os muligt.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2011, 21:32   #4
susa71
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2011
Lokation: nordjylland
Indlæg: 147
Styrke: 14
susa71 er ny på vejen
ja da, og jeg har meldt mig som besøgsven, 2 t ugentligt, ved jo aldrig om man selv ku få brug for en - engang..
__________________
Hej Er FP pr 1 Juli 2011
susa71 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2011, 21:36   #5
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af susa71 Se meddelelser
ja da, og jeg har meldt mig som besøgsven, 2 t ugentligt, ved jo aldrig om man selv ku få brug for en - engang..
Super der er jo andre end dig, der i den grad drager nytte af dette. Super tiltag susa71, det viser med menneskelighed og empati.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2011, 21:47   #6
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Jeg er med i bestyrelsen og kasserer i den lokale afdeling af Hjerneskadeforeningen, og så har jeg tilbudt skrivning/oversættelse for Ehlers-Danlos foreningen.
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2011, 22:38   #7
lillespir
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2007
Lokation: Horsens
Indlæg: 89
Styrke: 17
lillespir er ny på vejen
Hvor er det skønt at læse om jeres iver for det frivillige arbejde.
Jeg bliver helt varmt om den frivillige del af hjertet som banker vildt for det publikum som har behov for hjælp.

Jeg startede ubevidst med at hjælpe mine børns veninder/ kammerater hvis der var problemer, det blev så senere til at hjælpe dem som var kommet i klamme i "systemet"
Derefter blev jeg besøgsven hos en elskelig ældre dame, men da hun ikke kunne mere gik jeg helt i baglås, hvilket ikke var særlig smart.
Det blev så til en bestyrelsespost og formandspost i en forening for svaglige ældre efter få år stoppede det, og kom i en forening til Fleks og Skånejobbere igen i bestyrelsen
med masser af arbejde.
Da den blev lukket ned, var vi nogle stykker enige om at vi ikke kunne undvære den forening, men bestyrelsesarbejdet var ik' lige os, derfor blev det en Netværkscafé for Fleks og Skånejobbere som har en styregruppe og vi der sidder i styregruppen er enige at vi vil lave mindst muligt og det bagger alle brugerne op om, så de er medbestemmende i alle tiltag.
Frivilligt arbejde har givet mig masser af skægge timer, hyggelig komsammen, dejlige og spændende oplevelser, skøre virksomhedsbesøg ,undervisning på flere planer.
Der ud over noget jeg for alt i verdenen ikke ville undværet, de vidunderlige mennesker jeg har mødt og nogle har jeg sagt farvel til igen hurtig efter,mens andre er blevet hængende i årevis, samt de mennesker jeg har kunne hjælpe igennem systemet med et positivt resultat
Det var lige min version af mit frivilligehedsliv og hvordan det hele startede og hvor jeg er endt i dag.
Hilsen Rita
lillespir er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2011, 11:03   #8
lillespir
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2007
Lokation: Horsens
Indlæg: 89
Styrke: 17
lillespir er ny på vejen
Jeg så lige en ny på Fjernsyn.dk som afløser

B. HUSMODEL SØGES I BILLUND

Til afprøvingen af tøjmærkerne ZiZZI, ZJ og Zay søges husmodel i alderen 25 år-45 år i Billund. Der er et absoulut krav at du kan passe str 46 og er 170-174 cm høj.

Der er indledningvis tale om en afløserstilling i 3-4 timer, 1-2 dage om ugen og som back-up i travle periode.

Læs mere her:

http://www.jobindex.dk/cgi/open.cgi?...net&id=3992835
Hilsen Rita
lillespir er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2011, 12:07   #9
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg vil da gerne uddele frivilligt arbejde ud,hvis nogle skulle have lyst og evner

støvsugning 1-2 gange om ugen

afvaskning af træværk

oprydning i klædren

vindus polering gerne hver 5 uge året rundt

Det er det der er værst for mig og hen af vejen af vejen kunne jeg let komme på mere
til gengæld kan jeg give mit billiante selskab under arbejdet

Nej kun for sjov,rent ønske tænkning-jeg har lige støvsuget selv og det kan ryggen bare ikke lide -kunne man bare det hele og lidt til..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2011, 12:29   #10
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg dlellitanter hvert forår, godt nok er vi ikke så mange på min alder, men det bliver da bedre og bedre efterhånden som de gamle ikke rigtig kan mere, og selv om folk er oppe i årene kan man jo godt have det skie skægt.

I sidste stykke blev jeg kærester og forlovet med den med spiller jeg har det aller sjovest med, en ældre hære, som nærmer sig pensionsalderen med hastige skridt, men både på og uden for senen har vi det bare så skægt, vi flirter en hel del.

Og så er jeg i beredskabet, godt nok har jeg ikke været særlig aktiv det sidste års tid, af forskellige årsager, bla er jeg stjerne sur på vores øverste chef, og så er der en kollega jeg simpelthen bare ikke kan ha, hvilket jeg ikke er alene om, men jeg er den eneste som tør give tydeligt udtryk for det, så når biiib er der er jeg der ikke, slut færdig. Nok er jeg ikke super aktiv til de opgaver vi er der for, men skal der bruges figuranter er jeg på, det altså også bare mega morsomt.

Og så er jeg geocacher, hvilket faktisk også er temmelig sjovt, det er ikke en super social beskæftigelse, i det vi for det meste bare tager af sted os selv og ungerne, men vi møder faktisk tit andre geocachere, og så bliver der med mellemrum afholdt events, vi har ikke været til nogen endnu, men det skal nok komme.

I weekenden var vi ude på en 5/5´er, dvs det sværeste af det sværeste, cach-ejer kan gøre hvad denne kan nænne over for os andre.
Vi viste den ville blive svær og at den ikke er for børn, så ungerne fik naboknægten ansvaret for og så ringede vi til en ven, pakkede bilen med alskinds mærkeligt udstyr, og der ud af.
Først skulle vi finde et nedgravet syltetøjsglas, der befandt sig midt på en meget meget stejl skråning, hvor der voksede div buske slyngplanter oa krat, flere steder var det fuldstændig umuligt at komme frem, flere gange stod jeg et godt stykke oven over jorden oven på nogle tynde grene fra en busk, indhyldet i tygge slyngplanter, samtidig lå glasset altså ikke på nul-koordinatet (det skal det heller ikke på en 5´er) så vi bevægede os frem og tilbage op og ned, og ledte, det var virkelig virkelig sjovt at bevæge sig rundt i.
I glasset var der er håndtegnet kort, med et kryds på, hurra for googlemaps *gg* ved næste "post" var der en temmelig stor sø, med flere små øer, vi skulle ud på den ene af de ø´er og vi har altså ingen gummibåd eller våddragter, der til var det ved at blive mørkt, heldigvis har manden livredersatifikat (godt nok forældet, men svømme det an han) så han kastede sig ud i det, og svømmede med en hånd for vi skulle have en kuglepind med over.
På øen fandt han hurtigt cachen, hvor i der selvfølgelig var en blyant (spildt med kuglepinden) og ikke mindst befandt der sig et stykke af et håndtegnet kort, og han kunne ikke se noget, der var for mørkt, så vi skal tilbage igen senere, men vi fik da logget skitet og kom hjem, med smil på læberne, faktisk havde jeg ondt i maven af at grine.

Eneste ulæmpe er at jeg ikke kan holde til det, jeg kan godt mærke det mens vi tonser rundt, der er det bare ikke så slemt, men dagen efter *puuu* normalt behøver jeg ikke tage smertestillende, fordi jeg passer på og stopper inden jeg når der til, men det er altså ikke sådan at man bare kan stoppe oppe midt på en mega stejl skrant mens man befinder sig inde midt i et kæmpe vildnæs, ikke hvis jeg ville ned samme dag.
Men efter den tur her, har jeg mod sædvane måtte æde smertestillende, det var altså lige voldsomt nok for mit bækken, mine knæ har også snakket, men det har været i brudstykker, så det har været til at overleve, bækkenet er hele tiden.

Så jeg måtte se misundeligt til da manden og vore bekendte tog på endnu en 5/5´er dagen efter, øv, møg krop.

Nu giver jeg lige kroppen 14 dages "ro" altså bare alm tarreng, ingen holder mig fra trapper ol af mine skånebehov (godt jeg lige havde vasket gulv inden vi tog på den tur, for det er en af de ting jag skal holde mig fra) er det stadig så bækkenet snakker mere end hvad der er normalt, må jeg jo ringe til min gode beredskabskollega som kan et par ting eller ti med hænderne, læs han kan gøre mig fuldstændig smertefri desværre holder det kun et par dage og så begynder det at komme tilbage, men der hjælper.

Jeg kunne selvfølgelig tage ned til ham nu, men han er ved at få gigt i fingrene så jeg vil helst ikke bruge ham mere end nødvendigt, og vi har altså ikke pengene til at betale en anden for det.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lidt sjovt Abraxus Politik og Samfund 2 27-05-2013 18:21
Syg? Ja... Men vil vi også ha' det sjovt... lillespir Dit og Dat 0 09-08-2011 15:47
Nu er det blevet rigtigt sjovt! Lost Alt det andet 12 26-01-2010 17:46
Lidt sjovt til kaffen Suncil Dit og Dat 0 18-04-2009 19:37
Dét bliver sjovt. tuxon Politik og Samfund 12 12-03-2009 17:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension