K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-09-2015, 20:37   #1
Stine1979
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2015
Indlæg: 14
Styrke: 9
Stine1979 er ny på vejen
Udbetaling til ny fleks'er!

Hejsa

Jeg er blevet tilkendt fleksjob fra 13/8 og har fortsat ikke se hverken udbetaling eller "lønseddel"

Jeg går arbejdsløs, og har her til aften været inde på Jobnet, hvor jeg pludseligt kan se, at min status i jobnetsystemet nu står som "Du er i jobafklaring (ressourceforløbs-ydelse)"

Ehm, min opsparing er ved at være væk, så før jeg nu begynder at ruske i ydelsescenteret ... hvornår får I andre udbetalt fleksløn?

MVH

Stine
Stine1979 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2015, 21:04   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Som arbejdsløs får du ikke flexløn - det er den kommunale del, der supplerer den løn, du får udbetalt fra din arbejdsgiver.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2015, 21:20   #3
Stine1979
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2015
Indlæg: 14
Styrke: 9
Stine1979 er ny på vejen
Men jeg får da forhåbentligt NOGET udbetalt?

Jeg er primært interesseret i om det ser ud som om der bliver råd til at betale regninger snart. Så hvornår på måneden bliver "ikke-fleksløn" udbetalt? Og giver beskeden på Jobnet mig grund til bekymring?

MVH

Stine
Stine1979 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2015, 21:59   #4
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Når du er visiteret til fleks, så er du berettiget til ledighedsydelse, som gerne skulle komme helt automatisk.

Men ring til ydelseskontoret imorgen, så du ved hvor du står mht. ydelsens størrelse, samt hvornår de udbetales ( de burde komme til d. 1. )

tillykke med fleksbevillingen

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2015, 22:00   #5
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Ja du vil få det der hedder ledighedsydelse.

Der er flere satser af ledighedsydelse.

Den ene er på samme beløb som kontanthjælpen....og kommer man fra kontanthjælp vil det være den du får.

Og vil være på indtil du har været i job mindst 9 måneder ud af 18 måneder.

Hvis du så bliver arbejdsløs efter de ( mindst ) 9 måneder vil du få den høje ledighedsydelse som er ca. 15,500 kr.... kan ikke helt huske det nøjagtige beløb på den.

Du vil få brev om udregningen af ledighedsydelsen sidst på måneden ...og er bagud betalt.

I starten man er fleksjobber og skal have udbetalt kan der godt være lidt knold og tot.....en del reguleringer....

Det vil der nok komme for dig... da du jo overgår til fleks ca. midt i måneden og ledighedsydelsen betales fra andet kontor end kontanthjælpen.....

Så du vil ½ og ½ af begge de dele.

De vil altid komme sidste bankdag i hver måned..... undtaget hvis det falder på en lørdag eller søndag... så vil de komme fredage....
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2015, 22:20   #6
Stine1979
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2015
Indlæg: 14
Styrke: 9
Stine1979 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jøsses Se meddelelser
Ja du vil få det der hedder ledighedsydelse.

Der er flere satser af ledighedsydelse.

Den ene er på samme beløb som kontanthjælpen....og kommer man fra kontanthjælp vil det være den du får.

Og vil være på indtil du har været i job mindst 9 måneder ud af 18 måneder.

Hvis du så bliver arbejdsløs efter de ( mindst ) 9 måneder vil du få den høje ledighedsydelse som er ca. 15,500 kr.... kan ikke helt huske det nøjagtige beløb på den.

Du vil få brev om udregningen af ledighedsydelsen sidst på måneden ...og er bagud betalt.

I starten man er fleksjobber og skal have udbetalt kan der godt være lidt knold og tot.....en del reguleringer....

Det vil der nok komme for dig... da du jo overgår til fleks ca. midt i måneden og ledighedsydelsen betales fra andet kontor end kontanthjælpen.....

Så du vil ½ og ½ af begge de dele.

De vil altid komme sidste bankdag i hver måned..... undtaget hvis det falder på en lørdag eller søndag... så vil de komme fredage....

Nu kommer jeg jo heldigvis direkte fra sygedagpenge, og regner med at jeg ender med at få et sted i 80'erprocenterne af dagpengesatsen. Er det helt ude i hampen?
Stine1979 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2015, 22:40   #7
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
"§ 74 a. Personer, der er visiteret til et fleksjob efter kapitel 13 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, har ret til ledighedsydelse, indtil de ansættes i et fleksjob.

Stk. 2. Ledighedsydelsen udgør 89 pct. af arbejdsløshedsdagpengenes højeste beløb, jf. § 47 i lov om arbejdsløshedsforsikring m.v., hvis personen på tidspunktet for visitationen til fleksjob

1) ville være berettiget til at modtage dagpenge efter lov om sygedagpenge eller lov om ret til orlov og dagpenge ved barsel,

2) modtager sygedagpenge, "

Så det lyder meget rigtigt

(Der er flere punkter, tog bare dem der var relevante lige nu)
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2015, 06:21   #8
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
kan ikkehske om det er er 15500eller15700, men ca der omkring. goggel ledigheds ydelse,så har duden,ca 1000 mindre end sygepenge.

du har fårhåbelig fået noget siden den du blev godkedt
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2015, 07:39   #9
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis den sats du får på ledighedsydelse svarer til dagpengeniveau, så er det den der tæller. Hvis du er nået at ryge ned på den lave ledighedsydelse pga at sygedagpengeperioden udløb mens du var på ressourceforløb, er det den lave sats der tæller.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2015, 08:29   #10
dudde
Hjemmevant på K10
 
duddes avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2011
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 233
Styrke: 14
dudde er ny på vejen
Hvis du blev tilkendt flex d. 13/8, burde du have fået udbetalt ledighedsydelse allerede d. 31/8 (for perioden 13/8-31/8).

Jeg blev selv tilkendt flexjob midt i en måned. Få dage efter fik jeg brev fra kommunen om, at jeg havde ret til ledighedsydelse og en udbetalingsmeddelelse sidst på måneden.

Du skal tage fat i ydelseskontoret, for der må være sket en fejl siden du ikke har fået udbetaling.
__________________
Dudde
Sygemeldt på 6. år uden afklaring - på ægtefælleforsørgelse.

"Intet er umuligt for den som ikke skal gøre det selv"
dudde er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension