K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-09-2011, 16:53   #11
Jea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2011
Indlæg: 100
Styrke: 14
Jea er ny på vejen
Suk... jeg er også i det sorte hul Min sag er hos BAN.

Hvor er det egentlig ironisk at man gifter sig for at sikre hinanden. Sikke en sikring
__________________
Jea fra Midtsjælland
Jea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2011, 19:47   #12
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Også jeg

Men ikke pga forsørgerpligt - jeg er enlig mor
Har været "selvforsørgende" siden april i år, men regner med at vinde i BAN. Dog er der så lang sagsbehandlingstid at det nok ikke bliver i år...
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2011, 19:56   #13
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Men ikke pga forsørgerpligt - jeg er enlig mor
Har været "selvforsørgende" siden april i år, men regner med at vinde i BAN. Dog er der så lang sagsbehandlingstid at det nok ikke bliver i år...
Det kan jeg ikke forstå du siger. Fik du ikke også 20 uger at vide?
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2011, 21:04   #14
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Håber Se meddelelser
Det kan jeg ikke forstå du siger. Fik du ikke også 20 uger at vide?
Jo, men vi overså alle den 'finurlige' formulering

I brevet vi modtager fra BAN står der:

"Vi har som målsætning, at den gennemsnitlige sagsbehandlingstid ikke må overstige 20 uger"

MEN - på statsforvaltningens hjemmeside http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=7339
kan man læse

"Den gennemsnitlige sagsbehandlingstid for alle afgørelser i begge nævn under ét må ikke overstige 20 uger.

Desværre må der for tiden påregnes en forlænget sagsbehandlingstid. Aktuelt er den gennemsnitlige sagsbehandlingstid i Det Sociale Nævn ca. 25 uger og i Beskæftigelsesankenævnet ca. 28 uger" (fra marts)

Med andre ord oplyser de os om retningslinjerne i brevet - ikke om realiteterne

Vi kan også allerede konstatere at nogle er gået ind i 22. uge uden at have hørt noget. En henvendte sig så selv, og fik beskeden at "sagsbehandlingstiden er lang, og at man ikke kan sige noget nærmere"

Efter denne information blev lagt på nettet i marts, har Silkeborg Kommune så også turbolukket 200 sygedagpengesager - og dermed skabt ekstra pres på sagsbehandlingstiden. Pt "bare stiger og stiger mængden af sager i BAN" siger Borgerrådgiveren
Vi kan formentlig også forvente yderligere pres pga 'Falck-sagerne' i Herning - men det kommer forhåbentlig ikke til at påvirke os, der allerede 'ligger' derinde

Men summa summarum: sagsbehandlingstiden var i marts 28 uger - før Silkeborg lavede 'turbo'-stuntet. Så hvor lang sagsbehandlingstiden i Region Midt reelt er - ja... tør man jo næsten ikke gætte på
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2011, 21:19   #15
gitte kirk
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2010
Lokation: ringkøbing/skjern
Indlæg: 52
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
gitte kirk er ny på vejen
har været i hullet siden marts 2010...og anker pt et afslag.........bliver ski ved med at kæmpe.......
gitte kirk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2011, 09:54   #16
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Det gjore jeg.
Jeg gik hjemme og blev forsørget af min mand.
En aftale vi havde indtil datteren skulle i skole.
Men var desværre blevet meget mere syg undervejs, af jeg ikke kunne arbejde.
Gik til formidlingen, og fik en fantastisk sagsbehandler der hjalp med at få en diagnose og sendt mig i arbejdsprøvning med det samme.
Vist 5 timers arbejdsevne.
Ansøgte om FTP, men fik flex. Og dermed var der indtægt. jubiii.
Rodede rundt med det, tog et par tåbelige arbejdsprøvninger i 2 år og har nu modtaget ftp.
Hurra.
Krydser for dig.
Husk at smil og aldrig sige nej.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2011, 11:32   #17
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Men summa summarum: sagsbehandlingstiden var i marts 28 uger - før Silkeborg lavede 'turbo'-stuntet. Så hvor lang sagsbehandlingstiden i Region Midt reelt er - ja... tør man jo næsten ikke gætte på
Men det giver bare ikke meget mening, når der i feb bliver meldt ud fra statsforvaltningen midtjylland, at sagsbehandlingstiden for tiden er 28 uger og at der derfor sendes 800 sager til regionhovedstaden for at nedbringe sagsbehandlingstiden.

De 200 sager der turbobehandles (ikke lukkes...der er alligevel en forskel) blev først begyndt behandlet i starten af maj og kan derfor ikke alle være kommet ind i starten af maj. Ved flere der endnu ikke er færdigbehandlet af de 200. Og sagerne fra Herning er da klart med til at trække behandlingstiden op nu, men vel næppe med tilbagevirkende kraft og det samme med de sager der løbende er kommet ind siden maj.

Og selvom der så skulle været kommet 200 ekstra sager ind, så er der stadig sendt 800 sager til behandling andetsteds og derfor må der vel være en "buffer" på 600 sager og sagsbehandlingstiden kan vel derfor næppe være den samme nu, som da der var de 600 sager mere.

Grunden til de 22 uger kan vel også findes i ferieafvikling blandt sagsbehandlere og deraffølgende en lidt længere sagsbehandlingstid i tiden efter?
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2011, 12:11   #18
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Tassi her har de for længst overskredet de 28 uger, tæller jeg de 28 uger (fra den dag jeg modtog brevet der oplyser om ventetiden) + ferie er det 4-5 uger siden jeg skulle have hørt fra BAN.

De oplysninger der (den side med de hhv 25 og 28 uger) får man også når man roder rundt i region Nord, så det er åbenbart helt generelt for hele landet at sagsbehandlingstiderne for tiden (host host) er noget længere end det de oplyser som standart.

Dog skal det siges at jeg hele tiden har sagt at de ikke vil kunne overholde deres egen frist i min sag, fordi den er temmelig indviklet lang og ikke sådan bare lige at hitte hoved og hale i, + jeg har 4 ting af sted i en mundfuld, der alle er flettet ind i hinanden i et virvar af forvirring.
Det skriver de jo også at nogle sager vil tage længere tid fordi de ikke er bare lige.

MEN det ændrer ikke på at jeg sys det er for dårligt at de skriver et i et brev noget andet på deres hjemmeside, og borgerne oplever noget helt 3. som er langt værre end de 2 første, husker jeg ikke helt galt, står der faktisk i det brev man modtager at hvis de overskrider tiden væsentligt vil man få besked om det, ja ja det der væsentlig kan diskuteres, men alene det at de VED tiden er forlænget med 5-8 uger, bør få dem til at reagere så snart de åbner en sagsmappe hvor de kan se at det her er en af de lidt mere tidskrævende, for som borger er det til at gå og blive sindssyg af at vente, og mange af os går jo og venter på at finde ud af om økonomien fortsat skal være til tvangsauktion, eller om man skal have lov til at have et bare nogen lunde anstændigt liv også i fremtiden.

Det er i hvert fald det jeg venter på... skal vi bare lade ****et sejle og hurtig-låne os fra sans og samling, blive skilt, eller er der en reel chance for vi kan rette skuden op, og det vil vi altså snart gerne vide, for holde røvsi i vandskorpen (billedligt talt næsen oven vande) tvivler jeg på at vi kan ret meget længere, men det nytter jo heller ikke noget at plage dem med et brev om hvor længe de regner med at der går endnu, det kommer afgørelsen ikke hurtigere af, nærmere langsommere for det tager også tid at svare de mange mange mennesker som alle vil vide netop dette, så jeg har valgt at forsøge ikke at tænke alt for meget på det, i det omfang jeg nu kan, om end mine negle tydeligt fortæller at jeg ikke kan vente meget længere, aldrig har de været SÅ korte som nu (og de gør naller baller konstant, alligevel bidder jeg) Og så forsøge at fokusere på de trods alt få gode ting der dukker op i mit liv.

Fx venter jeg lige nu på at de næste 14 dage skal gå STÆRKT! for så står den på gratis mad og druk få 100 meter fra hvor jeg bor, og for en gang skyld er det lykkes os at komme af med alle 3 unger også dagen efter, så nu ser jeg bare frem til at skulle trille hjem, det trænger jeg nemlig til, en ordentlig kæp i øret.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2011, 13:34   #19
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Håber Se meddelelser
Men det giver bare ikke meget mening, når der i feb bliver meldt ud fra statsforvaltningen midtjylland, at sagsbehandlingstiden for tiden er 28 uger og at der derfor sendes 800 sager til regionhovedstaden for at nedbringe sagsbehandlingstiden.

De 200 sager der turbobehandles (ikke lukkes...der er alligevel en forskel) blev først begyndt behandlet i starten af maj og kan derfor ikke alle være kommet ind i starten af maj. Ved flere der endnu ikke er færdigbehandlet af de 200. Og sagerne fra Herning er da klart med til at trække behandlingstiden op nu, men vel næppe med tilbagevirkende kraft og det samme med de sager der løbende er kommet ind siden maj.

Og selvom der så skulle været kommet 200 ekstra sager ind, så er der stadig sendt 800 sager til behandling andetsteds og derfor må der vel være en "buffer" på 600 sager og sagsbehandlingstiden kan vel derfor næppe være den samme nu, som da der var de 600 sager mere.

Grunden til de 22 uger kan vel også findes i ferieafvikling blandt sagsbehandlere og deraffølgende en lidt længere sagsbehandlingstid i tiden efter?
De 800 sager blev sendt til Region Hovedstaden i februar (sagsbehandlingstiden var på dette tidspunkt gnsnitligt på 10 mdr i BAN i Region Midt, og man ville bringe den ned på 20 uger), og Silkeborg startede turbolukningerne officielt i 2. kvartal. Dog havde man allerede i 1. kvartal indhentet ekstern revisionshjælp til netop dette formål, og man begyndte at se resultaterne i slut marts. Jeg skriver 'turbolukning' fordi kommunen selv brugte ordet "afslutte" - ikke afklare, men "afslutte 200 sager", hvor vi efterfølgende kan konstatere at størstedelen af de 'afsluttede' sager ikke er blevet afklaret, men simpelthen afsluttet - altså videre til kontanthjælp/selvforsørgelse uden yderligere tiltag

Så oplysningen om de 28 uger er efter de 800 sager var videreekspederet til Hovedstaden, og før de 200 sager begyndte at tikke ind (som sandsynligvis er omkring maj gr klagefrister mm)
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *

Sidst redigeret af Tassi; 22-09-2011 kl. 13:44.
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2011, 13:50   #20
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Tassi her har de for længst overskredet de 28 uger, tæller jeg de 28 uger (fra den dag jeg modtog brevet der oplyser om ventetiden) + ferie er det 4-5 uger siden jeg skulle have hørt fra BAN.

De oplysninger der (den side med de hhv 25 og 28 uger) får man også når man roder rundt i region Nord, så det er åbenbart helt generelt for hele landet at sagsbehandlingstiderne for tiden (host host) er noget længere end det de oplyser som standart.

Dog skal det siges at jeg hele tiden har sagt at de ikke vil kunne overholde deres egen frist i min sag, fordi den er temmelig indviklet lang og ikke sådan bare lige at hitte hoved og hale i, + jeg har 4 ting af sted i en mundfuld, der alle er flettet ind i hinanden i et virvar af forvirring.
Det skriver de jo også at nogle sager vil tage længere tid fordi de ikke er bare lige.

MEN det ændrer ikke på at jeg sys det er for dårligt at de skriver et i et brev noget andet på deres hjemmeside, og borgerne oplever noget helt 3. som er langt værre end de 2 første, husker jeg ikke helt galt, står der faktisk i det brev man modtager at hvis de overskrider tiden væsentligt vil man få besked om det, ja ja det der væsentlig kan diskuteres, men alene det at de VED tiden er forlænget med 5-8 uger, bør få dem til at reagere så snart de åbner en sagsmappe hvor de kan se at det her er en af de lidt mere tidskrævende, for som borger er det til at gå og blive sindssyg af at vente, og mange af os går jo og venter på at finde ud af om økonomien fortsat skal være til tvangsauktion, eller om man skal have lov til at have et bare nogen lunde anstændigt liv også i fremtiden.

Det er i hvert fald det jeg venter på... skal vi bare lade ****et sejle og hurtig-låne os fra sans og samling, blive skilt, eller er der en reel chance for vi kan rette skuden op, og det vil vi altså snart gerne vide, for holde røvsi i vandskorpen (billedligt talt næsen oven vande) tvivler jeg på at vi kan ret meget længere, men det nytter jo heller ikke noget at plage dem med et brev om hvor længe de regner med at der går endnu, det kommer afgørelsen ikke hurtigere af, nærmere langsommere for det tager også tid at svare de mange mange mennesker som alle vil vide netop dette, så jeg har valgt at forsøge ikke at tænke alt for meget på det, i det omfang jeg nu kan, om end mine negle tydeligt fortæller at jeg ikke kan vente meget længere, aldrig har de været SÅ korte som nu (og de gør naller baller konstant, alligevel bidder jeg) Og så forsøge at fokusere på de trods alt få gode ting der dukker op i mit liv.

Fx venter jeg lige nu på at de næste 14 dage skal gå STÆRKT! for så står den på gratis mad og druk få 100 meter fra hvor jeg bor, og for en gang skyld er det lykkes os at komme af med alle 3 unger også dagen efter, så nu ser jeg bare frem til at skulle trille hjem, det trænger jeg nemlig til, en ordentlig kæp i øret.

Er helt enig - det er simpelthen for dårligt at man ikke sørger for at oplyse bedre om de faktiske forhold. I det mindste få skrevet en opdatering på hjemmesiden. Men man kan jo godt være nervøs for at det hele sejler, siden at en fik at vide, da hun ringede, at "man ikke kunne oplyse noget om sagsbehandlingstiden - kun at den var lang"
Det er ikke særligt venligt over for folk, som står i en meget stressende situation

Dejligt at I har fået børnene afsat så I kan komme ud at more jer lidt. Det er god medicin
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kontanthjælp - det sorte hul! klanst Alt det andet 182 18-10-2013 12:38
det sorte register jobmasta Politik og Samfund 9 16-11-2012 21:19
De(t) sorte får Andepigen Politik og Samfund 3 29-04-2012 07:46
endt i det sorte hul! buster Politik og Samfund 4 23-11-2009 10:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension