K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-11-2011, 20:20   #261
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Ja EE jeg fortsætter og skal sikkert blive i det nye år jeg magter det ikke, jeg har så mange smerter og er utrolig sårbar rent psykisk.

Min egen læge har sagt stop med ydereligere smertestillende og har jeg ondt efter kun en ½ time skal jeg tage hjem fordi han kan ikke hjælpe mig.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 20:55   #262
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Jasch,

Spørgsmålet er om du overhovedet bør arbejdsprøves som du har det - nu ??

Går du ikke til psykiater ? Hvad siger han/hun til den kommende arbejdsprøvning?

Er det på et Reva du skal i afprøvning, hvis du altså ikke kan undgå det ved evt. kontraincidering ?

Dine smerter er de "kun" psykisk relateret ? Er du blevet helbredsmæssigt udredt ?

Ja der er meget man må vide og få belyst i sin sag.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 16:30   #263
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
EE mine smerter er både fysisk og psykisk og jeg er færdig ude fra distrik pskiatrien, hvor hun skriver at hjælp fremover er kontraincideret hvad der angår psykolog og psykiater, de kan ikke hjælpe mig yderligere.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 16:32   #264
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Min egen læge siger det samme, han har dog sagt at jeg skal tage hjem efter en ½ time pga smerter, at det kan han ikke tage ansvaret for.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 20:25   #265
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Min egen læge siger det samme, han har dog sagt at jeg skal tage hjem efter en ½ time pga smerter, at det kan han ikke tage ansvaret for.
Som jeg forstår sagen pt. så siger diverse læger at din lidelse(r) er stationære, og at det pt. ikke er flere behandlingsmuligheder?

Og samtidig siger din læge at han ikke lægefagligt kan stå inde for at du fortsætter mere end ½ time om dagen i arbejdsprøvning?

Hvad siger kommunens lægekonsulent i alt det her?
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 21:40   #266
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Jeg ved ikke hvad lægekonsulenten siger, min sb sagde at fra hun lagde sagen ned gik der meget lang tid.

- og jeg kan slet ikke forstå at lægekonsulenten skal bestemme mit liv fremover.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 21:50   #267
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej jasch,

Der er ikke nogen der skal bestemme dit liv og dit helbred, men som syg er vi nu engang i den situation at vi heldigvis har et system der kan hjælpe os, dette kræver dog at vi medvirker til afklaring udfra det forudsætninger vi har.

Du er pt. i sygedagpenge regi og her bliver man jo (også?) kun sendt i arbejdsprøvning hvis man er i stand hertil. Din sagsbehandler må jo have rådført sig med din(e) læge(r) via statusrapporter helbreds erklæringer mv.?? Jeg røg jo f.eks. ud af sdp. i 2007 da en psykiater sagde at jeg ikke måtte jobprøves pga. helbred (dahm at vi ikke have §27 stk. 1 nr. 4 dengang).

Man er nødt til at medvirke til at tingene foregår på bedst mulig måde, vi skal være bedre til at sige til og fra, men står vi at i utide, så kommer vi ikke videre.

Jeg har heller ikke overblik over din sag, men det virker som om din sagsbehandler arbejder efter en afklaring af din arbejdsevne konstruktivt. Hvad er din egen holdning og hvorledes står det til med den helbredsmæssige afklaring af din sag ? Hvis vi skal hjælpe dig videre i din sdp. sag så skal du fortælle os noget mere Jasch.

Husk på som jeg lige har skrevet til dig , så er det kun en periode af ens liv det er sådan her, jeg glemmer det selv dagligt, men heldigvis får det en ende det ved vi.

Ps. du kan få akt indsigt i lægekonsulentens vurderinger hvis du anmoder specielt herom i en aktindsigt. Jeg ved dog ikke om du har interesse heri ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 22:08   #268
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Jeg ved ikke hvad lægekonsulenten siger, min sb sagde at fra hun lagde sagen ned gik der meget lang tid.

- og jeg kan slet ikke forstå at lægekonsulenten skal bestemme mit liv fremover.
Han skal slet ikke bestemme noget. Men det hjælper en hel del hvis han er enig med din læge.
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 22:55   #269
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Kære EE min sag er jo meget svær ligesom din, men jeg er lægeligt afklaret og jeg kan ikke holde til den arbejdsprøvning.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 23:51   #270
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
problemet er at hvis ingen læger skriver du ikke kan holde til en arbejdsprøvning
så kan kommunen sige de ikke kan vurdere din arbejdsevne, hvis du ikke kan gennemfører den.
hårdt og barsk, men sådan er det desværre.
da en arbejdsprøvng er en stor del af arbejdsevnemetoden, som man bruger til at bedømme om man kan få fleks eller pension
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourceprofil christiane Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 04-12-2012 08:31
Ressourceprofil Ayaa Alt det andet 44 21-09-2010 12:34
Ressourceprofil... Susanne2412 Alt det andet 2 07-09-2010 18:28
Ressourceprofil Adam SR Alt det andet 8 04-09-2010 13:10
ressourceprofil Heart2breake Alt det andet 18 24-08-2010 01:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension