K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-11-2011, 18:12   #1
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Dagpenge og kontanthjælp forbedringer

Så er regeringen og enhedslisten vidst blevet enige:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/polit...cle1660941.ece
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 18:30   #2
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Jep og nu har kontanthjælpsmodtagere ret til 5 ugers ferie. Dagens bedste nyhed
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 19:36   #3
HHHH
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2011
Indlæg: 30
Styrke: 13
HHHH er ny på vejen
og de syge kan klarer sig selv, de får absolut intet, og de må iøvrigt ikke holde ferie,
HHHH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 19:45   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Syge der ikke må holde ferie?? Hvis man er syg er man vel ikke just på arbejdsmarked, eller misforstår jeg pointen??

Virker bare underligt hvis man alligevel går hjemme og ikke står til rådighed for arbejdsmarked, at man så skal søge om ferie......

SKØNT for kontanthjælpsmodtagerne at de nu kan holde ferie. Husker selv hvor bøvlet det var at man ikke måtte holde ferie, og ungerne måtte tvangs parkeres i institutionen hele sommeren (holdt så ferie alligevel med dem), og betalte ud af egen lomme.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 20:44   #5
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Syge der ikke må holde ferie?? Hvis man er syg er man vel ikke just på arbejdsmarked, eller misforstår jeg pointen??

Virker bare underligt hvis man alligevel går hjemme og ikke står til rådighed for arbejdsmarked, at man så skal søge om ferie......

SKØNT for kontanthjælpsmodtagerne at de nu kan holde ferie. Husker selv hvor bøvlet det var at man ikke måtte holde ferie, og ungerne måtte tvangs parkeres i institutionen hele sommeren (holdt så ferie alligevel med dem), og betalte ud af egen lomme.

Kan man ikke have behov for ferie når/fordi man er syg... -eller misforstår jeg dit indlæg?


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 20:44   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
kan heller ikke se at sygemeldte har krav på ferie
man er jo uden for arbejdsmarkedet og har derved fri hele dagen

men igen deler man ikke kontanthjælp op i raske og syge


jeg har haft fri i 3 år, har jeg så været på ferie. Nej for det kan jeg ikke klare
har ikke været det i 10 år ud over nogle ture til københavn og en dags tur til tyskland og sverige. i gennem mit bosted.

men de fleste føler sig nok heller ikke syge efter mange år. Men man har en tilstand der gør man har mange begræsninger.
har lige været forkølet, der var jeg syg
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 20:48   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Kan man ikke have behov for ferie når/fordi man er syg... -eller misforstår jeg dit indlæg?


.
Jo, men så holder man vel bare ferie!?

Syge må gerne holde rekreation, så det kan man jo bare kalde det, i stedet for ferie. Udgangspunktet er vel ens - at man kommer væk 14 dage 3 uger?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 21:39   #8
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af HHHH Se meddelelser
og de syge kan klarer sig selv, de får absolut intet, og de må iøvrigt ikke holde ferie,
Jeg har ihvertfald holdt ferie på sygedagpenge. Spurgte bare sagsbehandleren og fik ja.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 22:16   #9
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
HUSK NU AT REGLERNE IKKE GÆLDER ENDNU!

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Syge må gerne holde rekreation, så det kan man jo bare kalde det, i stedet for ferie. Udgangspunktet er vel ens - at man kommer væk 14 dage 3 uger?
Som syg på kontanthjælp må man ikke bare tage på ferie.

Man kan godt frasige sig kontanthjælpen i en uge og tage på ferie, men så bliver det en ekstra dyr uge (både mistet kontanthjælp og udgift til ferien).

Man kan også i visse tilfælde blive "skrevet fri" og dermed kunne tage på ferie samtidig med at man får kontanthjælp.
Det kræver, at man har været aktiveret x måneder, og dermed har opsparet denne ret.

Personligt har jeg for nyligt spurgt til at blive skrevet fri så jeg kan tage på ferie her i vinter og få ladt batterierne op.
Men NIXEN BIXEN, fik at vide, at da jeg ikke er i aktivering, så kan jeg ikke blive skrevet fri og dermed have kontanthjælp under ferie.

Grunden til at jeg ikke er i aktivering er, at min sag ligger hos sagsbehandleren som er ved at indhente de sidste papirer før den lægges til pensionsnævnet...

Det er helt hul i hovedet.

Jeg har andre gange fået lov uden problemer, på tidspunkter hvor jeg vist tror det ikke var meningen at jeg måtte...

Det afhænger vist i ret høj grad af sagsbehandleren og hvor large denne er.

Hvilket gør det endnu vigtigere med helt og aldeles klare regler på området.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 22:45   #10
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
HUSK NU AT REGLERNE IKKE GÆLDER ENDNU!



Som syg på kontanthjælp må man ikke bare tage på ferie.

Man kan godt frasige sig kontanthjælpen i en uge og tage på ferie, men så bliver det en ekstra dyr uge (både mistet kontanthjælp og udgift til ferien).

Man kan også i visse tilfælde blive "skrevet fri" og dermed kunne tage på ferie samtidig med at man får kontanthjælp.
Det kræver, at man har været aktiveret x måneder, og dermed har opsparet denne ret.

Personligt har jeg for nyligt spurgt til at blive skrevet fri så jeg kan tage på ferie her i vinter og få ladt batterierne op.
Men NIXEN BIXEN, fik at vide, at da jeg ikke er i aktivering, så kan jeg ikke blive skrevet fri og dermed have kontanthjælp under ferie.

Grunden til at jeg ikke er i aktivering er, at min sag ligger hos sagsbehandleren som er ved at indhente de sidste papirer før den lægges til pensionsnævnet...

Det er helt hul i hovedet.

Jeg har andre gange fået lov uden problemer, på tidspunkter hvor jeg vist tror det ikke var meningen at jeg måtte...

Det afhænger vist i ret høj grad af sagsbehandleren og hvor large denne er.

Hvilket gør det endnu vigtigere med helt og aldeles klare regler på området.
Det må du så fra 1/1 - 2012 hvor du får ret til 5 ugers ferie.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Syg dagpenge kayjay Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 06-10-2013 08:44
fra syge til dagpenge luffen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 28-11-2012 03:19
fra SDP til alm. dagpenge imzadi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 13-01-2012 11:42
Dagpenge thmn Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 13-04-2011 18:55
Kan man søge førtidspension hvis man ikke er på kontanthjælp eller dagpenge? tbbe Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 29-01-2009 23:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension