K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-11-2009, 21:26   #1
Element
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2009
Indlæg: 5
Styrke: 0
Element er ny på vejen
Hejsa.

Er ny bruger på denne side, men har ofte fuldt med i de tråde der er blevet skrevet på siden. Håber derfor jeg har placeret mit indlæg korrekt.

Min sag kort:
Har gennem de sidste 12 måneder været sygemeldt pga. en arbejdsskade tilbage i feb. 2008. Har igennem dette forløb været undersøgt af 5 forskellige special læger samt en psykologisk undersøgelse. Alle de forskellige special læger konstatere det samme, nemlig en "blød" skade i skulder/nakke med beskadigelse af nerverne. Yderligere betegner de den alle som varrig og uden behandlings form. Jeg har gennem de sidste 6 mdr. været i arbejdsprøvning i ca. 20 timer ugentligt, og virksomheden er parat til at ansætte mig i flexjob såfremt jeg kan tilkendes dette. Jeg har gennem de sidste 3 år haft en hobby virksomhed sammen med en kammerat. Alt løsøre er nu frasolgt fra denne virksomhed, og tilbage står kun et "tomt" selskab, hvor det var planen dette skulle sælges efter endt årsregnskab.

Denne sag sendte jeg så sammen med min sagsbehandler til flexjob licitaion og har netop i dag modtaget afslag på denne med den begrundelse at da jeg arbejder dette time antal er der mulighed for at jeg kan opnå ordinær tilknytning på arbejdsmarkedet, ligeledes hæfter de sig ved at min virksomhed ikke er afsluttet fuldstændig.

Er meget forvirret, bitter og træt af det hele.
Hvad gør man nu?? Har selvfølgelig tænkt mig at anke sagen, men hvordan gør man bedst det?? Skal man have en advokat med ind over, eller??

Mine sygedagpenge ophøre d. 31 dec. og har nu fået tilkendt en ny sagsbehandler som så skal igennem det hele forfra igen.. Orker det virkelig ikke!

Håber nogen kan hjælpe mig lidt på vej med hvordan man gør nu, hvad man skal affinde sig med, og hvad man kan forvente.
Hvis der mangler noget i min forklaring, så spørg endelig..

Mange gange på forhånd tak!

Der skulle have stået fået tildelt en ny sagsbehandler!
Er fint tilfreds med min nuværende sagsbehandler og hun stiller sig lige så uforstående over for afgørelsen som mig.

Sidst redigeret af Stezu; 12-11-2009 kl. 21:56. Årsag: 2 indlæg slået sammen - husk at bruge REDIGER-funktionen
Element er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 22:09   #2
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
For at få et fleksjob skal arbejsevnen være varigt nedsat med min 50 procent,
så hvis du arbejder fuldt effektivt i 20 timer, altså uden skånebehov, er
der ikke en nedsat arbejdsevne på min 50 procent, set i forhold til
en 37 timers arbejdsuge, men havde du arbejdet 18,5 time, så var det
nok et andet svar du havde fået.

Jeg må være dig svar skyldig om hvorvidt du skal afhænde din virksomhed.

Det er muligt at arbejde i et fleksjob helt op til 37 timer om ugen, hvis
reglerne om den nedsatte arbejdsevne er opfyldt.

Er de 20 timer du har arbejdet incl. pauser?
Disse skal fratrækkes.

Sidst redigeret af Tanja; 12-11-2009 kl. 22:11.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 22:47   #3
Element
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2009
Indlæg: 5
Styrke: 0
Element er ny på vejen
Hej Tanja.

Min arbejds tid er basseret på at ca. 15-20 min per time er pauser.
Der er fra alle special læger betegnet samlydende varige skånebehov

Uddrag fra arbejdsmedicinsk:
"i forold til tungt hånd.- og armbelastende arbejde, og arbejde med armene udfra og frem fra kroppen. Ligeledes anbefales det specialt at undgå ensformigt og gentagene arbejde, samt placering i samme arbejdsstilling i længere tid af gangen."
Element er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 22:58   #4
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Nu ved jeg ikke om det du skriver er blevet nævnt i ansøgningen
om fleksjob, men jeg mener du opfylder betingelserne så, og jeg
synes du skal tale med din sagsbehandler om det.

Jeg har selv haft et fleksjob på 20 timer om ugen med skånebehov.

Jeg går udfra, at du ved, at du kan anke sagen.

Desværre oplever vi ofte at folk bliver snydt af kommunen, nogle
ryger endda ud af sygedagpengesystemet uden afklaring, for
så kan kommunen spare penge.

Jeg mener helt klart, du har en sag her, og du får sikkert mange
flere relevante svar her, også omkring det at afhænde din virksomhed.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 23:02   #5
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tanja Se meddelelser
For at få et fleksjob skal arbejsevnen være varigt nedsat med min 50 procent,
Denne påstand hørte jeg også i radioen i dag (i et program om fleksjob), jeg kan bare ikke mindes at have læst dette nogen steder.

I fleksjobpjecen http://www.clh.dk/?id=1474 står der:

Personen skal have en varig og en væsentlig begrænsning i arbejdsevnen. Arbejdsevnen kan være nedsat af fysiske, psykiske eller sociale årsager. Begrænsningen i arbejdsevnen skal ses i forhold til ethvert erhverv.

Men ikke noget om 50%

Er der nogen der ved hvor det står?
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 23:12   #6
Element
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2009
Indlæg: 5
Styrke: 0
Element er ny på vejen
Mener også helt sikkert at jeg har en sag, og har også tænkt mig at anke sagen, men hvordan griber man det an??
Er det bedst at have en advokat med ind over eller?

Mht. min virksomhed er det helt sikkert planen at den skal afhændes helt, men som sagt er der kun et tomt selskab tilbage uden aktivitet. Det er ikke lukket helt da det er bedømt at være mere rentabelt at lukke det efter årsregnskab, og virksomhedens løsøre er allerede solgt med tab pga. nødvendighed for salg midt i finans krisen.
Element er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 23:25   #7
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg ved ikke, om du bor i en kommune, som har et dårligt ry, mht.
at overholde den sociale lovgivning, hvis ikke du gør det, mener jeg
det er nok med sagsbehandleren, men hvis du er i fagforening kunne
du måske også henvende dig til dem.

Jeg ved at man for at få dagpenge skal afhænde sin virksomhed,
og framelde sig alle registre såsom moms og arbejdsgivernummer,
så det er sikkert også det der gælder, når man søger om fleksjob.

Forstår godt der ligger nogle problemer der.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 23:31   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
Denne påstand hørte jeg også i radioen i dag (i et program om fleksjob), jeg kan bare ikke mindes at have læst dette nogen steder.

I fleksjobpjecen http://www.clh.dk/?id=1474 står der:

Personen skal have en varig og en væsentlig begrænsning i arbejdsevnen. Arbejdsevnen kan være nedsat af fysiske, psykiske eller sociale årsager. Begrænsningen i arbejdsevnen skal ses i forhold til ethvert erhverv.

Men ikke noget om 50%

Er der nogen der ved hvor det står?
Det står bla hér:

Når det viser sig, at en borgers arbejdsevne ligger over halvdelen af den tidligere arbejdsevne, mister borgeren oftest incitamentet til at få afklaret den reelle arbejdsevne. Borgeren vil efter afklaringen være henvist til at finde et deltidsjob, som passer til vedkommendes arbejdsevne - uden lønkompensation. Tidligere, før 2001, var der mulighed for at få fleksjob, når arbejdsevnen var nedsat med en tredjedel.
Men denne mulighed er faldet bort, så det kun er personer med under 50 procent arbejdsevne, der kan få fleksjob. Målet var, at de personer, der tidligere fik fleksjob med en tredjedel støtte, i stedet skulle ansættes på normale vilkår for eksempel efter gennemført revalidering. Men det tyder på, at denne forventning ikke holder stik.

http://www.akf.dk/presserum/akf_i_pr...alle/fleksjob/
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2009, 08:05   #9
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Tak fordi du har gjort dig ulejlighed Helenekr, men jeg kunne godt tænke mig at se noget fra en eller anden lov, eller sådan noget.

Ligesåvel som der ingen steder står en nedre grænse for timer i flexjob, så har jeg ikke kunnet finde noget lovmæssigt om de 50%.

Eftersom der ingen steder står noget om en nedre grænse for timer i flexjob, så skulle det undre mig, om det er til at finde den med de 50%, det er, som jeg ser det, 2 sider af den samme sag.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Evt afslag på FP maybeline2you Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 65 08-10-2012 13:35
Afslag rose Alt det andet 6 08-02-2012 13:27
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
Afslag §34 pruttenQ34 Alt det andet 7 26-03-2009 10:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension