K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-08-2009, 13:21   #11
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, eller at skatteplagede danskere tvinges til betale til danske politikere, som skovler penge ind og alligevel ikke kender grænser for grådighed.

Og der er det endnu værre, for de burde kende loven og har personale til at hjælpe dem med at kende loven.

Tænk at bælle vin i sig til over 1.000 kroner flasken, og samtidig sidde og påstå, at det ikke er nødvendigt at undersøge, om danskere er fattige eller ej.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2009, 18:33   #12
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er den vanlige debat, der aldrig vil få en ende... den om de MAAAANGE FP'ere, der bare sider hjemme og fejler ingenting, og bare dangderer den på alle "de rigtige menneskers" regning... yadayadayada!... gud hvor bliver man dog ligeglad med at læse den slags på sigt... man fristes næsten til at grine af deres uvidenhed, overfladiske ideologier, og angst for sandheden...

Det er en debat der aldrig får en ende, og en debat der er styrket ENORMT efter Fogh og Hjort har forkælet danskerne der arbejder så meget, at de har glemt hvor vigtigt det er at være rummelig... men det kan vel ikke undre nogen, når kotumen i samfundet de sidste 10 år er gået fra fællesskabets mål, og over til individets mål...

Man kan faktisk sige, at det USA Fogh så gerne så os ligne, på ingen måde lever op til dets slogan om at "Spørg ikke hvad dit land kan gøre for dig, men hvad du kan gøre for dit land".... i DK, er det blevet til "Spørg ikke hvad jeg kan gøre for mit land, men hvad du kan gøre for mig..."
  Besvar med citat
Gammel 20-08-2009, 13:06   #13
anetta
Hvor skulle jeg ellers være
 
anettas avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2007
Lokation: Lolland
Indlæg: 127
Styrke: 18
anetta er ny på vejen
Thumbs up Kors i hytten - hvor har i alle ret

hej alle her på siden

vi er som en stor fam. her på K 10...

ja,kors hvor har i ret, ang.det i skriver her.,det mere en hotte emne,som cirkulerer i medierne pt.igen er det de svageste,som kæmper for en FP eller Flexjob,som skal bankes ned i skidtet,igen,igen,igen og som bare ikke magter mere til sidst,så skal vi igen høre for,at der er for mange på FP,kontannthjælp elle flexjob,vi nasser sg bare,den har jeg tit og ofte hørt selv.men de skulle selv prøve,at være i sammen situation og ikke kunne magte en fuldtidsstilling,vi må altså ikke have en eksistens,i dette land,når vi har skavanker...nu hørte jeg lige,at vi kunne da få mere udenlandsk arbejdskraft til landet,men det er sg plat,når alle jagtes i systemt,alle svage skal jobbe uanset hvad,pga.,finanskrisen,men for pokker,hvor er der jobs,når alle andre med fuldtidsjob og flexjob bliver fyret,pt det er mere end rasmus modsat...i mens andre får FP og bestrider poster i deres hjemland,føj for en hat fuld....

hvad ligner det så at jaget os svage i samfundet pga. en FP og flex eller kontanthælp,hvor vi igen alligevel er gratis arbeidskraft igen igen,samt der er uhørt,at fordi personer er visiteret til flexjob så skal de pludselig,være på kursus på kursus og hvad der eller bliver smidt i sylten på de stakkels personer,som ikke magtet det,indtil der engang i år ???? og grøn/ hvidkål dukker,nogle flexjob op,det kan få mit kartoffelvand til at fløjlte...

HVAD FUNGERER SNART I DANMARK,IKKE EN S... men jagte de svage det er de mega dygtige til,der sidder nogle på deres sæder,som ikke aner en pind om,hvad der foregår i danmark,det jo også lige meget,med de svage,de skal bare jagtes og nærmest sejle deres egen sø...

STORT KNUZER TIL ALLE HER

Sidst redigeret af anetta; 20-08-2009 kl. 13:09.
anetta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2009, 13:24   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg vil til hver en tid gerne bytte mine diagnoser, med et fuldtidsarbejde!!!

Ej hvor skulle jeg bare tjene penge - mange penge, uddanne mig, blive til noget, få et vildt liv i overhalingsbanen med dyre vaner og overflod, lange spændende rejser flere gange om året osv osv.....

Istedet for det her liv med depression, psykotiske symptomer, OCD, Dagmartærte og sofa og store økonomiske udfordringer hver gang lysregningen dukker op.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2009, 13:37   #15
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
HØRT !!!!



Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg vil til hver en tid gerne bytte mine diagnoser, med et fuldtidsarbejde!!!

Ej hvor skulle jeg bare tjene penge - mange penge, uddanne mig, blive til noget, få et vildt liv i overhalingsbanen med dyre vaner og overflod, lange spændende rejser flere gange om året osv osv.....

Istedet for det her liv med depression, psykotiske symptomer, OCD, Dagmartærte og sofa og store økonomiske udfordringer hver gang lysregningen dukker op.....
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2009, 13:53   #16
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
er gået fra en indtægt på lidt over 400.000 kr til sygedagpenge og måske senere en pension. åbenbart skal jeg også beskyldes for at nasse på samfundet.
Jeg kan jo bare tage mig sammen og se lyst på tilværelsen og komme på arbejdesmarkedet igen.
Det vil de flest nok, hvis de kunne.
ingen vil da med sin fuld fem, udsættes for at gå på kommunen og får en depression eller endnu værre en psysisk sygdom. i dette mærkelige system
kan efterhånden godt mærke det tager på en og vente på et svar om en pension.
suk flere måneder endnu. Har været igennem mange eksamener,, men det er da intet i forhold til dette venten på en livtidsdom.
livtidsdom aldrig at være en del af arbejdsmarkedet.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2009, 14:35   #17
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Problemet er som vanligt, de raskes overfladiske syn på alt det de kan brokke sig over, men som de ikke gider bruge tid på at undersøge til bunds.

Man har en tendens til kun at forholde sig til det man SER, når man møder en førtidspensionist, og man vælger bevidst, at kopiere attituden fra de værste få, over på de fleste ærlige... det er jo meget nemmere, når man så slipper for at stå til ansvar for det man kalder "samvittighed". I retsammenhænge har man et princip der siger, at man er uskyldig til det modsatte er bevist... men lad os bare sige, at denne mentalitet bestemt ikke finder sted i denne debat... her hersker ideologier sublimt, hvad end der er hold i dem overhovedet eller ej...

Igen og igen hører man de sædvanlige ord; "Jammen der må da være NOGET de kan!", og de baserer det på, at man som en i artiklens kommentarer skriver, opfatter en "rigtig" førtidspensionist, som en der kun periodisk kan tørre sig selv i røven... dette er det typpiske billede af en førtidspensionist dem der har så stor aversion imod FP'ere har åbenbart... for de kigger kun overfladisk på os, og ser at vi "kan nogen ting", og på det grundlag dømmer man så også, at vi sagtens må kunne arbejde med NOGET...

Jeg kan godt forstå, at de tænker sådan, taget i betragtning, at de ser så overfladisk og meget lidt helhedsorienteret på førtidspensionisterne... selvfølgelig KAN vi noget, ellers sad vi jo på et plejehjem alle sammen, og kostede ti gange så meget for samfundet, når vi ikke engang må kunne tørre vores egen røv!

Man glemmer fuldstændigt, at overveje hvad det er man får en FP for... nemlig fordi man ikke matcher arbejdsmarkedet, og IKKE FORDI VI ER SYGE GRØNTSAGER... de nye regler handler slet ikke om sygdom, men HVAD VI KAN ARBEJDE MED.... Det er utroligt som raske har en tendens til at tro, at arbejde er det nemmeste i et menneskes liv, og at man derfor må kunne arbejde hvis man kan noget som helst andet... aner ikke hvor de har den idé fra... men meget vel fra en idéologi vel...

Dette er dog kun een af tingene... for de glemmer også, at selv om vi evt. KAN lave noget, så findes der ikke nogen virksomheder der ønsker at skabe disse arbejdspladser til os, og kommunerne vil ikke bruge de penge det kræver at uddanne, træning og andre hjælpeforanstaltninger der skal til, for at det bliver muligt. Samtidigt har vore kære politikere jo flere gange udtalt, at de ikke VIL tvinge erhvervslivet til noget som helst, så man skulle måske spørge sig selv, HVEM det i det hele taget er der er den grundlæggende årsag til at "FP'ere ikke gider arbejde"!?

Hver eneste gang debatten kører, handler det KUN om det ideologiske princip; "Jammen du må da kunne lave et eller andet!? du er jo ikke grøntsag!"...

Man glemmer, at det ikke kun er førtidspensionistens vilje der spiller ind i, om man kan arbejde, men i allerhøjeste grad også hvilken hjælp regeringen sætter til rådighed, hvor meget de vil tvinge erhvervslivet til via lovgivning for at skabe "det rummelige arbejdsmarked", samt at der overhovedet er så megen mangel på hænder, at selv de raske kan få jobs overhovedet...

Altså er hele debatten gennemsyret af ideologi, og MEGET DÅRLIG GENNEMTÆNKTE FORDOMME... så hvis man vil have flere FP'ere i arbejde, så kunne de EVENTUELT STARTE HOS REGERING, KOMMUNER OG ARBEJDSGIVERNE, OG TVINGE DEM TIL AT BYGGE DET FUNDAMENT DER SKAL TIL, FØR MAN BEGYNDER AT POPULERE FP'ERE I ET RUMMELIG ARBEJDSMARKED DER SLET IKKE FINDES...

... man hælder vel for fanden heller ikke maden op til folk omkring middagsbordet, før tallerkener og bestik er sat frem!

Sidst redigeret af Razmo; 20-08-2009 kl. 14:56.
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nyt fra Jyllands Pesten... Multe Politik og Samfund 9 18-04-2012 11:59
Leder efter folk der er kommet "i klemme" mht førtidspension & samlevers indtægt mikt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 22-03-2011 20:50
Fejl i posten Trold Dit og Dat 9 02-08-2009 11:43
Jeg fik afslag med posten i dag- fleks DaisyBoo Din historie 24 16-02-2009 09:48
Førtidspension - hvornår fik i svar med posten Mariepigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 16-07-2007 13:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension