K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-09-2011, 20:51   #1
mitte87
Kigger ind i ny og næ
 
mitte87s avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-09 2011
Lokation: Sønderborg
Alder: 36
Indlæg: 10
Styrke: 13
mitte87 er ny på vejen
SDP-udløber om lidt hjælp!

Hej Alle

jeg har kigget lidt med her på sitet fra sidelinien, men mangler nu jeres hjælp.

jeg er en kvinde på 24 år der har taget en kontoruddannelse som delvist sygemeldt. Herefter har jeg været fuldtids sygemeldt fra 01.07.11. mine SDP udløber i oktober og her kommer så mine spørgsmål:

når mine SDP udløber kan jeg så søge pension selvom mine behandlingsmuligheder ikke er udtømte?

eller kan jeg søge flexjob eller andet?

jeg har kronisk spændingshovedpine og migræne og er igang med udredning - hidtil uden effekt. kan arbejde 2 timer om dagen i ca 3 dage og så ligger jeg syg i 1-3 dage herefter.

håber I kan hjælpe venner
mitte87 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2011, 21:00   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Jeg vil tro at de vil skele til din uddannelse der lige er afsluttet, og vurdere om du har været i stand til at tage den på 6 timer om ugen...

Og hvis de vurderer at du har lagt mere tid i den, så vil de måske mene at der ikke er sammenhæng.

Så længe du ikke er færdigbehandlet kan du ikke få fleks eller pension, det kræver at der ikke er flere behandlingsmuligheder.

Hvis du ikke har fået forlænget dine sygedagpenge før, er der to muligheder for forlængelse.

Enten hvis du kan få en lægeerklæring på at du er fuldt arbejdsdygtig i forhold til det ordinære arbejdsmarked inden 26 uger..

Eller en erklæring på at din arbejdsevne er varigt nedsat med mindst halvdelen, og udredning indenfor 26 uger forventes at lede til fleks eller pension.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2011, 21:29   #3
mitte87
Kigger ind i ny og næ
 
mitte87s avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-09 2011
Lokation: Sønderborg
Alder: 36
Indlæg: 10
Styrke: 13
mitte87 er ny på vejen
tak for dit svar pip

jeg tog uddannelssen ( dvs. det blev til 1. halvdel af kontorassistenudd.) på merrit til sidst netop fordi jeg ikke kunne være der nok.

hmm tro jeg bliver nødt til at satse på den sidste mulighed ellers er det måske KH og da jeg er gift kan jeg vel ikke få noget der??
mitte87 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2011, 21:40   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Om du kan få når du er gift, afhænger af din mands indtægt.

Tror I tilsammen må have hvad der svarer til to gange kontanthjælp.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lidt hjælp tak! Tullepigen90 Dit og Dat 7 25-08-2012 16:29
dagpenge udløber og dernæst evt. bistandshjælp enborger Dit og Dat 6 29-01-2012 11:52
gode råd søges...sygedagpengeperioden udløber masoud Din historie 5 13-05-2010 18:02
Når forlængelsen af sygedagpenge udløber Cillenolle Alt det andet 6 05-03-2010 16:38
timeglasset udløber søs Spørgsmål ang fleksjob 16 02-09-2008 00:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension