K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-11-2012, 11:37   #21
Stonie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2010
Lokation: Værløse
Alder: 61
Indlæg: 167
Styrke: 14
Stonie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af uffo Se meddelelser
Har fået svar på mit indlæg fra enhedslisten. De giver 2 valmuligheder for at få gratis hjælp,syntes siderne ser meget intersante ud. Den ene er sr-bistand.dk, og den anden er socialretshjaelp.dk. Kunne måske være brugbare?
Jeg har skrevet til SR-Bistand vedr. GF (Gensidig Forsørgerpligt) og deres svar var bare en fortolkning af "loven" som politikerne ser den !
Altså at GF er rimelig og "man har en masse fordele ved at bo 2 sammen"
(det sædvanlige med at dele avisen og bilen osv osv).
Jeg syntes de havde svært ved at se problematikken i de påstande og jeg kunne ikke rigtig bruge deres svar til noget.

Hht. hvor du kan få hjælp: Lige her på K10
Det er min klare opfattelse at de flinke folk der svarer på indlæg/spørgsmål ved en hel del om det de snakker om
__________________
"Du er ikke syg nok til at få Førtidspension"....
"Nej, men det bliver jeg inden jeg er færdig med jer"
Stonie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2012, 11:11   #22
uffo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2012
Lokation: 5672
Indlæg: 42
Styrke: 13
uffo er ny på vejen
Har forøvrigt lige fået svar fra BAN. Jeg klagede ikke over at mine sygedagpenge var stoppet, men over de sagsbehandlere der sidder med hovedet under armen og bare lader tiden gå.
Svaret, som det har taget 7 måneder at få, giver naturligvis kommunen ret i at min sygedagpenge stopper, men forholder sig ikke til det jeg har klaget over, ja så kan der jo så gå 7 måneder mere med det.
uffo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2013, 19:24   #23
uffo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2012
Lokation: 5672
Indlæg: 42
Styrke: 13
uffo er ny på vejen
Hej herinde.
Har i dag fået afslag på pansion på en § 17.
Afslaget er begrundet ud fra ting der er direkte forkerte, men så kan jeg jo klage, der er kun 7-9 måneders ventetid.
uffo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2013, 19:42   #24
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.789
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Trist, men her husker du...

Kære Uffo

..... at ankefristen er 28 dage fra din side af.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=13712

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 21-03-2013, 23:16   #25
Livssnyder
Føler sig hjemme på K10
 
Livssnyders avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2013
Lokation: Storkøbenhavn N
Alder: 60
Indlæg: 25
Styrke: 12
Livssnyder er ny på vejen
Kære Uffo - det er jeg sgu ked af at læse, efter jeg har læst hele tråden. Fat mod, der findes fornuftige personer - men de er til tider svære at finde.

Jeg fik også selv et afslag på en 17´er (januar 2013), hvilket fik mig til at fare i blækhuset, og skrive til borgmesterkontoret, ledere på afdelingen.

Jeg sluttede sidst af i brevet af med, at skrive:

Gud bevare Danmark og x-kommune

Det satte skub i noget, og en måned efter blev jeg indstillet til en 18ér og fik den pr. 1. marts i år
__________________
Live out your dreams NOW !!

God kaffe, god vin og et godt grin, gør livet værd at leve
Livssnyder er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2013, 09:09   #26
uffo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2012
Lokation: 5672
Indlæg: 42
Styrke: 13
uffo er ny på vejen
Tak for indlægene. Lige nu er jeg rystet,og ved ikke hvordan jeg kommer videre. Det der ryster mig mest, er nok den vejledning man har fået, der er sagt et med ord, men når tingene skal på skrift er det skrevet så både læger og div sagsbehandlere dækker sin egen røv, så man ikke kan komme efter dem. Det er ubegribeligt at man vil køre mig og min familie fuldstændig i knæ, hvem er det til gavn for?.
Jeg vil når jeg får lidt mere energi skrive min historie, lige nu er jeg ved at give op.
uffo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2013, 01:48   #27
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Problemet er at det i danmark er ved at blive gjort kriminelt at være syg....
Ligesom at være uden arbejde...
Det var lidt ligesom med hekse jagten dengang... Da køerne blev syge skulle de bebrejde nogen... da der kom oversvømmelse det samme osv osv..
Nu er det de syge der koster samfundet alt alt for meget så det næsten er vores egen skyld at samfundet lægger os i en kasse ude i regnen under en bro...
Det er ihvertfald hvad mange politikere forsøger at gøre...
Ville da ønske de fik styr på job centrene istedetfor...
For hvis folk fik den hjælp de havde brug for istedetfor ville de kunne blive på arbejdsmarkedet istedetfor at blive så syge så de til sidst ender på ftp...
For det sker tit at kommunerne bare presser os ... lyver... forsøger at tvinge og tage ens penge... og ingen mennesker kan holde til det i længden..
Og du kan intet gøre...
Det er som at være udsendt i krig og ved ankomst får du frateget dit våben.. din skudsikre vest dit køre tøj og samtidig får du til mission at bekæmpe fjenden... Det skal jo gå galt....
Og det er desværre kun folk i systemet eller dem der er dem nærmest som oplever det..
Dem der har penge nok når slet ikke så langt.. de vælger at leve for manden eller konens penge.. For hvorfor skulle man dog andet...
Og de kender ingen som os andre fattig røve som skal bruge vores kth for at overleve...
De kender kun til deres "facts" som Joachim B Olsen giver dem...
Og de syge og svage... ja de er for syge og svage til at gøre ordenligt oprør....
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2013, 22:33   #28
uffo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2012
Lokation: 5672
Indlæg: 42
Styrke: 13
uffo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Uffo

..... at ankefristen er 28 dage fra din side af.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=13712

Hilsen Peter
Yes Peter. Men hvad hjælper det, når ventetiden lige nu er 8-9 måneder, så er man død af sult inden.
uffo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2013, 12:30   #29
Birkes-musen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Birkes-musens avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Lokation: Muse-by
Indlæg: 175
Styrke: 14
Birkes-musen er ny på vejen
Hej Uffo,

Kan sagtens forstå hvordan du har det og føler.
Kan trøste dig med at du ikke er alene.

Jeg har boet i den samme kommune hele mit liv. Været på kontanthjælp siden jeg var 18 og er nu 42. Har aldrig kunnet fastholde et job i mere end et par måneder af gangen og har altid boet alene og haft problemer med at holde på mine boliger.

De sidste mange år er det så bare gået meget ned af bakke. Dvs har ind imellem store problemer med at sørge for mad til mig selv, komme i bad og få vasket hår og har intet socialt liv lige bortset fra dyrene som fungerer som mine børn.

Tilmed var jeg lige ved at blive smidt ud af min bolig sidstse år hvilket lige gav endnu et ordenlig psykisk knæk og jeg tror aldrig jeg bliver den samme igen.

Kommunen har intet gjort i alle disse år. Jeg er for syg til Fleks og for rask til FP. De bliver ved at sige at de er igang med at udrede mig helbredsmæssigt men det er nu 3.år de gør det på, sådan rent officielt.

Jeg søgte så en paragraf 17 i december men blev bedt om at trække den tilbage igen da det kun var spild af min og deres tid for jeg var jo slet ikke færdig-udredt og var aldrig kommet i arbejdsprøvning heller fordi de havde nægtet mig det selv om jeg havde bedt dem om at sende mig i arbejdsprøvning gennem flere år. Min gamle sagsbehandler mente jeg var for syg til at kunne klare det.

Sidste gang jeg var hos min sb'er spurgte jeg så hvad der skulle ske fremover mht afklaring. He he og hvad mon hun så svarede ?

Jamen vi starter nu på en frisk forfra med at udrede dig helbredsmæssigt.

Ja, så nu ved jeg da hvad der skal ske og ikke ske de kommende år.

Jeg har før forsøgt at tage små jobs på bare et par timer om ugen for ligesom at kunne have til uforudsete udgifter men hver gang knækker jeg nakken på noget så simpelt som to timers ugentlig rengøring f.eks.
Det er simpelthen på det psykiske at det går galt og jeg må så kaste håndklædet i ringen hver gang.

Så jeg overlever ved at bekendte har ondt af mig og min situation og så prøver de at hjælpe hvor de kan. De giver mig mad og hvis noget går i stykker prøver de at få det repareret til mig eller giver mig noget andet i stedet.

Det er jeg bare så taknemmelig for

Desværre har jeg mistet alt energi til at klage over systemet eller gøre noget i øvrigt.
Det eneste jeg orkede var at søge den paragraf 17 men den fik jeg så ikke lov at søge for dem alligevel.

Så du skal bare vide at du ikke er den eneste selv om det er en ringe trøst, men håber alligevel at det hjælper dig lidt.
Birkes-musen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2013, 13:14   #30
uffo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2012
Lokation: 5672
Indlæg: 42
Styrke: 13
uffo er ny på vejen
Trist.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Birkes-musen Se meddelelser
Hej Uffo,

Kan sagtens forstå hvordan du har det og føler.
Kan trøste dig med at du ikke er alene.

Jeg har boet i den samme kommune hele mit liv. Været på kontanthjælp siden jeg var 18 og er nu 42. Har aldrig kunnet fastholde et job i mere end et par måneder af gangen og har altid boet alene og haft problemer med at holde på mine boliger.

De sidste mange år er det så bare gået meget ned af bakke. Dvs har ind imellem store problemer med at sørge for mad til mig selv, komme i bad og få vasket hår og har intet socialt liv lige bortset fra dyrene som fungerer som mine børn.

Tilmed var jeg lige ved at blive smidt ud af min bolig sidstse år hvilket lige gav endnu et ordenlig psykisk knæk og jeg tror aldrig jeg bliver den samme igen.

Kommunen har intet gjort i alle disse år. Jeg er for syg til Fleks og for rask til FP. De bliver ved at sige at de er igang med at udrede mig helbredsmæssigt men det er nu 3.år de gør det på, sådan rent officielt.

Jeg søgte så en paragraf 17 i december men blev bedt om at trække den tilbage igen da det kun var spild af min og deres tid for jeg var jo slet ikke færdig-udredt og var aldrig kommet i arbejdsprøvning heller fordi de havde nægtet mig det selv om jeg havde bedt dem om at sende mig i arbejdsprøvning gennem flere år. Min gamle sagsbehandler mente jeg var for syg til at kunne klare det.

Sidste gang jeg var hos min sb'er spurgte jeg så hvad der skulle ske fremover mht afklaring. He he og hvad mon hun så svarede ?

Jamen vi starter nu på en frisk forfra med at udrede dig helbredsmæssigt.

Ja, så nu ved jeg da hvad der skal ske og ikke ske de kommende år.

Jeg har før forsøgt at tage små jobs på bare et par timer om ugen for ligesom at kunne have til uforudsete udgifter men hver gang knækker jeg nakken på noget så simpelt som to timers ugentlig rengøring f.eks.
Det er simpelthen på det psykiske at det går galt og jeg må så kaste håndklædet i ringen hver gang.

Så jeg overlever ved at bekendte har ondt af mig og min situation og så prøver de at hjælpe hvor de kan. De giver mig mad og hvis noget går i stykker prøver de at få det repareret til mig eller giver mig noget andet i stedet.

Det er jeg bare så taknemmelig for

Desværre har jeg mistet alt energi til at klage over systemet eller gøre noget i øvrigt.
Det eneste jeg orkede var at søge den paragraf 17 men den fik jeg så ikke lov at søge for dem alligevel.

Så du skal bare vide at du ikke er den eneste selv om det er en ringe trøst, men håber alligevel at det hjælper dig lidt.
Endnu en trist sag. Det er bare ikke godt nok, jeg fatter ikke at det kan lade sig gøre i 2013, den eneste trøst vi har,er at det næsten kun kan blive bedre
uffo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Som arbejdsgiver og flexjob Abraxus Dit og Dat 10 23-09-2013 22:56
momsregistreret arbejdsgiver spritta Spørgsmål ang fleksjob 4 20-09-2013 15:44
Lønnen fra arbejdsgiver venterogventer Spørgsmål ang fleksjob 1 13-08-2013 19:30
kontakt til arbejdsgiver ene Spørgsmål ang fleksjob 2 07-06-2013 15:34
Må min arbejdsgiver det???? Zastrow Spørgsmål ang fleksjob 4 29-11-2011 18:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension