K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-04-2007, 15:02   #11
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: hej alle samme og god påske fra mig

Citat:
Hejdien skrev:
Hvor er det dog sygt !!!

Hvordan kan de få mennesker til at skrive under på det ?
Hej Boss
Måske burde denne tråd deles så denne del der handler om tilsidesættelse af sygemeldinger eller opfordringerne til at de syge skal helst "nedtone" deres oplysningspligt i forbindelse med deres sygdom, når de skal "sælges" til et fleksjob m.m. - kommer til at udgøre en selvstændig tråd, uden at blive blandet med alle disse fine Påske-hilsner.

Desuden vil jeg gerne opfordre ALLE, der læser disse linier og IKKE tror at de har noget givtigt at byde på - om at tro om igen B)

Det er lige meget hvor godt du kan læse lovstoffet eller om du i det hele taget kan fatte noget af det der overgået dig stik imod alt logik, vel at mærke fordi du oplever lovene bliver tilsidesat under diverse sagsbehandlinger og lignende.

Skriv alligevel!

Du er anonym og ingen kommer efter dig! Og hvis der bliver taget fejl vedr. div. påstande - skal de nok blive rettet efterfølgende. Stol du bare på det.

Hvis du derimod holder dig tilbage fordi du er usikker eller ikke har høje nok tanker om dig selv kontra det lovstof så mange (ud over dig) har også svært ved at gennemskue - ja, så risikerer vi, at netop din indfaldsvinkel, eksempel eller beretning kommer ikke frem og dette gavner hverken dig eller andre i tilsvarende situation.
  Besvar med citat
Gammel 08-04-2007, 15:40   #12
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: hej alle samme og god påske fra mig

Citat:
Metro skrev:
Citat:
Hejdien skrev:

Metro jeg undre mig sammen med dig og har gjort det længe, hvorfor vælger man en uddanelse som læge og så lader man sig overrule af en stupid lægmand som ingen verdens ting har af forstand på sygdom.
Eller for den sags skyld andre almindelige menneskelige forhold som der er når man er syg :@
Hmm... jamen så må man jo spørge dem om hvad de havde forestillet dem i denne anledning?

Medmindre jeg har misforstået noget - burde man kunne blogge med "formanden" via denne portal - Læger.dk : http://www.laeger.dk/portal/page/por...ERDK/LAEGER_DK

Eller, endnu bedre.... sende så mange som muligt kollektive og individuelle breve eller mails med direkte spørgsmål - til de omsider vågner op og finder ud af, at denne dyre uddannelse vi alle havde betalt for dem - forpligter altså BEGGE veje! :@
Er der nogen der har lyst, mod og driwe til at stå for sådan en henvendelse til "lægerne" + evt. opfølgning inkl. kommentarer her på siden?

Som I sikkert alle har allerede bemærket, er her ganske få tovholdere - men uanset hvor flittige de er - er det ikke muligt for Hejdien + et par andre alene stå for alt støtte, vejledning og hele respons til tilmeldte og gæster fra hele det ganske land.....

Så kom frem med beretniger, info og svar - her er ingen for dum, for "lille" eller for "betydningsløs" til at være med og gøre godt
  Besvar med citat
Gammel 08-04-2007, 16:41   #13
Buller1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2007
Indlæg: 62
Styrke: 18
Buller1 er rigtig godt på vej
RE: hej alle samme og god påske fra mig

Ja.

Det vil jeg så gøre, det med at FORLANGE at mine kommentarer vedlægges sagen.
Skal alligevel efter at have læst mine akter knytte et par ekstra kommentarer hertil og vil derfor også sende de første en gang til. Derudover vil jeg forsøge at rykke for, at min sagsbehandler opfylder vores aftale (også fra okt. -06) om en uddybning af en kommentar fra lægekonsuleenten.
Vedr. at kunne klare DET DERHJEMME har jeg via k-10 fundet et afsnit i socialjura vejl. 105. fundet et afsnit der handler om restituteringsmuligheder for at være i stand til at klare et fleksjob. Efter min mening må der i ordet restituteringsmulighed implicit ligge noget om, at hold til at være sammen med familie og øvrige netværk. Vi ved jo alle hvor vigtigt det er for ens evne til at fungere ude i samfundet (læs på jobbet) at man har et netværk. Hvis man ikke har krafter til at dyrke dette netværk forsvinder det jo efterhånden.

Randi
Buller1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2007, 17:35   #14
kimmer
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2006
Indlæg: 20
Styrke: 18
kimmer er ny på vejen
RE: hej alle samme og god påske fra mig

JA I HAR ALLE SAMEE RET I DET I SKRIVER MEN HUSK NU DER ER KUN EN DER KA SIGE STOP NEMLIG DIG....jeg ku aldirg drømme om at møde op på "AJB" hvis jeg har det mindst ondt mere det har jeg gjort v andre ajbsprøniger skal igan med nr 8 nu og det har koste mig dyrt både med hensyn til helbredet og og min sag.har jo aldrig før lade mig stoppe af noget så der for prøvet jeg enu hårdeer med mit handicap for det ku jo ik passe men nu efter tre år har jeg måtte sande jeg HAR ET PROBLEM OG DER KUN MIG TIL AT SÆTTE GRÆNSE.så lær det og i godt hjulpet over for jeg selv.for det der med koumme og folk og fæ nok skal hjælpe jer??? glem det og TÆNK KUN PÅ JER SELV LAD VÆRE MED OG GØR NOGET I TRO I KA GØR DET I KA OG IK MERE...
kimmer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2007, 21:45   #15
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
RE: hej alle samme og god påske fra mig

Kimmer, du har fuldstændig ret, det er det samme som jeg selv altid har sagt. Men jeg har her før påske oplevet (i arb.prøvning) at sige fra kl. ca. 10 p.g.a. smerter, de ville gerne have mig til at blive en time mere for at se hvad der så ville ske (De vil have "dokumentation"). Og vi ved jo godt hvad resultatet ville være blevet hvis jeg havde sagt nej! Manglende samarbejdsvilje. Derefter ville de have, at jeg skulle gå hjem og hvile et par timer, og så komme tilbage. Okay, sagde jeg, hvis du skriver under på, at du så tager dig af mine børn resten af dagen (aftensmad, opvask og lægge i seng). Det endte med at jeg tog en taxa hjem, og ca. 2 timer senere ringede en værkstedsleder for at høre hvordan jeg havde det (ifølge aftale). Og på dette tidspunkt var mine smerter ikke blevet mindre, til trods for at jeg tog en ny dosis medicin tidligere end normalt, og jeg havde kvalme og var svimmel. på grund af smerter??? Jeg fik så lov at blive hjemme.
Hvad ville du have gjort??
Engang i mellem kan jeg få en fornemmelse af, at sålænge man ikke er "brudt sammen" så mener "de" at man godt kan klare mere. Mit problem er bare, at jeg er vokset op med 2 storebrødre, og har fra starten lært, at man tuder ikke når andre ser det. Så når/hvis jeg bryder sammen, så gør jeg det derhjemme. Men inden længe kommer kampgejsten så tilbage, og siger: De skal f..... ikke få lov at knække mig. Havde jeg ikke haft min kampgejst og min humoristiske sans (nogen gange sort) så ved jeg ikke hvor jeg havde været i dag.
Den "arbejdsprøvning" jeg er i nu, har efter min mening ikke noget med arbejdsprøvning at gøre, det er ene og alene et spørgsmål om, at værkstedleder har bestemt sig for, at jeg, død og pine, skal kunne klare et flexjob. Om jeg så kan eller ej.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2007, 13:27   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: hej alle samme og god påske fra mig

Citat:
Trold skrev:
Jeg er rigtig glad for din respons. Og selvfølgelig må det være meningen med en resourceprofil, jeg har bare aldrig fået min til partshøring, så rent faktisk er den der vel ikke! Men det må jeg jo så klage over, når der foreligger en beslutning.
M.h.t. sygemeldinger har jeg fornylig været hos min læge, som fortalte at "de" tilsidesætter sygemeldinger. Han har klienter som er blevet tvunget til at skrive under på kontrakter, gående ud på at de skal starte på 16 timer og ende på 37 timer. Til trods for, at det er syge mennesker, som tydeligvis ikke vil kunne klare det. Hvordan de så "tvinger" folk til at skrive under, aner jeg ikke.
:@:@:@
Trold (og alle andre) jeg har lavet en tråd der hedder ressourceprofil og der har jeg sat noget lov tekst ind ang ressourceprofil , det kan man mageligt slå sin sagsbehandler/jobkonsulent i hovdet med, når man arrgumentere for at man selvfølgelig skal have sit derhehjeme til at gå op i en større enhed...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Rigtig god påske jasch Alt det andet 11 30-03-2013 21:43
God Påske Nikke Dit og Dat 7 09-04-2009 22:32
Glædelig påske:: Thelma Dit og Dat 4 08-04-2009 11:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension