K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-09-2010, 18:30   #51
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
søde Karo...

Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Linuzmor.
Min mor døde sidste år, jeg kan ikke komme over det.
Fik brev fra kommunen i går, læst det først i dag. Jeg fik min førtidspension men har ingen glæde ved det. Fire års kamp er nu slut, men jeg føler mig mere død end livende.
Jeg ved det er svært Karo, men du er nødt til at leve videre uden din mor. Husk på alle de gode minder i har haft sammen-og spørg dig selv om din mor ville ha ønsket du skulle lide så meget.

Man kommer aldrig over det, men man kommer igennem, evt. med noget hjælp fra en proffesionel, har du ikke nogle gode venner/familie du kan dele dette her med? Det hjælper at tale med nogen, som gider lytte. Håber snart du kan nyde den ro din afklaring har givet dig.

Knus og tanker fra Linuzmor
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2010, 19:26   #52
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Linuzmor Se meddelelser
Jeps, klagede den 29.07.2010 og så citerer jeg lige deres brev til mig dateret den 26.08.2010:

"du har den 29.juli klaget over afgørelse om fradrag i kontanthjælpen, truffet af Gladsaxe kommune den 16.juli 2010.
Da fristen for kommunens behandling af sagen af klagen er den 26.august 2010, skal det hermed meddeles, at sagen først forventes færdigbehandlet inden for 4 uger fra denne dato."

Intet andet, ingen henvisning til nogen love, men jeg mener bestemt også det er ulovligt dette her.
Det var da utroligt, de skriver jo allerede i den 1. sætning, at du klagede den 29/7 2010..... Det kopi ville jeg have sendt til borgmesteren om, hvordan de dog kan få 4 uger mere....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2010, 14:50   #53
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
[QUOTE=curls;123416]Det var da utroligt, de skriver jo allerede i den 1. sætning, at du klagede den 29/7 2010..... Det kopi ville jeg have sendt til borgmesteren om, hvordan de dog kan få 4 uger mere....[/QUOT

Så har jeg skrevet til Ekstra-bladet om min sag, håber de vil tage den til sig og gøre noget. Det er jo fuldtstændig vildt det her.

Popie> tak for dine søde ord til mig.
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2010, 16:20   #54
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej Linuzmor

Føler med dig... Jeg kom i snak med en medarbejder i dag, som har arbejdet for kommunen i mange år... Vi kom ind på emnet om stop af kontanthjælp. Han fortalte mig (jeg tænkte på K10 sagerne hehe), at man skal simpelthen MØDE OP i jobcentret for at få kontanthjælp igen, hvis den er stoppet.... Nu ved jeg ikke, om du har gjort det... Hvis du har mulighed for det, så prøv det og sig, at nu har du mødt op, som du skulle den dato (selvom du jo ville have gjort det dengang uden at have fået det at vide)....

Kom til at tænke på dig... Det er blot en mulighed måske i din situation..
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2010, 16:54   #55
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Føler med dig... Jeg kom i snak med en medarbejder i dag, som har arbejdet for kommunen i mange år... Vi kom ind på emnet om stop af kontanthjælp. Han fortalte mig (jeg tænkte på K10 sagerne hehe), at man skal simpelthen MØDE OP i jobcentret for at få kontanthjælp igen, hvis den er stoppet.
det er rigtigt det fik jeg også avide da de tog mine ledigshedydelse først når jeg havde snakke/møde med jobcenter kunne de udbetale kontanthjælp også
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2010, 17:47   #56
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Det må være sådan i en retsstat, at det her er den offentlige forvaltningsmydighed, der skal løfte bevisbyrden mth. forvaltningsmyndighedens påstand om, at en borger har modtaget/ikke modtaget et fremsendt dokument.

Forvaltningsmyndigheden kan meget nemt løfte denne bevisbyrde ved fx at aflevere dokumentet pr. bud, der ved udleveringen afkræver en kvittering for modtagelsen - Post Danmark har sådan en ordning, dersom forvaltningsmyndigheden ikke selv vil foretage handlingen - ordningen betegnes ca.: Rekommanderet brevbefordring.

I en retsstat bør der lovgives præcist om forholdet, forsåvidt det åbenbart synes at udgøre et problem for borgeren - det er ikke rimeligt, at det er borgerens opgave at løfte bevisbyrden i sådanne sager.


Når det så er sagt, så kan man ikke fortænke nogen i at antage, at sådan en administrativ hetz imod en borger grundlæggende blot handler om administrativt at nedbringe det offentliges udgift til den pgl. ydelse.

Sagen her minder meget om "begravelsessagen", som vi så rulle over TV for en del uger siden ... her blev der også "Støjet" fra højeste sted om "service-eftersyn" af de foreliggende regler - men lur mig om der sker noget ...
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2010, 19:42   #57
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Hej Linuzmor

Føler med dig... Jeg kom i snak med en medarbejder i dag, som har arbejdet for kommunen i mange år... Vi kom ind på emnet om stop af kontanthjælp. Han fortalte mig (jeg tænkte på K10 sagerne hehe), at man skal simpelthen MØDE OP i jobcentret for at få kontanthjælp igen, hvis den er stoppet.... Nu ved jeg ikke, om du har gjort det... Hvis du har mulighed for det, så prøv det og sig, at nu har du mødt op, som du skulle den dato (selvom du jo ville have gjort det dengang uden at have fået det at vide)....

Kom til at tænke på dig... Det er blot en mulighed måske i din situation..
Jeg HAR mødt op, jeg var der den 31.08.2010 til samtale med min sagsbehandler. Han sagde at han ville gøre alt og havde talt med dem om min situration. De siger til ham at de stadig mangler svar fra PD om der har været nogle uregelmæssigheder! Det handler det slet ikke om, men om at PD ikke har sendt breve vidrere til min nye adresse, på trods af at det er meldt til folkeregisteret før jeg flyttede og til PD. Tak fordi du gider følge med og fordi du tænkte på mig i den forbindelse, Curls.

Sidst redigeret af Linuzmor; 15-09-2010 kl. 19:44. Årsag: manglede noget
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 20:27   #58
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Orker snart ikke mere

Har modtaget brev fra jobcenteret, at de fastholder afgørelsen, da Post Danmark ikke har haft nogle uregelmæssigheder i den periode!! For F........hvor er jeg sur, jeg føler snart det er en personlig hetz mod mig, dette er den 3. klage jeg har i ankenævnet. Men de fik da fingeren ud da jeg truede med pressen osv.
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 21:32   #59
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Linuzmor Se meddelelser
Har modtaget brev fra jobcenteret, at de fastholder afgørelsen, da Post Danmark ikke har haft nogle uregelmæssigheder i den periode!! For F........hvor er jeg sur, jeg føler snart det er en personlig hetz mod mig, dette er den 3. klage jeg har i ankenævnet. Men de fik da fingeren ud da jeg truede med pressen osv.

Aaarrh altså de er da nogle fjolser! Hvordan ville du dog kunne vide, at du skulle møde op i jobcentret, når du ikke har fået brevet... Brevet fik jobcentret jo retur... grrrr.. Du skal da klage over afgørelsen...

Det er helt urimeligt synes jeg...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2010, 01:16   #60
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
kommunen må da kunne regne ud, at du ikke har modtaget brevet, når de selv har fået det retur.. hvordan skulle du så vide at du skulle have været til møde??
og din kontanthjælp burde jo så være startet igen, fra din henvendelse efter det famøse brev.. og ikke som jeg forstår det, være stoppet helt fra dengang og til nu.

burde et brev som kommer retur uåbnet ikke være dokumentation nok på at du altså ikke har modtaget brevet??
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lukning af depweb @PerChr Dit og Dat 6 26-11-2013 01:22
lukning af sygedagpenge spardame Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 13-10-2013 21:54
CEPOS truet af lukning - seks grunde til at bevare deres statsstøtte buster Politik og Samfund 5 06-12-2011 22:09
Ulovlig Lukning af Kontant-hjælp? 5610sicko Skal kommuner ikke overholde loven? 13 29-07-2010 20:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension