K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-11-2008, 23:09   #1
erdernogenhjem
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2008
Indlæg: 2
Styrke: 0
erdernogenhjem er ny på vejen
trusler

Hej
Jeg vil gerne høre, om der er andre end mig, der har oplevet at modtage trusler og lign. fra jobkonsulenter?
Jeg var i en periode tilknyttet til JobCenter Marselisborg i Århus, -men da de ikke kunne finde et fleksjob til mig, bad de mig komme med alternative ønsker.
Det var jeg sådanset med på, og lavede en liste med jobs jeg mente at kunne bestride.
Men min jobkonsulent blev meget arrig - jeg havde fex skrevet kundeservice - for han kunne ikke sådan skaffe mig sådan et job i løbet af en uge.
Det skulle absolut være et job, som man kunne finde bare sådan lige nu og her.
Fex industriarbejde.
Men da jeg gjorde opmærksom på, at den type job var i strid med mine skånebehov blev de meget ubehagelige.
Først var jeg til samtale med pågældende konsulent, - men da jeg nægtede at gå med til en sådan afprøvning - og ikke gav mig,
Blev jeg indkaldt til en ny samtale, - denne gang var der 2 jobkonsulenter, der skulle prøve at knække mig.
De ville under ingen omstændigheder kigge på min liste med job's jeg kunne bestridem - kun ville de få mig til at acceptere industriarbejde, - som jeg ikke kan varetage pga skånebehov.
Til slut sagde så den anden jobkonsulent, - at så stod jeg jo åbenbart ikke til rådighed for et fleksjob, - og så kunne de jo tage min forsørgelse fra mig.
Fuldstændig løgn og latin fra den ene ende til den anden.
Men det lykkedes fint at knække mig til sidst.
Nu er det 2½ år siden , - og jeg har ikke kunnet varetage noget som helst i mellemtiden.
Jeg har passet nogle småjobs frivilligt, - men det job jeg selv efterfølgende fandt, måtte jeg opgive pga nedslidning. Jeg var simpelthen ødelagt af samarbejdet med konsulenterne.

Nu har jeg så endelig fundet mig selv frem igen, og skal til at samarbejde med systemet igen.
Jeg har fundet mig en arbejdsgiver - heldigvis - men jobcentret nægter at samarbejde omkring oprettelsen af det nye job. Selv arbejdsgiveren har nu næsten opgivet, - for konsulenten er så besværlig, at vi har måttet opgive et videre samarbejde med hende.

I min fritid bor jeg ved siden af en yngre førtidspensionist. For sent udviklet. Hun ville også gerne forsøge at arbejde. - Men ak, så megen bøvl og ballade med jobcentret pga et skånejob, - at borgmesteren måtte gribe ind, fordi jobcentret skabte sig....

Kommunen har været så venlig og flinke, - men der er andre der ikke vil samarbejde med borgerne
erdernogenhjem er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2008, 23:49   #2
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Øv DEt lyder bare ikke ret godt. Jeg er selv henvist til privat aktør nu, og oplever lidt de prøver og presse en på hvor mange timer man er visiteret til. Jeg oplevede også til en samtale den anden dag, at de sagde de aldrig havde lavet et flexjob på 15-17 timer om ugen, og det ikke var realistisk.

Men jeg har heldigvis lært og holde fast i mine retigheder, takket været alle de dejlige mennesker herinde.
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2008, 23:53   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hejsa og velkommen til.

Jo, der er mange, der presses, og det er jo latterligt, for det bider jo sig selv i halen, hvis man gør det.

Kommunen ender med sygedagpengeudgifter, og du bliver mere syg og koster samfundet endnu flere penge på lægebesøg, sygedagpenge osv. Det er UFATTELIGT, at de ikke bare prøver at lytte til dig, for så gik det hele nok meget glattere.

Du skal bede din kommune om et fleksjobbevis. Det SKAL kommunen udstede til dig... så kan jobkonsulenterne IKKE løbe om hjørner med dig... og du har nemmere ved at sælge dig selv til en jobsamtale.

Og så lige een ting til... fagforening SKAL med, når der skal skrives ansættelsesbevis... også selvom du ikke er medlem. Det SKAL kommunen også sørge for.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2008, 00:58   #4
erdernogenhjem
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2008
Indlæg: 2
Styrke: 0
erdernogenhjem er ny på vejen
Smile

hej igen

tak, hvor er det rart at høre fra andre i samme situation!

Angående de 15-17 timer, så passer det overhovedet ikke.
Jeg var også i jobtræning for mange mange år siden, - og kæmpede mig op på at klare 20 timer om ugen. Jeg var bare så glad og stolt.
Men ak, den stakkels revalideringskonsulent ville ikke hjælpe mig - og jeg skulle op på det dobbelte.
Den har i sikkert hørt før...det går godt med halv tid, - nåh- ja så går det jo dobbelt så godt med fuld tid, - som min læge sagde ironisk.
Jeg meldt rent ud til revalideringskonsulenten, at det kunne jeg altså på ingen måde klare det med fuld tid, og gav besked at jeg ville blive kanonsyg, hvis ikke hun tog det krav tilbage igen.
Jeg fik bare den besked, at det skulle dokumenteres, - og hun ville se det før hun troede det.
Ergo - farvel arbejdsmarked...resten kender I nok selv.

Og tak for rådet med et fleksjobbevis fra kommunen.

Hvis ikke jeg havde en fantastisk kommune i ryggen havde jeg ingen chance mere, - men jobkonsulenterne er ikke lette at omgåes.
erdernogenhjem er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2008, 01:17   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er også rart med en god læge i baghånden.

Hvis han er indstillet på at sygemelde dig pga. overbelastning, fordi du er blevet presset ud over kanten, så står du godt.

Husk at melde dig syg alle vegne og gå til læge hver gang, så han kan følge dig... og dermed bakke dig op.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2008, 03:26   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej og velkommen til siden


Det du fortæller her er det allerbedste eksempel på hvorfor man altid skal medbringe optager og bisidder, for vær evig forvisset om at hvis og så frem du skriver en klage vil de kære jobkonsulenten pure nægte det du oplyser...

Som jeg kan forstå det så er du nu klar til at tage kampen op igen for at få et job , og hvad med den mellemliggende tid har du været sygemeldt eller har der bare ikke været nogen job ?

Hvis det er fordi der ikke har været nogen job så er din refusion garenteret røget sig en tur allerede og derfor har du ikke første prioitet længere , det er alle dem der står for lige at være ved at miste refusionen (altså ikke borgerne men kommunen der mister refusion for borgeren )

Hvis du står med et job på hånden som du ved vil ansætte dig og jobkonsulenterne sætter en kæp i hjulet for dig ved ikke at ville komme i omdrejninger vil jeg da klart anbefale dig at skrive en klage til borgmesteren og til alle kommunalbestyrelsesmedlemmer ...

Påpeg at du har fundet jobbet og at arbejdsgiver er indstillet på at ansætte dig men at i ikke kan formå at få jobcenteret til at komme igang med at udarbejde papir, ikke nok med at du risikere at miste jobbet, men enhver arbejdsgiver der har sådanne oplevelser vil også kvie sig ved at ansætte en flekser en anden gang ....

Det er på tide at kommunerne finder ud af hvordan mange jobkonsulenter agere, du er helt sikkert ikke den første og heller ikke den sidste der får forpurret jobchancer pga sløvsind hos jobkonsulenter men det bliver ikke bedre hvis ikke vi gør de øverste hovder i kommunerne opmærksomme på det...

Så skriv en klage , send den også gerne til jobkonsulenterne ....

Du skal aldrig finde dig i trusler eller i sløvsind det er dig og din tilværelse de skader og kommunes penge de bruger ... så klag ....

Og en anden gang en jobkonsulent kommer med trusler til dig så bed dem om at skrive det ned , bed om § hvor der står at du skal tage et job der kan skade dig yderligt og bed om en § hvor der står at man ikke skal tage hensyn til skånebehov... man kan undre sig over hvad hulen de mener man er igennem den ene arbejds prøvning efter den anden for, hvis de mener at de med deres lille kursus er bedre end alle andre der har været over ens sag og dermed mener at de er kompetente til at afgøre hvad der er bedst for en ...

find dig ikke i det .... !!!!!
  Besvar med citat
Gammel 09-12-2008, 23:56   #7
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Jeg har oplevet at efter jeg stillede spørgsmål/klagede over min, heldigvis daværende, sagsbehandlers sagsbehandling af min ftp ansøgning og partshøring. Da havde hun den frækhed at ringe til mig personligt og skabe sig over dette. Jeg var målløs og klagede videre over dette, hvilket bare har resulteret i at de er rigtig sure på mig nu, og virkelig gør tingene værre for mig. Men jeg giver aldrig op!
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygedagpenge stop 'trusler' foetsie Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 19 16-11-2011 14:12
Ressourceprofil - trusler - børn Ninja Alt det andet 24 06-08-2008 19:50
Trusler - hvad er I blevet truet med? zuza Det er da strengt ! 7 05-08-2008 20:32
trusler ann Spørgsmål ang fleksjob 3 19-03-2006 19:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension