K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-03-2009, 20:12   #1
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Sp-opsparing

Hej allesammen

I forbindelse med det nye skatteudlæg og den med at man kan hæve sin sp-opsparing, dukker der lige et par spørgsmål op i mit hoved...

Hvis man nu har overflyttet denne opsparing til sit pengeinstitut kan man så stadig få dem ud?

Hvordan påvirker det ens Førtidspension? Bliver de modregnet?

Hvad er jeres generelle mening om det hele? Er det dumt/klogt at få pengene ud? Hvad gør i selv?

Kram og god aften til alle Mimse
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2009, 21:50   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du kan slet ikke hæve dem, når du er på pension.

Det er kun lønmodtagere, der kan hæve SP.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2009, 22:53   #3
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Nå, jamen så er det jo så nemt... Så går jeg ud fra man heller ikke kan når man er på ledighedsydelse...

Tak for hjælpen Zuza
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2009, 23:01   #4
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Ups... så lige at der var startet en tråd om emnet... sys ellers jeg ledte.. Web må gerne slette denne tråd hvis det er.

Sorry
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2009, 08:30   #5
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
fundet i Politiken:

Pensionsmilliarder frigives til juni


Alle danskere kan hæve deres penge i SP-ordningen fra 1. juni og året ud. Det er typisk mellem 15.000 og 30.000 kroner.



http://politiken.dk/tjek/penge/pensi...icle659986.ece



Som jeg læser det er det alle dansker der kan hæve Sp
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2009, 10:15   #6
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Det er også sådan jeg har forstået det...

Uddrag fra artiklen:

Det betyder, at de familier, der måske er i en situation med midlertidig arbejdsløshed, og hvor det hele strammer lidt til, har mulighed for at trække pengene ud,« siger finansminister Lars Løkke Rasmussen (V) til jp.dk.

Derfor kan jeg ikke helt forstå hvis det kun skulle være lønmodtagerne som kan hæve den... Det ville da også være skævt. De må komme med nogle klare linier inden den 1. juni så vi ved om vi kan hæve dem, og om det påvirker en ftp...
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2009, 10:58   #7
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
FTPer

Spørgsmålet må vel også være om man som FTPer overhovedet har betalt ind til SP ordningen, jeg kan ikke længere huske om jeg mellem 1998 og 2004 indbetalte til en sådan ordning.

Er der nogen der ved om FTPer i den periode også var med i ordningen?

Mvh.

Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2009, 11:22   #8
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Jeg var ikke ftp'er fra 1998-2004. Arbejdede og så havde jeg noget barsel hvor der selvfølgelig ikke blev indbetalt.

Jeg tror ikke man som ftp'er har indbetalt til ordningen i den periode, da det jo var 1% af lønnen man indbetalte, men jeg ved ikke om man dengang indbetalte %'er af sin ftp. Det fremgår vel på Udbetalingsmeddelslser fra dengang. Jeg ved jeg har en sp-opsparing fordi jeg for nogle år siden flyttede det hele fra ATP over i mit pengeinstitut...

Det ville være rart hvis man kunne få dem ud. Købe nogle af de ting man ikke bare har råd til i hverdagen... Måske endda tage på en lille ferie... Ja, drømme er der nok af
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2009, 12:29   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg kan også kun forstå det som at vi også kan hæve vores penge så kommer næste problem , modregnes de i kontanthjælpen for dem som er på det ?

Hrefna kunne du ikke tjekke det inde på atp`s side altså ved at se hvor mange penge du har er der o så har du ikke indbetalt

Jeg har også været på barsel og har valgt at gå hjemme med min datter i tre år i de år (min eksmand havde så mit grundfradrag og personfradrag ) jeg gik hjemme fra midt 96 til midt 98 men havde da engang imellem lidt arbejde op til jul osv frem til jeg begyndte på job igen og kan da se at jeg har lige knap 10.000 så man kan lige så godt tjekke , de vil nok ligge meget bedre i vores lommer i dag end på noget andet tidspunkt, man kunne feks købe ting der kan lave besparelser på el regningen (keeeeeedeligt )



SP-ordningen kan hæves af alle, man skal dog som kontanthjælps- og starthjælpsmodtager være klar over at man bliver modregnet i kontanthjælpen, og for folkepensionister og førtidspensionister, vil man blive modregnet i sin boligydelse/boligsikring.

Det var hvad jeg fik ud af at ringe på "Borgen" her til morgen, hvis der skulle dukke nyt op får jeg besked, og så skriverjeg det her.


Skrevet af Kim over på http://www.bistandsbums.dk/forum/sta...A6lpsmodtagere

Sidst redigeret af Hejdien; 03-03-2009 kl. 12:42.
  Besvar med citat
Gammel 03-03-2009, 13:35   #10
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
hvad så med folk på fleksjob ordningen...de er jo under beskæftigelses loven bliver vi også trukket...hm...fatter ikke en brik...pas på med at hæve dem...sp har jo mistet milliarder i aktiefaldet...og de trækker 35 % i skat.

Har man ikke allerede betalt skat en gang for dem...?
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension og opsparing Q27Herning Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 30 21-07-2012 14:00
opsparing på fp alanabith Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 22-05-2011 17:17
Udbetaling af LD-opsparing. Hammershus Nyttigt at vide for Førtidspensionister 19 05-03-2009 23:58
Opsparing 2jur Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 10-02-2009 18:49
Opsparing... Silke Alt det andet 25 27-05-2008 15:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension